Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere flitsers met D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meerdere flitsers met D200

    Heeft er iemand ervaring met het gebruik van meerdere flitsers op de D200. Ik heb nu de SB800. Hoe sluit je daar een tweede flitser op aan? Moet dat dan ook een SB800 zijn?

    Alvast bedankt
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

  • #2
    Re: Meerdere flitsers met D200

    Als het je bedoeling is om een tweede (derde, vierde) flitser draadloos aan te sturen, dan moet je dit instellen op je camera. Je moet deze in Commander-modus zetten en je kanalen op elkaar afstemmen. je kan zelfs je SB800 aansturen met je ingebouwde flits en naar keuze deze laten mee afgaan of niet. Het staat haarfijn uitgelegd in je handleiding, hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Meerdere flitsers met D200

      Als aanvulling de 2de flits kan ook een SB600 zijn, beide flitsen kunnen van vanaf de camera ingesteld worden. Ook is handig kan de SG 8R zijn, dit is een Ir-filtertje voor de pop-up flits, dat elk wit lichtblokkeert. Het nl zo dat de pop-up een kleine trigger flits geeft, ok als hij op uit staat, in deze stand geeft hij natuurlijk wel de instelflitsje, maar ook effectief licht en dat kan soms hinderlijk zijn, dus blokkeer je dat. Instellen van alles in makkkelijk, weten hoe in te stellen en te plaatsen is andere koek.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Meerdere flitsers met D200

        Je kan ook gewoon een flits op het x-contact van de sb800 aansluiten (of de d200 zelf). het woirdt dan wel trial & error testen of flitsmeten (of de flits op auto zetten natuurlijk.
        Wat het samenspel met de SB800 zijn i-ttl gaat zijn is dan weer een ander verhaal.

        Ik heb dit vroeger nog met mijn d70, sb-800 en een braun flash geprobeerd en na een tijdje heb je het wel door voor een bepaalde set-up.

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Meerdere flitsers met D200

          Misschien niet direct uw vraag maar als je meerdere flitsen wilt gaan gebruiken, kan je ook overwegen om nr studioflitsen te gaan. Met verschillende SB's en een SU ... wordt het stilaan toch een duur grapje maar je mist nog altijd de grote voordelen van studioflitsers met name : je kan het licht via accessoires echt modelleren zoals je wil en via het instellicht zie je op voorhand hoe de foto er gaat uitzien.
          Je verliest wel je i-ttl en moet de zaken manueel instellen.
          Toch wel het overwegen waard.

          Als je echt wilt verder gaan in flitsfotografie volgens mij dé piste.

          Comment


          • #6
            Re: Meerdere flitsers met D200

            Ik gebruik momenteel tot 5 flitsen samen met de D200. De keuze van je flitsen hangt af van je toepassing(en). Ik gebruik ze allemaal manueel vandaar dat het type flits en zelfs merk voor mij geen rol speelt. Net zoals bij studio flitsers worden mijn flitsen aangestuurt via een x-sync kabel. Ik heb 3x SB-80-DX, 1x SB800 en 1 vivitar283. Die SB800 is een must als je ook (gewone) fotografie met je D200 wenst te doen in i-ttl modus. Een SB800 kan ook als commander werken op de D200. Voor bijkomende flitsen gaat het ook met de SB600. Maar heb je voldoende buget ga dan direct voor de SB800 versie's of voor echt studio werk, studio flitsers zoals reeds hiervoor aangegeven. Tot 4 flitsen gaan ook mee draagbaar in de field en daar gaat het niet meer met studio flitsers om vrij rond te lopen.

            Samengevat: het hangt vooral van je toepassingen af en .... buget. Maar i-ttl vraagt wel de SB600 of SB800 voor maximale fexibiliteit!

            Frans

            Comment


            • #7
              Re: Meerdere flitsers met D200

              Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
              Heeft er iemand ervaring met het gebruik van meerdere flitsers op de D200. Ik heb nu de SB800. Hoe sluit je daar een tweede flitser op aan? Moet dat dan ook een SB800 zijn?

              Alvast bedankt
              Een schitterende uitleg kan je vonden op deze site. Het is wel in het "engelands".

              Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment

              Working...
              X