Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor groepsfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor groepsfoto's

    Wat zou een goede lens zijn voor een groepsfoto te nemen van een kleine 100 mensen buiten bij (liever niet, maar wordt case) wisselvallig weer.
    Indien dit dan niet mogelijk zou zijn (wegens regen) kan er binnen ook een groepsfoto genomen worden in een door voldoende door TL-verlichte zaal.
    De zaal is groot genoeg dus niet dat er heel krap moet getrokken worden.

    Zoals in de handtekening te zien is moet het voor een D70s toestel geschikt zijn

    Alvast terug bedankt,
    Vincent

  • #2
    Re: Lens voor groepsfoto's

    Beste is dat je hiervoor een breedhoeklens neemt.
    Een zeer hoog aangeschrevven opjectief terzake is de Tokina 12-24 (nieuwprijs rond de 500 EUR)

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor groepsfoto's

      Naar het schijnt is de Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM ook een topper !
      Ook rond de 500 euro...
      Staat trouwens ook nog op mijn verlanglijstje.
      Nikon + glasbak
      Failure is always an option...

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor groepsfoto's

        Hou wel rekening met de vervorming van een breedhoeklens, met mijn Sigma 10-20 zou ik toch liever geen groepsfoto's of portretten maken .

        Als de zaal wat groter is, dan kan je zowat elke "standaardzoom" gebruiken, het diafragma zal toch niet helemaal open mogen staan omdat dan niet iedereen scherp op de foto staat. Maar dan krijg je weer het probleem van bewegingsonscherpte, aan de kant van de camera is dat wel op te lossen met een statief, maar 100 personen tegelijk stil laten staan terwijl je de foto maakt dat wordt al heel wat moeilijker.

        In een goed verlichte zaal heb je toch altijd heel wat minder licht dan buiten, het zal dus niet zo heel gemakkelijk worden. De kleuren zal je ook wat moeten aanpassen achteraf, of je zou een witbalans moeten aanmaken met een grijskaart. TL-verlichting geeft niet altijd de beste kleurweergave, sommige kleuren komen er wat feller door. Of er zouden speciale lampen moeten hangen met een verbeterde kleurweergave...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor groepsfoto's

          zou toch ook niet een breedhoek gebruiken. En anders zou ik mijn vrienden wel in het midden laten staan...

          Gewone standaardzoom, klein dafragma en STATIEF!.

          Groeten
          JO
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor groepsfoto's

            Of een van de lenzen van Sigma die hieronder staan
            15-30mm F3.5-4.5
            17-35mm F2.8-4
            20-40mm F2.8

            Comment

            Working...
            X