Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop geschikt voor Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop geschikt voor Photoshop

    Goedemiddag,
    Ik wil een andere laptop gaan kopen en natuurlijk ook voor Photoshop gebruiken. Nu is mijn oog gevallen op een Dell XPS M1210. Is erg snel maar scherm is 12". Omdat ik veel mobiel ben vind ik 12" wel goed maar hoe zou het werken met Photoshop? Wie heeft ervaring met 12" schermen?

    Ik heb op hardware.info gekeken en met verschillende tests (3DMark 2001SE of PCMark04) komt hij er zeer goed uit in vergelijking met anderen.
    Mijn 2e vraag is, is 3DMark of PCMark een goede test voor een applicatie als Photoshop?

    Linkjes:
    Alles over computerhardware en consumentenelektronica: 6.556 reviews, 497.993 producten, 67.445 nieuwsberichten, prijsvergelijking met 138 shops.



    Thanks!
    Damiaan.
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

  • #2
    Re: Laptop geschikt voor Photoshop

    12" is wel heel erg klein voor Photoshop.
    Ikzelf heb 15,4 ", dat werkt nog net.
    Maar voor detailwerk is het wat klein.
    aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
    grtz
    marc-en-ciel

    Comment


    • #3
      Re: Laptop geschikt voor Photoshop

      12" is inderdaad wat klein voor Photoshop, maar is ideaal voor mobiliteit. zelf heb ik ca 2 weken geleden na veel zoeken en vergelijken deze gekozen:
      Alles over computerhardware en consumentenelektronica: 6.558 reviews, 497.993 producten, 67.467 nieuwsberichten, prijsvergelijking met 138 shops.



      Ik ben daar zeer tevreden over. Lees ook eens hier:



      Hopelijk heb je er wat aan.

      PS. De dell scoort zo hoog in de test-indexen vooral door de GeForce kaart. Deze is voor fotobewerking echter nodeloos en kost je 422 euro meerprijs... pfew. Wat is het budget wat je eraan uit wilt geven? Zoals op hardware.info kost die ca 2200 euro, en voor dat geld ken ik nog wat andere opties.
      Last edited by Havezet; 2 december 2006, 16:41.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop geschikt voor Photoshop

        Koop je gewoon een ACER. Beste prijs kwaliteit en hun schermen zijn goed vergeleken met de rest.

        GA gewoon effe langs bij mediamarkt. Daar kan je 20 laptops langs elkaar zien werken. Zie dat hij 512mb ram minimum heeft en een intel Core duo is toch aan te raden. Acers beginnen al van 900euro met 15inch.
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

        Comment


        • #5
          Re: Laptop geschikt voor Photoshop

          Acer heeft idd ook een zeer fraaie 12" laptop, namelijk de ferrari-1000. Die heeft een dual-core2 2Ghz en een goed scherm.

          Multipasser werkt ten onrechte de indruk dat de dell geen dual core2 heeft.

          Comment


          • #6
            Re: Laptop geschikt voor Photoshop

            al een nieuwe macbook overwogen?
            Schitterend scherm van 13".

            Ik heb zelf pas een nieuwe MacBook Pro 17"... supermachine !!!
            Fuji FinePix S100fs

            Comment


            • #7
              Re: Laptop geschikt voor Photoshop

              Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
              Koop je gewoon een ACER. Beste prijs kwaliteit en hun schermen zijn goed vergeleken met de rest.

              GA gewoon effe langs bij mediamarkt. Daar kan je 20 laptops langs elkaar zien werken. Zie dat hij 512mb ram minimum heeft en een intel Core duo is toch aan te raden. Acers beginnen al van 900euro met 15inch.
              KOOP AUB GEEN ACER

              Ik heb zelf nog acer verdeeld, diegeen die mij nog durft te vertellen dat acer goede monitoren op zijn laptop heeft maakt mij toch
              Hoeveel er met een defecte inverter board terug moesten naar Acer, weet ik niet meer, maar ik heb hun hele handel buiten gebonjourd.
              (een defecte inverterboard zorgt ervoor dat een deel van je scherm niet meer verlicht wordt, leuk om met foto's te werken is dat zeker niet)
              Vele collega's delen mijn mening...
              als ik er aan terug denk wordt ik dus echt
              Happy to be a MACcie
              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

              Comment


              • #8
                Re: Laptop geschikt voor Photoshop

                Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                KOOP AUB GEEN ACER
                Ben ik blij dan dat ik uiteindelijk niet voor de Acer ben gegaan. Een goed scherm was voor mij juist het belangrijkste.

                Pfew

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop geschikt voor Photoshop

                  @ Kurrywurry : zijn de "gewone" LCD-schermen van Acer wel aan te raden ?
                  ben kortbij de aanschaf van ééntje
                  groetjes, Bobke
                  ________________________

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop geschikt voor Photoshop

                    Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                    Acer heeft idd ook een zeer fraaie 12" laptop, namelijk de ferrari-1000. Die heeft een dual-core2 2Ghz en een goed scherm.

                    Multipasser werkt ten onrechte de indruk dat de dell geen dual core2 heeft.
                    Ik weRkt ten onrechte een indruk? Waar schrijf ik iets over dell?
                    Dell is goed maar veel te duur.

                    En kurrywurry. Elke fabrikant heeft zijn problemen. Net zoals de grote problemen bij de Amillo's waar de cpu enkele seconden blijft hangen. Ook heel leuk als je aan het photoshoppen bent.

                    Mac heeft probs mijn zijn laptop schermen (vind ze trouwens niet goed kwa helderheid/kleur).

                    Ik heb 4 acers en ze zijn allemaal goed. Ik neem ook wel de extra acer verzekering (120euro?). Ondertussen al 2x binnen geweest voor een reparatie, waaronder een compleet nieuw mobo, kostenloos. Dus zeker zijn geld waard.

