Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bescherming tijdens het snowboarden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bescherming tijdens het snowboarden

    beste allemaal,

    de titel zegt het al... hoe beschermt ge u fototoestel tijdens het snowboarden. in een rugzak vind ik riskant want vallen doet ge meestal op u rug he. en dan hebt ge natuurlijk nog de temperatuur en de nattigheid he...

    nu vroeg ik mij af hoe ik mijn toestelleke kan beschermen zodat ik het toch mee de berg kan opnemen. ik heb een fuji S5500 en het is misschien wel een compactje maar het is toch te groot voor in de binnenzak..

    als iemand er al ervaring mee heeft ef tips laat maar komen

    mvg

    anexco
    o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

  • #2
    Re: bescherming tijdens het snowboarden

    gewoon snowboardles nemen, zodat je niet valt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: bescherming tijdens het snowboarden

      Tijdens het snowboarden neem ik m'n Sony DSC-P7 mee
      deze zit in een klein 'tasje' en dat berg ik dan weer op in m'n Camelbak Rocket rugzak.

      Deze rugzak is relatief klein maar groot genoeg om net al m'n spullen in op te bergen. Hij zit strak zodat ik er geen last van heb dat deze hangt te 'schokken'.

      Al een paar keer fameus tegen de vlakte gegaan zonder erg.
      Houden zo!

      Comment


      • #4
        Re: bescherming tijdens het snowboarden

        Bij mij gaat ie mee in de rugzak. Ik heb van schuimrubber een extra dik interieur gemaakt. Ongeveer 8 cm stevige schuimrubber, dat gebruikt word voor het maken van flightcases voor proffessionele (geluids-)apparatuur. Maar ik ga skieen en niet snowboarden he
        Dat is misschien nog wel anders vallen he.
        Grtz, G.
        Canon Eos 400D + Tamron 17-55 f2.8 + Tokina 12-24 f4

        Comment


        • #5
          Re: bescherming tijdens het snowboarden

          en wat met de kou en de nattigheid??
          o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

          Comment


          • #6
            Re: bescherming tijdens het snowboarden

            Ik neem dikwijls een compact fototoestel mee. Deze zit soms vooraan in een jas zak (zonder al teveel bescherming). De kunst is natuurlijk van niet teveel op je gezicht te gaan dan hé - achteruit vallen mag dan wel.

            Ik heb nog nooit problemen gehad met nattigheid/vriesproblemen. Terwijl ik nochtans bij -20°C ook wel uitpak.

            Afhankelijk van je ervaring zou ik opteren om hem ergens bovenaan op je rug te dragen; hoe lager, hoe groter de kans op impact bij een val..
            -flickr-

            Comment


            • #7
              Re: bescherming tijdens het snowboarden

              Ik heb mijn toestelletje eens meegenomen aan mijn nek. Het hing dan op mijn borst en dat biedt wel voldoende bescherming bij het vallen, ook met een snowboard. Je mag dan natuurlijk wel niet aan een tak van een boom blijven haperen, hé! Nu ik een platter toestelletje heb, gaat het gewoon in de zak van mij jas mee. Het is een fuji F30 die in een Kata P-32 tasje steekt. Rockproof!
              "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
              Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
              Uit: Apocrief

              Comment


              • #8
                Re: bescherming tijdens het snowboarden

                Kou kan de apparatuur wel hebben en water, tja...
                Zorgen dat het koud genoeg is, dan is al het water veranderd in ijs
                Grtz, G.
                Canon Eos 400D + Tamron 17-55 f2.8 + Tokina 12-24 f4

                Comment


                • #9
                  Re: bescherming tijdens het snowboarden

                  ik ben vorig jaar gaan snowboarden met al men gerief in mijn rugzak. Ik heb ook zelf eerst binnenbehuizing gemaakt met piepschuim. Nu weet je waarschijnlijk zelf wel al dat je je niet voor 100% kan geven met zoveel waardevol gerief op je rug....
                  Zeker silicagel e.d. meepakken. Je cam ook laten aclimatiseren als je in een warmere kamer komt
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: bescherming tijdens het snowboarden

                    in een rugzak vind ik riskant want vallen doet ge meestal op u rug he
                    Niet mijn ervaring. Als ik nog ergens onderuit ga, is het meestal op mijn zij.

                    De harde knallers van in het begin, op rug en knieën, die gaan voorbij als je beter leert boarden. En dan is de rugzak een veilige plaats voor je toestel.

                    Hoe dan ook, toch nog enkele tips:

                    - bewaar je batterij in je zakken (warme plek), anders gaan ze niet lang mee.
                    - gebruik je toestel met blote handen, of zorg er zeker voor dat er geen sneeuw op je handschoenen hebt (sneeuw op je toestel wordt vroeg of laat water, al is het uiteindelijk pas in huis). Hou zeker de sneeuw weg van je lens (niet alleen water, ook vuil!).
                    - Zorg dat je goede handschoenen hebt om daarna weer je handen warm te krijgen (zeker als je eens wat meer tijd uittrekt voor een foto, zoals ik).
                    - voor belichting op sneeuw: doorzoek het internet.
                    - en last but not least: maak je vrienden duidelijk dat je geen doelwit bent voor sneeuwballen als je je toestel in de hand hebt

                    Comment


                    • #11
                      Re: bescherming tijdens het snowboarden

                      Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
                      - en last but not least: maak je vrienden duidelijk dat je geen doelwit bent voor sneeuwballen als je je toestel in de hand hebt
                      Of sliding stops zoals ik al een paar keer heb mogen ervaren!
                      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                      Uit: Apocrief

                      Comment


                      • #12
                        Re: bescherming tijdens het snowboarden

                        hey allemaal al merciekes voor de tips. ze zullen zeker van pas komen...
                        o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

                        Comment


                        • #13
                          Re: bescherming tijdens het snowboarden

                          Ik heb al twee jaar na elkaar een toestel naar de knoppen geholpen tijdens het snowboarden. Het eerste jaar is het toestel verloren gegaan op één of andere jump en niet meer boven sneeuw gekomen, maar dat is makkelijk te vermijden. Het tweede jaar dacht ik slim te zijn en mijn toestel vooraan in een zakje van mijn jas te steken. Met snowboarden val je meestal toch achteruit dacht ik, maar dan een sliding en op de buik de helling naar beneden, resultaat LCD kapot. Dat kostte me 200 euro!! Volgend jaar neem ik een wegwerptoestel mee!veel succes!

                          Comment


                          • #14
                            Re: bescherming tijdens het snowboarden

                            Oorspronkelijk geplaatst door derb Bekijk bericht
                            Ik heb al twee jaar na elkaar een toestel naar de knoppen geholpen tijdens het snowboarden. Het eerste jaar is het toestel verloren gegaan op één of andere jump en niet meer boven sneeuw gekomen, maar dat is makkelijk te vermijden. Het tweede jaar dacht ik slim te zijn en mijn toestel vooraan in een zakje van mijn jas te steken. Met snowboarden val je meestal toch achteruit dacht ik, maar dan een sliding en op de buik de helling naar beneden, resultaat LCD kapot. Dat kostte me 200 euro!! Volgend jaar neem ik een wegwerptoestel mee!veel succes!
                            Ik denk dat het ook niet echt slim is van airs te doen terwijl je een camera bij hebt Dan hou je je best gedeisd
                            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                            Comment

                            Working...
                            X