Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sportpaleis foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sportpaleis foto's

    Hey allemaal,

    Ik ga binnenkort voor de eerste keer in mijn camera-geschiedenis foto's in het sportpaleis maken van een concert. Ik heb een Nikon D70 met een 70-300 lens met f1.4-5.6
    Nu is mijn vraag er zijn hier ongetwijfeld mensen met een D70 die ook al in het sportpaleis getrokken hebben. Hoe stond jullie camera op dat moment?
    Ik bedoel welke stand had je gekozen op je knop van boven op de camera, hoeveel bedroeg je sluiterstijd, diafragma, moet ik wat kunstmatige witbalans optrekken of verminderen ed. Veel vragen maar ik ben ook nog maar een beginneling. Natuurlijk mogen de andere gebruikers met een andere camera mij ook raad geven. Die kan je nooit teveel hebben en je kan er alleen maar van leren.


    Dank u wel,

    Allo
    Back in full force!!!!

  • #2
    Re: sportpaleis foto's

    Ik zou op Manual(M) fotograferen.Kies altijd je grootste diafragma en ISO800 of ISO1600. (bij mijn D50 heb ik niet zoveel last van ruis op ISO1600) De sluitertijd kan je dan ook manueel instellen afhankelijk van het licht op dat moment. Tussen de 1/60 en 1/250 blijven lijkt mij ideaal.

    Zo zou ik het doen.
    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

    FotoBlog

    Comment


    • #3
      Re: sportpaleis foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Allo Bekijk bericht
      Ik heb een Nikon D70 met een 70-300 lens met f1.4-5.6
      F 1.4 (was dat maar waar *)

      Nu soit, kiezen voor ISO 800 als de omstandigheden het toelaten (de D70 geeft nogal wat ruis op 1600), spotmeting en diafragmavoorkeuze op laagste opening. Witbalans op automatisch laten (eventueel nabewerken in RAW)
      Wat ikzelf ook meestal doe : bracketing (2) gebruiken met tweede opname -1EV. Levert je een hogere sluitersnelheid op en je kan desnoods nabewerken in RAW (als extraatje bij té nipt)

      * ik vrees hiervoor wel een beetje, denk dat je F4 bedoelt en dat is niet schitterend voor concerten (zet maar in elk geval die bracketing op)
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: sportpaleis foto's

        Hopelijk heb je toestemming want vorig jaar ben ik buiten gezet met mijne D70 met 70-300. Het zag er te professioneel uit volgens hun en ik had geen perskaart.

        Comment


        • #5
          Re: sportpaleis foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
          Hopelijk heb je toestemming want vorig jaar ben ik buiten gezet met mijne D70 met 70-300. Het zag er te professioneel uit volgens hun en ik had geen perskaart.
          Inderdaad ik hoop dat je toestemming hebt. Als het een evenement is van het sportpaleis zelf is kan je beter een persaccreditatie hebben. Als ik foto's maak op concerten werk ik altijd met diafragma voorkeuze, spotmeting en op 800 ISO en altijd in RAW foto's maken
          Nikon materiaal

          Comment

          Working...
          X