                    Wil je zeer goede schermen moet je een Dell met WUxga nemen ofzo maar dan ben je veel geld kwijt. Trouwens serieuze bewerkingen moet je op een goede monitor doen en niet op een laptop.
                    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop geschikt voor Photoshop

                      Hoi multipasser,

                      Zie dat hij 512mb ram minimum heeft en een intel Core duo is toch aan te raden.
                      Dit interpreteerde ik dat het over de Dell ging. Mijn fout; nu ik het nogmaals lees begrijp ik beter dat je het over "het algemeen" hebt. Sorry.

                      Ik weRkt ...
                      Tja typefouten maak ik veel... ze zeggen wel eens hoe vaardiger je in iets bent, des te meer fouten ga je maken.. ik zit dagelijks tussen de 14 en 18 uur achter de PC en typ dus heel wat woordjes op een dag. Dan sluipen de foutjes er vanzelf in...

                      Ondertussen al 2x binnen geweest voor een reparatie, waaronder een compleet nieuw mobo, kostenloos. Dus zeker zijn geld waard.
                      Ik heb hier alleen Dell machines (en nu dan de MSI laptop) en op allemaal zit een 3 jaar next day service contract. Tot op heden (in zo'n 5 jaar dat ik Dells gebruik), is slechts 1 maal een reparatie nodig geweest... na 3 jaar was het toetsenbord van een van de laptops versleten... niet raar als je weet hoeveel ik op die dingen werk. Die service contracten zijn noodzaak, maar gelukkig hun geld niet waard

                      Ik heb dan ook sterk die Dell overwogen die de topic starter aanwijst. Uiteindelijk vond ik 'm te duur en (erger) te dik.
                      Last edited by Havezet; 2 december 2006, 21:39.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop geschikt voor Photoshop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                        12" is inderdaad wat klein voor Photoshop, maar is ideaal voor mobiliteit. zelf heb ik ca 2 weken geleden na veel zoeken en vergelijken deze gekozen:
                        Alles over computerhardware en consumentenelektronica: 6.558 reviews, 497.993 producten, 67.467 nieuwsberichten, prijsvergelijking met 138 shops.



                        Ik ben daar zeer tevreden over. Lees ook eens hier:



                        Hopelijk heb je er wat aan.

                        PS. De dell scoort zo hoog in de test-indexen vooral door de GeForce kaart. Deze is voor fotobewerking echter nodeloos en kost je 422 euro meerprijs... pfew. Wat is het budget wat je eraan uit wilt geven? Zoals op hardware.info kost die ca 2200 euro, en voor dat geld ken ik nog wat andere opties.

                        Hallo Hertwig,

                        Ben je tevreden over de wifi-capaciteiten van het toestel, want daar waren in het verleden nogal eens wat problemen mee.

                        En wat is het verschil tussen de 262 en de 271 ?
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop geschikt voor Photoshop

                          Hallo Alfa C,

                          Ja, de MSI geeft zeker geen problemen met de Wifi. Ik zit de hele dag over wifi te werken en die is nog nooit uitgevallen. Wel heb ik in die topics op Tweakers gezen dat inderdaad de oudere modellen (ik meen de S250) problemen gaven.

                          Het verschil tussen de S271 en de S262 is vooral de processor. De 271 is AMD Turion64-X2 en de 262 is Intel DualCore 2. Ik heb toen gekozen voor de AMD omdat ik nog geen AMD machine had om op te testen. Dus 2 vliegen in 1 klap. Verder heeft de 271 een ATI video controller en de 262 een Intel.

                          Hert

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop geschikt voor Photoshop

                            Een groot probleem bij laptops is het dat de beeldschermen van laptops al eens een loopje nemen met kleurweergave. Mijn Dell 2005FPW heeft een merkelijk groter dynamisch bereik in kleurweergave dan de gemiddelde laptop en vele andere desktop lcd's. Dus als je met kleur en contrast werkt ga je altijd even moeten kijken op een echte monitor of het uberhaupt goed is.

                            Mijn laptop is een toshiba U200 (in dezelfde compact klasse van die MSI's en die DELL) en dat draait photoshop, niet echt vlot maar werkbaar. Maar zoals ik al zei... ik werk daar niet op voor cruciale dingen want de kleurweergave etc is niet betrouwbaar.
                            Ricoh Caplio GX100

                            http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop geschikt voor Photoshop

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rockin_Bobke Bekijk bericht
                              @ Kurrywurry : zijn de "gewone" LCD-schermen van Acer wel aan te raden ?
                              ben kortbij de aanschaf van ééntje
                              even een historische schets:
                              Vroeger had je acer, maar dit bestond eigenlijk uit twee afdelingen: acer en acermultimedia. acer maakte de computers en acermultimidia de randapperatuur.
                              Plots is acermultimedia afgescheurd onder de naam BenQ.
                              Ik werk nu al jaren, en verdeel het materiaal van BenQ en mag eerlijk zeggen dat het aantal defecte schermen beperkt bleeft tot 2.
                              Deze monitoren werden telkens correct vervangen binnen de 3 jaar swap garantie die elke monitor fabrikant hanteerd.
                              Ik verkoop nu meest benq en philips monitoren.
                              Sinds die miserie met de portables van Acer heb ik dus hun volledige gamma buiten gekegeld en moet er niets meer van weten.
                              LaCie biedt ook zeer goede kwaliteit, maar is een stuk duurder.

                              Ikzelf gebruik een Benq T90X monitor, die ik kalibreer met de calibrator van LaCie en ben daar tevreden over.
                              Happy to be a MACcie
                              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

                              Comment

                              Working...
                              X