Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

    Ik zit momenteel in Rusland en er is hier dus een keten van fotomateriaal.
    Na wat te zoeken op hun site kwam ik op wel grote prijsverschillen tussen onze landen en Rusland.
    Even een voorbeeld van een Sigma lens (beide zouden identiek moeten zijn), de prijs tussen konijnenberg en Foto.ru is dat ook behalve dat ze hier in US$ werken en dat scheelt de dag van vandaag).

    Rusland:

    Moet 888 us$ kosten.
    Betaal je in roebels moet je 23900.00 руб / 34.2 = 699€


    Nederland (met 19% BTW);

    Moet 869€ kosten



    Wil je een totaaloverzicht van lensen met hun prijsen:


    OK, het is in het russisch maar je zal boven de getoonde lensen de merken wel vinden die hun verkopen.
    Lijkt jullie dit iets?
    Last edited by Sultana; 30 november 2006, 17:30.

  • #2
    Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

    Hmm. Wat kost opsturen?

    De Camera Canon 400D kost hier in Nederland bijna hetzelfde. Bijna 1000 dollar in Ru en omgerekend zou dat ongeveer 750 euro zijn.

    PS: De site is hier in Nederland slecht bereikbaar.
    Last edited by bolke; 30 november 2006, 13:39.
    Fotoapparatuur
    Portfolio

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

      Enkel maar hopen dat je dan voor herstelling onder garantie niet weer naar Rusland moet ...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

        en tevens kun je nog een rekening van de blastingdienst verwachten ook.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

          Rekening van de belastingsdienst ?
          Nee hoor, ik zit hier in Rusland zelf dus neem ik die gewoon mee in mijn tas, dat weet verder niemand waar die vandaan komt. Wat dat betreft hoeft vadertje staat zich geen illusies maken

          Maar nog geen idee of ik het ga doen, ondanks het prijsverschil blijft het een investering.

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Rekening van de belastingsdienst ?
            Nee hoor, ik zit hier in Rusland zelf dus neem ik die gewoon mee in mijn tas, dat weet verder niemand waar die vandaan komt. Wat dat betreft hoeft vadertje staat zich geen illusies maken

            Maar nog geen idee of ik het ga doen, ondanks het prijsverschil blijft het een investering.
            Als je daar ter plaatse bent en zelfs kan testen voordat je ze betaalt, dan zou ik er zelf ook wel eentje meebrengen, denk ik .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

              De BTW in België is 21 % en in Nederland 19 % !.
              Dit is dus altijd 2 % verschil, hoe je het ook doet.
              De garantie is vaak 2 jaar in BE en 1 jaar in NL.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

                Sigma geeft 3 jaar garantie volgens hun site
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

                  Wees verstandig en lees dit topic Over [url=http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=138740]"wettelijke consumenten bescherming en garantie"op dit forum eens.
                  doe er je voordeel mee!! Wellicht geeft dit een beeld op het prijsverschil!!
                  Gerard

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

                    De Sigma 80-400 OS is anders daar duurder dan hier in Nederland hoor !!!!
                    www.sportactiefoto.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

                      Nee, narekenen leert me dat er nog steeds een (verwaarloosbaar) verschil op zit.
                      De Euro is sterker geworden de afgelopen week tov de US$ en zag vandaag nog bij Citybank dat ze 15.16 geven voor 1 euro.

                      Even narekenen leert me dat 35070 / 35.16 = 998€ is
                      Bij het knaagdier 1049€

                      Het is een feit dat deze lens inderdaad de moeite niet is om hier te kopen.


                      Wat betreft de garantie voor consumenten kan ik Cornelus helemaal bijtreden.
                      Het is een risico wat je neemt, absoluut zeker van. Ik koop echter regelmatig apparatuur in het buitenland (oa mijn D70s kit, gekocht in mei ll in Taiwan).
                      Nu guts no glory

                      Maar nogmaals, je hebt een probleem als het toestel of glas na een tijdje zou kapot gaan. ik durf misschien de hedendaagse electronica teveel betrouwen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsverschil tussen Be/Nl en Rusland

                        Twitzer zei:
                        Nu guts no glory
                        totaal off-topic: no guts no sh.t (anatomisch gezien)
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment

                        Working...
                        X