PDA

Volledige versie bekijken : dringend gezocht: enthousiaste fotograaf

anouk
1 december 2006, 16:07
Wij zoeken een enthousiaste fotograaf, die graag wil meewerken aan een professionele website over vastgoed, met potentieel tot heel grote doelgroep. Artistieke, kleurrijke foto's in relatie tot vastgoed en architectuur, en aanverwante onderwerpen. Laat dit een uitdaging zijn. Wij zijn jonge mensen met zin voor vernieuwing. Het spreekt voor zich dat de auteur vermeld wordt bij wijze van publiciteit voor de fotograaf.

Reacties welkom op aranko@msn.com

Tony smeT
1 december 2006, 16:22
You've got mail ;)

Joost
1 december 2006, 19:57
meewerken aan een professionele website over vastgoed,
<snip>
Het spreekt voor zich dat de auteur vermeld wordt bij wijze van publiciteit voor de fotograaf.

Allereerst welkom natuurlijk op BD. Maar wel een kanttekening bij uw introductie. U spreekt hier van een "professionele" website... daar mag toch wel wat meer tegenover staan dan alleen publiciteit voor de fotograaf :confused:

eentonig
1 december 2006, 20:04
JA hoor, hun dankbaarheid :D

lieven lens
2 december 2006, 10:00
T'is toch digitaal ? Dus t'is toch gratis !! :rolleyes: :D

paly
2 december 2006, 10:08
:) :)

Nu nog iemand die een professionele website maakt, voor een naamvermelding bij wijze van publiciteit voor de websitebouwer.

Websites bouwen is ook digitaal, dus ook gratis

jocca
2 december 2006, 11:13
Enkel naamvermelding, alsof dit bakken werk met zich meebrengt ... :B
bovendien als het een professionele site moet zijn, zal de fotografie ook perfect moeten zijn, duuuus onderschat deze opdracht niet, het kan best zijn, dat uwe naamvermelding wel eens zeer veel geld zou kunnen kosten. Bovendien moet de site dan nog eens voldoende bezoekers trekken ook vooralleer je ander werk kan binnehalen (naamvermelding: fotografie - blablablabla in corps 5 - dus amper leesbaar :G bezig).

Misschien wat meer info geven over de opdracht. Of is de naamvermeding een extra pagina op de site? Dat zou de zaak wel eens kunnen veranderen dan - tis maar e tip ť

groetjes

RobMitchell
2 december 2006, 11:43
I'm pretty sure there will be at least 10 PM's sent already for this golden opportunity...

I recently had to photograph 7 interiors in one day. All over the Antwerp area.
10 hours, 350km later, Ä12 in parking costs. I was pretty worn out. Luckily it was paid properly as the clients appreciate what good photographs can do for their website.

So, anyone thinking a name mention on the is worth dragging your butt around all the locations, good luck to you. It's going to cost you a lot of time and model. You can also be sure a name on a site as reference won't bring in the work.

I'm pretty sick of people assuming that taking photos for people is just free and that we do it for our health. Especially when it's for commericial use!

Perrush
2 december 2006, 13:54
Volgens mij hoort dit gewoon in "gezocht" en niet in algemeen. BD zou er een punt van moeten maken dat in zulke posts ALLE voorwaarden vermeld staan.

als het gratis moet en enkel een naamsvermelding je 'beloning' is ... ... ja, hallo :green:

eentonig
2 december 2006, 14:02
Heeft er trouwens ook nog iemand zin om teksten te schrijven voor die website? Uiteraard met naamvermelding!!

Enne, we zoeken ook nog iemand om immobiliŽn te zoeken die we onder contract kunnen plaatsen. Natuurlijk stellen we daar wel een naamsvermelding tegenover!

Oh, en als het even kan en er zijn hier mensen die in de uitgeverij werken... kunnen jullie een paginagrote advertentie plaatsen? We zullen je naam wel vermelden!!

Waarom pakt dat nu eens nooit op cafť? "Patron, een Duvel! En ge moogt er uwe naam op zetten!" :clown:

tourleader
2 december 2006, 14:06
...en de belastingen zullen je ook wel weten wonen met die naamvermelding, wees daar maar zeker van !

Het ethousiasme zal dan wel koelen...

Joost
2 december 2006, 14:59
Waarom pakt dat nu eens nooit op cafť? "Patron, een Duvel! En ge moogt er uwe naam op zetten!" :clown:
Waat... werkt dat niet bij u? Alle, zoekt een ander cafť! :clown: :D

...en de belastingen zullen je ook wel weten wonen met die naamvermelding, wees daar maar zeker van !
Ja, de belastingdienst gaat u vragen 50% van de letters van je naam in de leveren. Dat wordt dus "weas" en, in mijn geval, "Jot" in de toekomst :).

anouk
3 december 2006, 16:05
Hartelijk dank voor de veertigtal reacties die ik mocht ontvangen in mijn persoonlijke mailbox!

Wij bekijken ondertussen iedere mail, met eventueel de portfolio op de website.

