Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

    Hebben onlangs een 350D gekocht en trekken er vooral onze hond in actie mee... Nu is onze hond toch wel een hyperactief beest, die overal naartoe schiet als je hem loslaat en al rap uit het zicht verdwijnt van de kitlens 18-55... Dus daarmee onze vraag of er suggesties zijn van goede lenzen om zo'n activiteiten vast te leggen... Alle reacties welkom!
    The future belongs to those who believe in the power of their dreams

  • #2
    Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

    Een fish-eye lens misschien? Dan staat hij er zeker op.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

      Is de bedoeling om hem in het bos te trekke of op open veld als ie redelijk ver weg is... Kitlens 18-55 op onze 350D is beetje te klein...
      The future belongs to those who believe in the power of their dreams

      Comment


      • #4
        Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

        Ik zou opteren voor een lichtsterke zoomles, door het open diaphragma kan je de sluitertijd korter maken waardoor je de bewegingen van je beesje zal kunnen bevriezen, anders zal je hoogswaarschijnlijk een bewogen foto krijgen (geloof me, ik zit in hetzelfde schuitje). Natuurlijk zijn dit weer de duurdere lenzen.je zal moeten zien wat het budget is.

        Comment


        • #5
          Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

          Hoi Naehatje,

          Ik fotografeer heel wat honden. oa voor het magazine WOEF.
          Voor actie is een 70-200 f2.8 een must. Liefst nog met VR functie...
          Een dure investering dus.

          Als je gewoon wat portretten wilt maken kan ik je het volgende aanraden. Geef de camara aan iemand anders en hou je bezig met je hond. Natuurlijk moet hij wel minimaal onder appel te zetten zijn.
          Je hond zelf positioneren en fotograferen is nagenoeg onmogelijk. Of je moest een getrainde showhond hebben.

          Wat ik meestal doe:
          Lens 24-85 F2.8
          Spot of centrum gericht, bracketing
          Ik geef de eigenaar instructies hoe hij zijn of haar hond moet positioneren.
          Eens in pose trek ik zijn aandacht door te miauwen, blaffen, hondenfluitje, eendenlokfluitje (testen wat werkt) op het ogenblik dat de hond met gerichte oren naar de lens kijkt begin ik te fotograferen.

          Het belangrijkste: heeeeeeel veel geduld en inzicht in het karakter van de hond. Daarvan moet je gebruik leren maken.

          Veel geluk!
          Kurt
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

            kpas = ...op het ogenblik dat de hond met gerichte oren naar de lens kijkt begin ik te fotograferen.

            Gekke honden die jij fotografeert.

            Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

              En nochthans zou hij nog wel kunnen gelijk hebben met zijn oren. Honden kunnen hun oren immers richten. Dus het kan best zijn dat hij wel met zijn oren in jouw richting draait, maar niet kijkt.
              PS. Ik wou dat ik het kon

              Comment


              • #8
                Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

                Alle honden die ik gefotografeerd of geportretreerd heb zijn met de EF 70-200mm f 2.8 L USM gedaan !

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

                  probeer hem neer te slaan met een 600 F/4 en dan een closeup te nemen met een 105 macro lens.
                  Met vriendelijke groeten,
                  Ronald
                  www.konings.biz

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

                    Oorspronkelijk geplaatst door rkonings Bekijk bericht
                    probeer hem neer te slaan met een 600 F/4 en dan een closeup te nemen met een 105 macro lens.
                    Of gooi die 105 macro weg en als hij hem terugbrengt, "schiet" hem dan met de 600 f/4.

                    Mvg,
                    TravelToy
                    www.christian-bailleul.be | Blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

                      Of doe zoals ik en smijt een tennisbal en vloek dan eens hard genoeg dat je niet snel genoeg door je knieën kan.


                      En daarna steek je het dan gewoon op je slechte prosumer dat je foto's niet lukken.
                      PS. Ik wou dat ik het kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

                        Ik vind al jullie reacties erg leuk, voor het weggooien van de macro, maar

                        Mijn ervaring is dat je toch een (lichtsterke) lens moet hebben met een bereik van 100 tot 200 mm en dat het weer je gunstig gezind moet zijn.
                        Op de bewolkte of regenachtige dagen, zoals de afgelopen tijd (bij mij in Nederland in ieder geval), ga je zo'n hyper-hond niet goed scherp kunnen vastleggen.
                        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

                          Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                          Ik vind al jullie reacties erg leuk, voor het weggooien van de macro, maar

                          Mijn ervaring is dat je toch een (lichtsterke) lens moet hebben met een bereik van 100 tot 200 mm en dat het weer je gunstig gezind moet zijn.
                          Op de bewolkte of regenachtige dagen, zoals de afgelopen tijd (bij mij in Nederland in ieder geval), ga je zo'n hyper-hond niet goed scherp kunnen vastleggen.
                          De meeste reacties zijn dan ook ludiek bedoeld.

                          Een lens met een snelle AF-motor, met een grote diafragma-opening en voldoende bereik zijn een must. Daar ik van Canon niet veel afweet zou ik zeggen een Sigma 70-200 f/2,8 HSM. Ik ben zeker dat Canon daar een goed (duurder) alternatief voor heeft.

                          Mvg,
                          TravelToy.
                          www.christian-bailleul.be | Blog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                            Ik zou opteren voor een lichtsterke zoomles, door het open diaphragma kan je de sluitertijd korter maken waardoor je de bewegingen van je beesje zal kunnen bevriezen, anders zal je hoogswaarschijnlijk een bewogen foto krijgen (geloof me, ik zit in hetzelfde schuitje). Natuurlijk zijn dit weer de duurdere lenzen.je zal moeten zien wat het budget is.
                            Ge kunt misschien de hond in de diepvries steken en hem zo bevriezen ? Tijd genoeg om foto's te maken dan
                            Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste lens om hyperactieve hond te trekken???

                              Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                              De meeste reacties zijn dan ook ludiek bedoeld.

                              Een lens met een snelle AF-motor, met een grote diafragma-opening en voldoende bereik zijn een must. Daar ik van Canon niet veel afweet zou ik zeggen een Sigma 70-200 f/2,8 HSM. Ik ben zeker dat Canon daar een goed (duurder) alternatief voor heeft.

                              Mvg,
                              TravelToy.
                              Idd, de canon 70-200 f2.8 IS USM. *dreams*
                              Maar denk dat de f4 zonder IS ook al goed is voor buiten.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X