Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling Kitlens D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanvulling Kitlens D70s

    Ben op zoek naar een aanvulling voor mijn kitlens.

    Zal de kitlens waarschijnlijk vervangen door de tamrom 17-50 F/2.8 maar als tegen dan de Tokina 16-50 beschikbaar is, zou ik nog van gedacht kunnen veranderen.

    Ben nu op zoek naar een goed lichtsterk alternatief +70mm

    Welke van de 4 onderstaande zouden jullie nemen?

    Tokina ATX 80-400mm
    Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG / HSM
    Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G
    Sigma APO 50-150mm F2.8 EX DC HSM

    Zou willen weten welke de beste lens is (kwalitatief) en welke de beste koop (prijs/kwaliteit verhouding).
    Zet ze anders in je antwoord in volgorde van beste naar slechtste

    Weet dat de Nikon minder lichtsterk is, maar misschien compenseert die VR enkele stops?

    Voorkeur gaat lichtjes uit naar de Sigma APO 50-150mm F2.8 EX DC HSM

    Heb via de zoekfunctie al wat research gedaan en kwam tot besluit dat al deze lenzen goede lenzen zijn. Het is niet de bedoeling per lens een hele discussie te starten, gewoon even jullie voorkeurslens met korte toelichting.

    Alvast bedankt voor jullie visie.

  • #2
    Re: Aanvulling Kitlens D70s

    Mijn persoonlijk volgorde :
    70-200
    50-150
    70-300
    80-400

    Voor plaats één zitten 70-200 en 50-150 dicht bij elkaar voor mij, maar toch de 70-200 op één gezet omdat ik 150mm te kort vind. In plaats van 150mm/2.8 neem ik dan eerder mijn 100mm/f2 (veel compacter, minstens even scherp, en f2).
    Op drie de Nikon. Heeft wel VR, maar ik denk dat deze qua beeldkwaliteit niet hetzelfde niveau als de f/2.8's haalt.
    Op vier de Tokina. Deze heb ik zelf gehad, maar het bereik tot 400mm gebruikte ik eigenlijk nauwelijks. Ik kies dus eerder voor lichtsterkte dan voor bereik.

    Succes met de keuze.
    Last edited by K-2; 1 december 2006, 16:05.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Aanvulling Kitlens D70s

      Bedankt voor je reactie K-2

      Zoveel views en maar één reactie misschien vraag anders formuleren.

      Stel dat iemand op je afstapt met deze 4 lenzen in de hand en je mag er eentje van hebben, welke kies je dan?

      Comment


      • #4
        Re: Aanvulling Kitlens D70s

        Wat denk je van deze dan?

        Comment


        • #5
          Re: Aanvulling Kitlens D70s

          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
          Stel dat iemand op je afstapt met deze 4 lenzen in de hand en je mag er eentje van hebben, welke kies je dan?
          Zonder twijfel de Sigma 70-200 !
          Wanneer kom je er mee?

          Comment


          • #6
            Re: Aanvulling Kitlens D70s

            De beslissing is gevallen

            Was nog aan het twijfelen tussen de Sigma 70-200 enerzijds en de Sigma 50-150 anderzijds.

            De fotograaf verzekerde me dat ze alletwee van hoogwaardige kwaliteit zijn, hij uitte zelfs een lichte voorkeur voor de 50-150

            Ook nog even getwijfeld aan de Nikkor 80-200 toen ik die op het schap zag staan, maar de prijs was boven mijn geplande budget.

            Het is geworden.....................................zie signature (beetje spanning opbouwen he)

            Bedankt voor alle visies terzake !

            Comment


            • #7
              Re: Aanvulling Kitlens D70s

              Gefeliciteerd !
              Zal je gegarandeerd veel plezier aan beleven .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment

              Working...
              X