Voor diegenen die ons nog geen website met portfolio doorstuurden, graag mogelijkheid tot bekijken van jullie werk.

Nogmaals super bedankt, super mooie foto's reeds mogen bekijken! Uiteraard zal onze persoonlijke smaak en gevoel beslissen en enkelen onder jullie contacteren voor verdere afspraken.

Met vriendelijke groeten,
Anouk;)

Gigi
3 december 2006, 16:22
Is dit jullie officiŽle adres om een portfolio te sturen ?

AntwerpseSteenweg 1124
9041 Oostakker

Groeten

jocca
3 december 2006, 16:54
En dan hebben ze nog het lef om een post te doen ook.
Awel als het verhaal klopt dat ze zoveel reacties gekregen hebben dan lopen er hier echt wel triestige mensen rond (blijkbaar zijn er toch nog zotten die gratis willen werken).

O wacht ik moet opletten wat ik zeg. Ikzelf heb een grafisch ontwerpbureau. Is er niemand dat gratis folders en logo's wilt ontwerpen en uitvoeren voor mij. Uiteraard is er geen financiŽle tussenkomst mogelijk want de zaken gaan zeer slecht (naar het schijnt in de immo-sector ook - de huizen zijn amper 10-15
% gestegen vorig jaar) MAAR als compensatie wil ik best uw naam vermelden op de folders hoor (corps 5).

Indien er iemand wenst mee te werken mag je mij steeds pb's sturen, ik heb een 20-tal opdrachten die alvast al klaar liggen. Bijkomend voordeel, je mag van thuis uit werken, dus je hoeft van mij zelfs nog niet naar kantoor komen.

Als dat geen gebaar van goede wil is - toppie :G :G

jocca
3 december 2006, 16:57
hah, ik bekijk die mail just nog eens -
de sukkelaars die geen site hebben, mogen dan nog eens met hun mapje naar ginder lopen om de foto's te tonen.

Wie geluk heeft om door de selectie te komen zal dan nog eens mogen teruggaan om een persoonlijk motivatiegesprek.

Serieus profiteer niet van die mensen en doe aub in de toekomst niet meer zo belachelijk. Kben eens benieuwd of jullie verkopers ook voor niets werken.
Betaal die fotografen het uurloon dat ze moeten hebben (tss de 40-50 euro - je kan het toch inbrengen als onkost), je zal een paar 1000 euro uitgeven aan een site en een paar 100 euro voor foto's kan je niet uitgeven.

RobMitchell
3 december 2006, 17:00
I'm pretty sure there will be at least 10 PM's sent already for this golden opportunity...

Hartelijk dank voor de veertigtal reacties die ik mocht ontvangen in mijn persoonlijke mailbox!

Sometimes I just hate being right, ok so I underestimated the number of people who don't mind working for nothing :rolleyes:

ccf
4 december 2006, 16:15
en zo zou de fotograaf die een boke wil verdienen ten onder gaan gelukkig ligt er op goede koffie nog steeds een lekker laagje schuim

notex
4 december 2006, 16:41
Is het in BelgiŽ wettelijk wel toegelaten om gratis voor iemand te werken?

Een (bruggepensioneerde) kennis van me is wijnliefhebber en ging verleden jaar een maand druiven plukken in Z.Frankrijk met als enige vergoeding "kost en inwoon". Na 3 weken was er controle van de arbeidsinspectie. Resultaat :
3 maanden geschorst van uitkering brugpensioen wegens zwartwerk.
Alle argumenten dat het om de hobby ging en er geen loon werd betaald waren ongeldig.

HdL
4 december 2006, 16:53
Helaas is dit in BelgiŽ niet toegelaten.
De wetgever dreef het zelfs zo ver dat je aan je eigen woning enkel "noodzakelijke" reparaties mag aanbrengen als bruggepensioneerde of eender welke andere vorm van uitkering-trekkende.
Weer eens typisch Belgisch, maar het is wel de wet en die negeren kan je dus duur te staan komen zoals de onfortuinlijke man moest ondervinden.:mad:

Maarten_T
4 december 2006, 17:09
De wetgever dreef het zelfs zo ver dat je aan je eigen woning enkel "noodzakelijke" reparaties mag aanbrengen als bruggepensioneerde of eender welke andere vorm van uitkering-trekkende.
Weer eens typisch Belgisch, maar het is wel de wet en die negeren kan je dus duur te staan komen zoals de onfortuinlijke man moest ondervinden.:mad:

Vrijwilligerswerk kan je aanvragen bij de RVA. Daar zal er ook niemand een probleem van maken.
Op die manier ben je weer ook weer verzekerd en heb je en papiertje om te tonen aan de inspectie.

sugar
4 december 2006, 19:13

Tja, die mensen krijgen een uitkering en mogen geen inkomen genereren. Wat wil je? Dat mensen een jaar of twee werklozenstatuut aannemen om zelf hun huis te verbouwen?
Brugpensioen is qua statuut vergelijkbaar met werkloze. Wat mij betreft heeft de Belgische staat het hier bij het rechte eind.
Er bestaan niet alleen maar rechten maar ook plichten, en de wet is wit of zwart, niet grijs. En dat blijkt voor veel mensen noga moeilijk te begrijpen...

