Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is een overeenkomst nog waard?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is een overeenkomst nog waard?

    Ik heb op de "aangeboden" forum een bod gedaan voor een lens voor 250€, had vepsylon ook een PM gestuurd zodat hij zeker mijn bod zou opmerken.
    Nu reageert vepsylon dat de prijs ok is en hij geeft mij zijn gegevens waar hij woont en gsm nummer. Ik spreek af dat ik er een dagje zee ga van maken omdat hij in Knokke woont. Nu krijg ik gisteren via PM een message van hem dat hij een hoger bod gekregen heeft en of ik wil meegaan met die prijs. Nu ben ik van het standpunt dat ik een overeenkomst heb met hem en dat ik zeker niet hoger ga bieden. Ik vind dit een manier van oplichterij.
    Ik kan hier waarschijnlijk niks meer aan doen, maar ik wil jullie wel waarschuwen voor zo'n oplichters, ik heb er geen andere naam voor.
    Vandaag weer PM gekregen met de melding dat de lens verkocht is.

    ./steven

  • #2
    Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

    Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt Bekijk bericht
    Ik heb op de "aangeboden" forum een bod gedaan voor een lens voor 250€, had vepsylon ook een PM gestuurd zodat hij zeker mijn bod zou opmerken.
    Nu reageert vepsylon dat de prijs ok is
    Zodra twee partijen een akkoord hebben gesloten over prijs en voorwaarden, is in princiepe de koop gesloten.

    Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt Bekijk bericht
    Nu krijg ik gisteren via PM een message van hem dat hij een hoger bod gekregen heeft en of ik wil meegaan met die prijs.
    Dat is niet zo netjes van vepsylon . Als hij een zo hoog mogelijk bod wenst voor z'n goederen (waarmee niets mis is) vind ik dat je je waren moet posten op een site zoals eBay (vandaar het woord veiling) Dacht niet dat BD een "veilingsite" is.

    Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt Bekijk bericht
    Nu ben ik van het standpunt dat ik een overeenkomst heb met hem en dat ik zeker niet hoger ga bieden. Ik vind dit een manier van oplichterij.
    Oplichterij is het niet echt he Het zijn gewoon praktijken die "niet horen" , zo doe je geen zaken.

    Comment


    • #3
      Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

      Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt Bekijk bericht
      Ik heb op de "aangeboden" forum een bod gedaan voor een lens voor 250€, had vepsylon ook een PM gestuurd zodat hij zeker mijn bod zou opmerken.
      Nu reageert vepsylon dat de prijs ok is en hij geeft mij zijn gegevens waar hij woont en gsm nummer. Ik spreek af dat ik er een dagje zee ga van maken omdat hij in Knokke woont. Nu krijg ik gisteren via PM een message van hem dat hij een hoger bod gekregen heeft en of ik wil meegaan met die prijs. Nu ben ik van het standpunt dat ik een overeenkomst heb met hem en dat ik zeker niet hoger ga bieden. Ik vind dit een manier van oplichterij.
      Ik kan hier waarschijnlijk niks meer aan doen, maar ik wil jullie wel waarschuwen voor zo'n oplichters, ik heb er geen andere naam voor.
      Vandaag weer PM gekregen met de melding dat de lens verkocht is.

      ./steven
      Als hij je een PM heeft gestuurd waarin hij de verkoop bevestigd, kan je hem op basis van dat document in theorie een proces aansmeren..
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

        als het zo gegaan is als je schrijft, dan vind ik dit gewoon een rot streek die hier niet thuis hoort.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          als het zo gegaan is als je schrijft, dan vind ik dit gewoon een rot streek die hier niet thuis hoort.
          grt,bouk.
          Terechte opmerking!

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

            Ik wil gerust een copy van de PM posten ik heb daar geen enkel probleem mee.
            Hij had maar slimmer moeten zijn.
            Ik ben een lens misgelopen en ik kan alleen nog maar anderen mijn verhaal vertellen.
            Komt er nog eens bij dat ik mijn lens verkocht heb gisteren, deal gaat gewoon vandaag door.


            ./steven
            Last edited by iSacAt; 2 december 2006, 08:19.

            Comment


            • #7
              Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

              Prijs overeengekomen is verkopen...waar gaan we anders naartoe...jammer dat zoiets moet gebeuren..

              Patrick

              Comment


              • #8
                Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                Ik heb in 't verleden reeds enkele spullen hier op BD gekocht én verkocht, bij het aankopen heb ik nooit één slechte ervaring gehad hier, nét zoals ik er een zaak van eer van maakte om goede spullen aan een correcte prijs te verkopen aan andere BD-ers...

                Ik hoop dat dit in de toekomst zo kan blijven voor iedereen hier, zaken zoals deze doen hélaas geen goed aan dit "gentlemen's agreement" hier op BD.
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                  Inderdaad niet zo netjes, vooral nu iSacAt zijn oude lens reeds verkocht had.
                  Gelukkig heb ik tot nu toe altijd bij aankoop/verkoop/of bieden steeds eerlijke en juiste afhandeling gehad.
                  Mvg
                  Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                    Da's inderdaad rot, als beide partijen toestemmen is de verkoop normaal gezien rond. Gelukkig is het zeker niet altijd zo op BD. Ikzelf heb niets anders dan goede ervaringen gehad met materiaal kopen van BD'ers, in de toekomst zal ik dus mijn vertrouwen blijven behouden in de gemiddelde BD'er.
                    Zen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                      Graag een reactie van de snoodaard of te laf !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                        Hij zou op zijn minst, de gereasliseerde meerwaarde aan u moeten geven als compensatie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                          Als eventueel de zaken anders liggen is er voldoende gelegenheid bij BD om een reaktie te geven.
                          Als dat niet zo is, is het goed dat hij weet hoe wij (BD-ers) over zo'n daad denken.
                          AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                            Prijs overeengekomen is verkopen, als beide partijen toestemmen is de verkoop normaal rond.
                            Is niet schoon van vepsylon
                            Nikon materiaal

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is een overeenkomst nog waard?

                              Dit is de PM dat ik gekregen heb van hem toen ik nogmaals mijn ongenoegen liet blijken en hem meldde wat hij ervan zou vinden als iemand opeens na een akkoord over de prijs vertelde dat iemand 20€ meer geeft. Hij was wel nog zo vriendelijk voor bij mij te horen of ik dit ook wou betalen. Voor mij is dat zo een manier van oplichten, effe zie of ik meer wil betalen en dat dult ik niet.

                              PM van vepsylon:
                              Beste, camera is net buiten voor 295€,
                              waarvoor mijn excuses.
                              Prettig weekeinde toegewenst

                              Youri
                              einde PM

                              Hij heeft er nog 45€ meer uitgeslagen dan onze afgesproken prijs.
                              Het enige dat ik kon doen is zijn wanpraktijk openbaar maken en dat had hij wel kunnen verwachten hé

                              ./steven

                              Comment

                              Working...
                              X