Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro vraagje vs. aanschaf

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro vraagje vs. aanschaf

    Ik bzit ondertussen een eerste digitaal fototoestel (familiaal gebruik) en ondervind hiermee veel plezier. Men een draagbare computer en een USB cabeltje (+ batterij pak) kom ik eigenlik al vrij ver. Het betreft 1 van die Medion toestellen uit de Aldi en eerlijk gezegd voor huiskamergebruik vind ik het wel goed.

    Darnaast echter fotografeer ik nog op de 'oude' manier met mijn Minolta 7Xi + macro lens. Ook hier zou ik in de toekomst willen overstappen naar een 'ernstig' digitaal toestel voor het fotograferen van oa. amfibiën en insecten. Ik heb nu blijkbaar wel het nadeel dat ik met MINOLTA werk want dit is blijkbaar een van de weinige merken die geen body uitheeft waarop ik mijn macro-lenzen kan schroeven.


    Ik sluit hierbij 1 foto in die ik gemaakt heb op de oude wijze. Het eitje is ongeveer 6 mm , de larve iets meer. Ik zou graag deze kwaliteit blijven halen en de mogelijkheid hebben om deze vergrotingsfactor te bekomen met een aftsand tussen het aparaat en voorwerp van een 50 tal cm... (dieren blijven anders niet zitten)

    http://www.pbase.com/image/12399965

    Ik dacht eerst aan een Minolta 7Hi (ja het merk hé), maar misschien zijn er nog andere 'bridge' of niet 'bridge' camera's die beter kunnen/zijn ... Ik denk aan een budget van 1000-1200 EUR (iets meer kan ook). Trouwens haal je een dergelijke vergroting met Minolta 7Hi ??

    Als je sites hebt waarop ik dergelijke probeersels kan bekijken dan hoor ik het graag...

    alvast bedankt voor jullie opmerkingen

  • #2
    Ik zit of zat beter gezegd ook met Minolta en met voornamelijk macro-opnamen. Heb alles weggedaan en geruild (+ opleg) voor Canon D60 + 50 mm macrolens (x 1,6).
    Enige tijd geleden (ik denk intussen twee jaar) heb ik me eveneens een Nikon 990 Coolpix aangeschaft, waarmee zeer goede macro-opnamen te maken zijn in bijna elke stand van de zoomlens. Dit toestel is zeer goed voor productfotografie, waarbij de kwaliteit van de foto minder hoog mag zijn. Versta me niet verkeerd, de foto's met de coolpix zijn uitmuntend, maar vertonen gemakkelijk vervorming. Ze worden trouwens gebruikt voor publicatie. Rapportages maak ik nu met de D60 en hoop later te kunnen overstappen naar een opvolger.
    Ik zou nooit Minolta nemen. Regelmatig lees ik ontevreden gebruikers.
    Voor het budget waarover je beschikt, zou ik toch overwegen om in het Nikon assortiment te gaan kijken. Je zult het je alvast niet beklagen.

    Comment


    • #3
      Originally posted by loco
      Ik zou nooit Minolta nemen. Regelmatig lees ik ontevreden gebruikers.

      Hoezo ik zou Minolta nooit nemen ? Misschien lees je ook wel eens iets over tevreden Minolta-gebruikers ???

      Ludovic P.
      EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
      BD0118BE

      Comment

      Working...
      X