Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe Harde schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe Harde schijf

    Ik wil binnenkort een externe harde schijf kopen.
    Doel is: snelle backup, en gemakkelijk gegevens overbrengen van de ene naar de andere PC om dan DVD'tjes te branden.

    Heeft er iemand tips waar ik op moet letten?

  • #2
    Re: Externe Harde schijf

    Dat er een aan/uit knop op staat,anders schakelt ie pas uit wanneer je je pc
    afzet,ik kan je de 'my book' van Western digital aanbevelen.
    Ik heb er een en die werkt perfect,
    mvg
    Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

    Comment


    • #3
      Re: Externe Harde schijf

      Heb me onlangs de Lacie 250Gb USB (http://www.lacie.com/be/products/product.htm?pid=10468)aangeschaft (wel voor minder dan op de link staat). Zeer tevreden, snel en geruisloos. Let wel deze is met een externe voeding, er zijn ook duurdere externe schijven die op de voeding van de PC/Laptop werken. Heb gekozen voor de externe voeding omdat ik de schijf enkel voor back-up wil gebruiken.

      Marke.

      Comment


      • #4
        Re: Externe Harde schijf

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik wil binnenkort een externe harde schijf kopen.
        Doel is: snelle backup, en gemakkelijk gegevens overbrengen van de ene naar de andere PC om dan DVD'tjes te branden.

        Heeft er iemand tips waar ik op moet letten?
        Ga jij gegevens overbrengen van de ene pc naar de andere via een harddisk
        Dan zou ik toch wel iets anders doen hoor...plaats een router en zet een klein netwerkje op.

        Grt,
        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: Externe Harde schijf

          ik heb op mijn werk een van iomega is lekker klein heeft 100 GB en geen externe voeding makelijk om mee tenemen.
          BD0724BE

          Nikon D 80

          Comment


          • #6
            Re: Externe Harde schijf

            Maxtor OneTouch III
            Bijzonder handig: één druk op de knop voor een automatische synchronisatie van je PC met de back-up.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Externe Harde schijf

              Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
              Ga jij gegevens overbrengen van de ene pc naar de andere via een harddisk
              Dan zou ik toch wel iets anders doen hoor...plaats een router en zet een klein netwerkje op.

              Grt,
              JanMetDePet
              Eén van die PC's is de laptop van mijn werk, en daar kan ik niet te veel aan prutsen. Op mijn huisPC (die volgend jaar vervangen wordt) zit geen DVD writer, daarvoor heb ik mijn Laptop nodig.

              Aan die laptop mag (en kan) ik niet te veel prutsen met de instellingen omdat ik daarop geen administratorrechten heb, dus is het werken met de herde schijf vrij gemakkelijk.
              Ook zou ik een DVD writer kunnen kopen (in-extern), maar in mijn volgende PC zal die sowieso standaard zijn..., en dat is dan weer verloren geld.

              Comment


              • #8
                Re: Externe Harde schijf

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Eén van die PC's is de laptop van mijn werk, en daar kan ik niet te veel aan prutsen. Op mijn huisPC (die volgend jaar vervangen wordt) zit geen DVD writer, daarvoor heb ik mijn Laptop nodig.

                Aan die laptop mag (en kan) ik niet te veel prutsen met de instellingen omdat ik daarop geen administratorrechten heb, dus is het werken met de herde schijf vrij gemakkelijk.
                Ook zou ik een DVD writer kunnen kopen (in-extern), maar in mijn volgende PC zal die sowieso standaard zijn..., en dat is dan weer verloren geld.
                Je moet daar ook niet aan prullen om een klein netwerk op te zetten, ofwel staat hij op dhcp en werkt het makkelijk. Ofwel zit er een vast ip in je pc, dan stel je gewoon uw router in in dezelfde range en werkt het ook.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Externe Harde schijf

                  Leeg doosje kopen, waarin je zelf de HDD plaatst. Je bent dan niet afhankelijk van de keuze van de fabrikanten en je kan de schijven later wisselen als er éénvol is, ga je de zelfdebehuizing een nieuwe HDD doen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe Harde schijf

                    Voor transfer naar andere pc, een grote usb stick?
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe Harde schijf

                      Ik heb een externe harde schijf om o.a. foto's op te slaan, van La Cie, 250 Gb
                      werkt prima en snel.
                      Voor normale overdracht gebruik ik een enkele grote usb sticks
                      Zijn die vol dan gaat alles naar de externe harde schijf, is ook wat makkelijker overal mee naar toe te nemen.
                      Marlies
                      Groetjes Marlies

                      https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe Harde schijf

                        http://www.lacie.com/be/products/product.htm?pid=10831

                        Deze staat nu in de Carrefour voor € 109
                        Vind ik persoonlijk wel handig dat deze zonder voeding is voor onderweg.
                        Voeding neemt hij dus van de USB poort.

                        Ik denk dat ik zoiets ga halen.
                        Canon EOS 5D met 3KG glas
                        https://reisforum.net

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe Harde schijf

                          Fred was nét iets sneller, want ik wou precies hetzelfde voorstellen!
                          Gelet op het gebruik dat TS er wil van maken, is dit imo. idd. de meest interessante (én gemakkelijke) oplossing.
                          Vorige week identiek dezelfde gezien bij Mediamarkt aan €108.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe Harde schijf

                            Ik gebruik externe USB schijf met netwerk interface. Die laten toe mijn foto's via meerdere PC's te benaderen.

                            Heb trouwens momenteel eentje te koop staan. Maxter Shared Storage 300GB voor 200EURO ! Zie hier mijn advertentie op een andere site

                            BTW, doe hem weg omdat ik nu een linux oplossing gebruik met 2 USB schijven, automatische backups, website, ... . Werkt zo goed dat ik het bijna niet merk dat de foto's niet van de lokale schijf komen maar van de netwerk schijf die achter slot en grendel in een brandveilige kast zit.
                            Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Externe Harde schijf

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Je moet daar ook niet aan prullen om een klein netwerk op te zetten, ofwel staat hij op dhcp en werkt het makkelijk. Ofwel zit er een vast ip in je pc, dan stel je gewoon uw router in in dezelfde range en werkt het ook.
                              Inderdaad, dan heb je geen harddisk nodig...je benadert dan de remote hd alsof het de disk op je pc is....werkt supersnel.
                              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                              Comment

                              Working...
                              X