sugar

mm
4 december 2006, 19:42
Wij zoeken een enthousiaste fotograaf, die graag wil meewerken aan een professionele website over vastgoed, met potentieel tot heel grote doelgroep. Artistieke, kleurrijke foto's in relatie tot vastgoed en architectuur, en aanverwante onderwerpen. Laat dit een uitdaging zijn. Wij zijn jonge mensen met zin voor vernieuwing. Het spreekt voor zich dat de auteur vermeld wordt bij wijze van publiciteit voor de fotograaf.

helemaal akkoord met iedereen die het heeft tegen gratis werk,
maar ik dacht dat zoiets toch niet echt blijkt uit deze posting.
ik kan fout zijn natuurlijk. anouk?

mm

CaHoR
4 december 2006, 21:57
Maar is ook niet ontkracht in haar reactie...

Groeten, Cahor

Mordred
5 december 2006, 05:09

Professioneel met een msn mailadres.........yeah right.
Wat meer info over locatie, tijd, de grootte van het bedrijf, de omzet die jullie beogen, hoeveel mensen bij jullie werken.
Als je achteraf blijkt van alleen maar meegeholpen te hebben aan een nog grotere winst voor de vastgoedsector is het wel zeer jammer van alleen die naam.....

-M-

Triker
5 december 2006, 12:18
Zucht, wat een zeveraars zijn jullie soms toch ook ;)

Heel simpel, voor een amateur fotograaf die graag eens z'n naam ergens terug wil zien is dit leuk. Zo ben ik net als vele anderen vroeger ook begonnen. Of het nu een kleine of grote organisatie betreft 'who cares'. Er zijn er genoeg die dit willen en anderen die deze tijd al lang achter zich hebben gelaten!!

Gun je mede mens ook eens een opstapje ;)
Als je via Anouk jezelf wilt profileren, dan moet je dat zeker niet laten :G

anouk
5 december 2006, 13:46
Beste mensen,

Ik denk niet dat ik ooit vermeld heb dat er verwacht wordt dat de fotograaf gratis werkt. (Dank je, cfr. reactie mm) Voor al diegenen die zich hier hebben vermoeid in die eindeloze discussie over gratis of niet, of onze website professioneel is of niet,... Ikzelf heb daar geen tijd voor. En die mensen moeten ook niet zichzelf nu achteraf komen aanbieden. Het is een typisch voorbeeld van subjectiviteit, dingen tussen de letters lezen zonder rationeel te bekijken of ze er wel staan.

De vermelding van naam van de fotograaf heb ik erbij willen benadrukken omdat er de dag van vandaag maar al te veel gekopieeerd wordt, en omdat veel artistieke werken gepubliceerd worden zonder te denken aan de auteur daarvan. We denken daarbij alleen al aan het recht van de architect dat hij heeft op de foto van een onroerend goed dat hij getekend heeft!

Het spreekt voor zich dat de fotograaf die zijn tijd en werk in talrijke foto's op onze website steekt daar voor vergoed zal worden. Voorbeeld foto's kunnen gezonden worden naar mijn emailadres, per post is helemaal niet nodig. Hierbij wil ik ook zeggen dat amateur fotografen, die toevallig een heel mooie foto van een vastgoed of architecturaal ontwerp hebben, en die graag deze foto eens op een relevante website publiceren, ook steeds welkom zijn. (Dit kan namelijk ook een voldoening bieden, denken we maar aan de vele dichters die al hun werk gratis op het net publiceren!) Inderdaad Triker, ik begrijp je volledig.

Wat mijn hotmail adres betreft, natuurlijk heeft onze website de daarbij horende email adressen, maar wij zijn niet van plan onze website bekend te maken alvorens ze online staat. Ik hou deze vriendelijk mensen alleszins op de hoogte van de opstart, hihi, dan kunnen ze nogmaals eens goed hun gedacht zeggen misschien?

Met vriendelijke dank!
Anouk

anouk
5 december 2006, 13:47
En tot gauw! Onze website is niet ten voordele van de vastgoedsector, makelaars, notarissen, maar ten voordele van de particulier, jullie dus!

:)

Mordred
6 december 2006, 14:26
En tot gauw! Onze website is niet ten voordele van de vastgoedsector, makelaars, notarissen, maar ten voordele van de particulier, jullie dus!
Ik ben benieuwd ...
In ieder geval veel opstartsucces gewenst.

-M-

Gigi
6 december 2006, 15:54
Dag,

Is het adres juist waarheen ik de foto's kan sturen ?
Hierop had ik nog geen antwoord.

Mag ik meehelpen aan de site http://www.dezwaan.be/

Dank u voor info.

mm
6 december 2006, 18:25
Is het adres juist waarheen ik de foto's kan sturen ?

per post is helemaal niet nodig

Mag ik meehelpen aan de site http://www.*****.be/

... maar wij zijn niet van plan onze website bekend te maken alvorens ze online staat.

:rolleyes: :rolleyes:

mm