Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pasfoto's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pasfoto's

    Als beginnend amateur"fotograaf" (als ik dit woord dan al mag gebruiken gezien mijn nietige kennis) zou ik graag weten waar ik mij moet aan houden om zelf goede pasfoto's te kunnen nemen en dan heb ik het hier over de afstand,sluitertijd,diafragma, mischien zoom.
    Graag een tip en wat goede raad van de vele uitstekende fotografen die ik hier al heb bewonderd.
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    hier heb je al 1 tip, klein f-getal(dus groot diafragma) zodat de achtergrond blurred is.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      zeer belangrijk: goeie belichting
      heb da es geprobeerd en had vooral last van kleine schaduwen rond het hoofd (had de witte achterkant van een grote poster gebruikt als achtergrond)
      had toen wel nog ni geëxperimenteerd met de Metz
      ga da toch es proberen zenne
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Op de witte actergrond moet ongeveer 1 stop meer licht vallen t.o.v. het gelaat, zodoende is de achtergrond 100% wit, ook eventuele oneffenheden in de achtergrond verdwijnen op die manier.
        Om dit te verwezelijken heb je dus eigenlijk een extra lichtbron nodig voor de achtergrond.

        Comment


        • #5
          Persoon 45° laten zitten en hem naar de lens laten kijken
          Tiggy - Nikon Coolpix 4300

          Comment

          Working...
          X