Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langdurige levering wegens Douane ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Langdurige levering wegens Douane ?

    Iemand hiermee al ervaring gehad ?

    Heb recentlelijk een Canon EF 17-40 besteld in Duitsland bij een gekende winkel waar ikzelf ook al eens ben binnengesprongen of reeds besteld heb. Volledig te vertrouwen dus .

    Goederen werden spoedig opgestuurd de 16/11 en sindsdien geen nieuws meer van de levering

    Ben bij het postkantoor in mijn buurt eens gaan horen, maar na langdurig zoeken en rondbellen hebben die ook niets gevonden.

    Nu zouden den goederen bij de Belgische douane vast zitten omdat er extra BTW moet betaald worden. Tot hier dus geen probleem, behalve dat volgens de postbediende de douane lukraak bepaalde pakjes eruitnemen voor verdere expertise en dit tot wel 3 maanden kan duren alvorens het pakket verder afgehandeld wordt

    De winkel stelt voor om klacht in te dienen bij hun verzekering wegens diefstel en zo het geld terug te vorderen.

    ik ga eerst trachten bij de douane wat te weten te komen maar acht mijn kansen op succes nogal laag in. Weet niet eens waar te beginnen.

    SSC
    Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

  • #2
    Re: Langdurige levering wegens Douane ?

    Ik dacht dat er binnen de europese unie alleen BTW betaald moest worden in het land van herkomst.

    Als die lens uit Duitsland komt, dan moet er daar gewoon BTW betaald worden en dan heeft de douane niet het recht om nog meer geld te vragen.
    Bij leveringen van buiten de europese unie is het wel een heel andere zaak.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Langdurige levering wegens Douane ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik dacht dat er binnen de europese unie alleen BTW betaald moest worden in het land van herkomst.
      Ja, daar zeg je iets. Heb via hun site heel de uitleg voor bestellingen via het Internet doorgenomen, maar dat is inderdaad slechts van toepassing wanneer afkomstig van buiten de Europese Unie.

      Dus, maw moet geen meerwaarde betaald worden voor het verschil van 16% naar 21% BTW ?!

      Weet je waar hierover meer info kan gevonden worden.
      Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

      Comment


      • #4
        Re: Langdurige levering wegens Douane ?

        EU = Europese Unie = vrij verkeer van kapitaal, mensen en goederen.
        (Behalve voor wat betreft roerende voorheffing en bepaalde vormen van arbeid)

        Comment


        • #5
          Re: Langdurige levering wegens Douane ?

          Maar volgens de post zou de douane geregeld steekproeven doen en pakjes langer dan nodig vasthouden. Reden is me ook onduidelijk (smokkel ?, drugs ?, ...)

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          EU = Europese Unie = vrij verkeer van kapitaal, mensen en goederen.
          Da's dus goed nieuws, had geschat dat ik +/- 30 euro extra moest ophoesten voor het verschil in BTW.
          Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

          Comment


          • #6
            Re: Langdurige levering wegens Douane ?

            Oorspronkelijk geplaatst door SSC Bekijk bericht
            Ja, daar zeg je iets. Heb via hun site heel de uitleg voor bestellingen via het Internet doorgenomen, maar dat is inderdaad slechts van toepassing wanneer afkomstig van buiten de Europese Unie.

            Dus, maw moet geen meerwaarde betaald worden voor het verschil van 16% naar 21% BTW ?!

            Weet je waar hierover meer info kan gevonden worden.
            Er hoeft geen BTW bijbetaald te worden, je krijgt ook de 2% BTW niet terug als je vanuit Nederland in België koopt.

            Comment


            • #7
              Re: Langdurige levering wegens Douane ?

              Ik vind het een beetje raar dat een pakket uit Duitsland vast komt te zitten bij de douane ? Ik heb al tientallen zaken besteld in duitsland en nooit problemen gehad , 2 a 3 dagen na bestelling leveringen aan huis , meestal via DPD. Ook heb ik nooit niks moeten bijbetalen... Wel heb ik enkele keren maanden moeten wachten op een pakket uit de VS maar dat zal jullie wel bekend in de oren klinken denk ik...

              Mvg Snipes

              Comment


              • #8
                Re: Langdurige levering wegens Douane ?

                Ik zou niet weten hoe het komt dat een pakket verstuurd vanuit de EU binnen de EU zou kunnen vast te zitten bij de douane. Het goederenverkeer is vrij binnen de EU, die mannen houden zich daar niet mee bezig. Ik heb al vanalles laten versturen vanuit Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Engeland, en nog nooit problemen gehad.

