Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image Tank ++

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Image Tank ++

    Heren en Dames,

    Ik vertrek binnenkort wederom voor lange tijd richting tropische streken en heb dus een nieuwe Image Tank nodig. Dit moet echter wel iets zijn die tegen een stootje kan, die tegen een hoge vochtigheidsgraad kan, die nogal gemakkelijk in gebruik is, snel is, ...

    Je snapt het al, moet een serieus ding zijn. Ik heb hier nog een Flashtrax staan, maar die zijn scherm heeft het begeven ergens in de jungle van Borneo een tijd geleden.

    Wat denken jullie van Archos Gmini 500? Heeft iemand dat? Gemakkelijk om foto's over te zetten van een Canon 400D naar dit machien?
    Andere interessante opties die je me kan aanraden? De media-mogelijkheden die de Archos heeft hoeft niet direct, maar is een leuke +...

    En dan ook nog belangrijk: Waar het beste aan te schaffen voor een aanvaardbare prijs, liefst ergens waar ik het ding eens in de hand kan hebben (ik woon in Gent). Ik zie bijvoorbeeld dat de Fnac 100€ meer vraagt voor de Archos dan bijvoorbeeld Pixmania...

    Groeten,

    M

  • #2
    Re: Image Tank ++

    Hoi,

    Ik weet dat er nogal veel fotografen met ene Epson P2000 en P4000 werken....
    Dus die mannen moeten zeker goed zijn :-)

    Thierry
    Nikon stuff rocks :-)

    Comment


    • #3
      Re: Image Tank ++

      Ik ben hier nog wat verder aan het zoeken en kom ook uit bij Vosonic 8360... Serieus aan te raden? Voornoemde kwaliteiten ok? Ik heb het dan voornamelijk over stevigheid van constructie enzo... En zo ja: Waar te bestellen als ik het binnen een paar dagen wil hebben?

      Over die Epsons (ik vind op de site van Epson de P3000 en de P5000, ik vermoed de opvolgers van voornoemde...): Ze zijn toch wel betrekkelijk prijzig, maar als er iemand me kan overtuigen...?

      Ahja, misschien nog iets: Het ding moet 2Gb Sandisk Extreme 3 kaartjes aankunnen...

      Groeten,

      M
      Last edited by MVanker; 4 december 2006, 13:27.

      Comment


      • #4
        Re: Image Tank ++

        En nog wat verder lezende stuit ik op een Canon Image Tank die aangekondigd zou zijn...!!!

        Ik vermoed dat dat ding nog nergens te vinden is in de handel? Of toch? Iemand een idee wanneer dit op de markt zou komen?

        Groeten,

        M

        Comment


        • #5
          Re: Image Tank ++

          MVanker zei:
          Ahja, misschien nog iets: Het ding moet 2Gb Sandisk Extreme 3 kaartjes aankunnen...
          ik heb sinds enkele dagen een VP8360.
          Ik kan je geruststellen betreffende de kaarten: het toestel herkent FAT16 én FAT 32, dus de grootste geheugenkaarten kunnen erin inbegrepen je 2GB sandisk extreme 3 (hij leest zonder probleem mijn 4GB sandisk extreme 3). Er zijn 2 slots voor geheugenkaarten: één voor CF - microdrive, en één voor SD-MMC-XD. Backup maken van een kaart is piece of cake: stop je een kaart in zijn voorziene gleuf, komt er automatisch een menuutje waarin je de keus krijgt om de hele folderstructuur of enkel de beeldjes over te zetten; het toestel maakt voor iedere backup een nieuwe folder aan, dus je riskeert niet foto's met dezelfde naam te overschrijven (als je toestel na herfomatteren van je kaart weer op 1 start of als je 10.000 foto's hebt gemaakt en hij herbegint op 1 ...)
          Kommunikatie met PC verloopt goed: automatisch herkend op XP: de HDD en de 2 kaartlezers komen als 3 aparte icoontjes in my computer (of liever windows explorer: off topic: ja ik weet het ik ben een ouwe zak die nog heimwee heeft naar de simpele overzichtelijke menustructur van DOS, en ik weet graag waar fysiek mijn files zitten en niet alleen logisch onder 'my documents'... - close off-topic).
          Het toestel zelf is geen duitse tank, het komt 'normaal' maar niet als superrobuust over, maar het komt wel in een stevige tas waarin het met Velcro goed vast te maken is, dus ik maak me geen al te grote zorgen betreffende stevigheid inbegrepen op 'bewogen' verplaatsingen.
          Ik heb hem nog niet getest in de tropen, dat gebeurt volgende maand, dus ik kan je nog niet zeggen of er problemen zijn ivm vocht en zo.
          Er zit (evident) een harde schijf in van hetzelfde type als een draagbare PC; die zou ik persoonlijk liever niet laten draaien tijdens een transport over de potholes van de tropische wegen. De aansluitingen voor kaarten, USB, stroom, en dergelijke zijn bedekt met kleine rubberstripjes die echter niet aan het toestel vastzitten en dus makkelijk te verliezen zijn; ik zou dus wel oppassen als je het gebruikt in sterk vervuilde omstandigheden (zand, stof, ...). Maar nogmaals, dit zijn indrukken, ik heb (nog) geen ervaring in +/- extreme omstandigheden.

          erik
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: Image Tank ++

            Dank voor het antwoordje!

            Vermits eerdere antwoorden uitbleven had ik hem ondertussen ook al besteld. En is daarnet aangekomen. Ziet er inderdaad goed uit en dat etuitje is echt wel betrekkelijk stevig. Dat is zeker een goeie zaak, kwestie van stof buiten te houden.

            Ik zal zeker nog eens posten om te laten weten hoe het ding het volhoudt in de jungle van Guatemala waar ik binnen een weekje of 2 toch zou moeten vertoeven. Qua vochtigheid valt het momenteel weliswaar nog relatief mee, dus is nog geen hardcore test, maar toch. En dan zijn er uiteraard nog de Centraal-Amerikaanse busritjes die toch ook voor een leuke test zorgen...

            En voor de mensen die graag een beetje fotootjes meepikken uit warme oorden wordt er naar analogie met de vorige website http://mattijs-in-asia.fotopic.net weer een nieuwtje aangemaakt, zijnde http://mattijs-in-central-america.fotopic.net!

            Overigens, Erik, ik kom ook uit het DOS tijdperk :-). I know what you're talking about.

            Gr,

            M

            Comment

            Working...
            X