Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD kaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD kaartjes

    Wie weet waarom ?
    Ik heb 2 SD Kaartjes, een SanDisk UltraII 1GB, en een DaneElec 2GB. Als ik met de SanDisk kaart foto's trek (zowel met een D80 als met een Ixus 750), dan kan ik die SD kaart uit het toestel halen en rechtstreeks in het SD-slot van m'n laptop steken om zo de bestanden uit te lezen en te kopieren naar HD. Met de DaneElec kaart lukt dat niet : ik krijg dan een boodschap als zou de kaart niet geformatteerd zijn. Het uitlezen van de foto's lukt wel als ik die DaneElec in een USB kaartlezer stop, of via het USB kabeltje aan de camera.
    Iemand enig idee vanwaar dit verschil komt ??
    D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

  • #2
    Re: SD kaartjes

    Miniem verschil in formatering?
    Probeer eens met die DanElec eerst een full-format op je pc en daarna nog eens formateren maar dan in je camera. Kan een verschil geven.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: SD kaartjes

      Good thinking. Had ik ook al geprobeerd, maar Windows gaf aan dat het een 3,9GB kaartje was. Formatteren op PC ging niet, een Low-level format op m'n Ixus gaat wel. Helaas blijft het resultaat hetzelfde...
      D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

      Comment

      Working...
      X