                Comment


                • #9
                  Re: Langdurige levering wegens Douane ?

                  Kdenk dat daar nen Bd'er zit die em wat verveelt en nieuw speelgoed nodig had .


                  Just joking
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Langdurige levering wegens Douane ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                    Ik zou niet weten hoe het komt dat een pakket verstuurd vanuit de EU binnen de EU zou kunnen vast te zitten bij de douane.
                    Ja, allemaal een beetje raar. Natuurlijk kan het ook verloren geraakt zijn.
                    Ik heb nog een tweede levering bij deze winkel lopen. Die is net vertrokken en ik verwacht die spoedig. We zullen zien.

                    Ondertussen stelt de winkel voor om klacht in te dienen voor diefstal en via hun verzekering het geld terug te laten storten, of de goederen opnieuw op te sturen. Ze regelen alles mooi in mijn plaats.
                    Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Langdurige levering wegens Douane ?

                      Dit topic heeft niets met het objectief an sich te maken en wordt verplaatst naar Algemeen.


                      seppuku [mod]

                      Comment


                      • #12
                        Re: Langdurige levering wegens Douane ?

                        UW pakketje is verloren of misschien heeft de verkoper het zelf mis verstuurd.Binnen de europese unie heeft de douane niks te zien.Ook al is er een verschil van BTW.

                        En het is niet aan U aan te tonen dat het gestolen is ...zij moeten het aantonen
                        en hun verzekering aanspreken.Ik denk dat daar een addertje onder het gras zit !
                        Zij hebben een colli verstuurd en jij niet .Dus vraag hun dat ze hun colli gegevens natrekken
                        waar het pakket het laastste is getraceerd.
                        Last edited by Fabbe; 3 december 2006, 18:27.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Langdurige levering wegens Douane ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                          En het is niet aan U aan te tonen dat het gestolen is ...zij moeten het aantonen en hun verzekering aanspreken.
                          ze hebben de adres gegevens nagetrokken en status van de levering bij de Duitste Post nagegaan. Alles in orde, het pakket had de 2de dag van verzending Duitsland al verlaten.

                          ondertussen wordt er gevraagd een verklaring in eer en gegeweten af te leggen dmv. een fax dat de goederen wel degelijk niet toegekomen zijn . Hiermee kunnen zij de rest regelen via hun verzekering en sturen ze me de levering opnieuw op.

                          alle communicatie verloopt in het Duits en via email, maar al bij al ben ik tot nu toe wel tevreden van de service en denk (hoop) ik weldra tocht te krijgen waarvoor ik nu reeds 800euro betaald heb.
                          Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Langdurige levering wegens Douane ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door SSC Bekijk bericht
                            ze hebben de adres gegevens nagetrokken en status van de levering bij de Duitste Post nagegaan. Alles in orde, het pakket had de 2de dag van verzending Duitsland al verlaten.

                            ondertussen wordt er gevraagd een verklaring in eer en gegeweten af te leggen dmv. een fax dat de goederen wel degelijk niet toegekomen zijn . Hiermee kunnen zij de rest regelen via hun verzekering en sturen ze me de levering opnieuw op.

                            alle communicatie verloopt in het Duits en via email, maar al bij al ben ik tot nu toe wel tevreden van de service en denk (hoop) ik weldra tocht te krijgen waarvoor ik nu reeds 800euro betaald heb.
                            Ongeloofelijk dat jij een verklaring moet afleggen.Deutsche post moet aan hun tonen wie de belgische overname van het paket heeft gedaan.Zo'n colli moet je aftekenen en waarschijnlijk zal hij daar verloren zijn.Waarschijnlijk zal er toch een communicatiefout zijn maar als jij toch goeie referenties hebt met dat bedrijf zal het wel in orde komen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Langdurige levering wegens Douane ?

                              Uiteindelijk is het toch allemaal in orde gekomen.

                              Het lensje is vandaag toegekomen.
                              Dit na 3 dagen verzending

                              De vorige verzending is dus verloren gegaan. Gewoon pech.

                              De winkel maakte daar niet echt een probleem van en stelde voor om het dadelijk terug op te sturen of mijn geld terug te storten. Buiten die ene verklaring faxen heb ik niets moeten doen.

                              Velen van jullie hadden gelijk : de belgische douane komt hier blijkbaar niet meer te pas. Ze hebben me bij de post goed liggen gehad met hun idiote uitleg
                              Canon 20D, EF17-40L f/4, EF24-105L f/4, EF100-400L f/4, EF50 f/1.4 ...

                              Comment

                              Working...
                              X