Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exif info kwijt na bewerking in PS

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exif info kwijt na bewerking in PS

    Ik bemerk dat mijn exif informatie weg is na een bewerking in PS7.
    Waarom gebeurt dit ? iemand een idee, ik vrees dat het te maken heeft met de manier van opslagen. Vandaar deze bijkomende vraag, hoe bewaren de meesten hun bewerkte foto's en hoe zit hem met de exif info.

    Dank u wel

  • #2
    Ik sla mijn bewerkte foto's op in jpg, meestal zonder compressie. Mijn exinfo ben ik in photoshop nog nooit kwijt geweest. Mischien is het een instelling van photoshop waarbij de exinfo niet wordt opgeslagen, maar daarbij kan ik u jammer genoeg niet bij verderhelpen.

    Groeten

    Comment


    • #3
      Hi Phille,

      Komt bij mij soms ook voor en ik kan er niet echt een lijn in trekken... Soms wel, soms niet...? Hangt waarschijnlijk van de bewerking af.
      Maar ik zo er een goede gewoonte van maken om al je originele foto's te bewaren.
      Zo kan je de Exif steeds terugvinden.

      Een CD-tje kost tegenwoordig 2x niets.
      Ook de iets minder "gelukte" foto's zou ik bewaren; je kan er immers heel wat van leren.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Marc, dat doe ik hoor ... want alle originelen gaan in een datum map op een aparte harde schijf.

        Soms is het wel spijtig want op Pbase bv krijg ik die exif nergens meer te zien en bij sommigen is die wel op te vragen (view exif data).

        Ik weet niet of ik ze apart kan uploaden, nog niet geprobeerd ...
        Bedankt !

        Comment


        • #5
          Enkel bij het vergroten/verkleinen onthoud Photoshop de EXIF dacht ik, vanaf de moment dat je iets anders met de foto doet (verscherpen, levels ...) 'vergeet' Photoshop de exif te onthouden.

          :: http://www.dpix.be ::

          Comment


          • #6
            Klopt, dit probleem heb ik ook in ps7, en ik baal hier van, maar heeft niets met instellingen te maken volgens mij

            rob
            http:/home.planet.nl/~knegt221

            Comment


            • #7
              Originally posted by Frederik
              Enkel bij het vergroten/verkleinen onthoud Photoshop de EXIF dacht ik, vanaf de moment dat je iets anders met de foto doet (verscherpen, levels ...) 'vergeet' Photoshop de exif te onthouden.


              Is raar, ik heb speciaal om te testen de dingen die jij gezegt hebt eens toegepast op een foto. Daarna heb ik de EXIF vergeleken en er is niets aan verandert. Ik werk met de nederlandstalige versie van Photoshop 7. Zelf ken ik photoshop niet goed genoeg om een verklaring te geven waarom ik geen problemen heb en jullie wel. Ik hoop dat iemand anders ze heeft want ik ben nu wel nieuwsgierig geworden.

              Groeten

              Comment


              • #8
                Originally posted by kristof_dc
                [brIs raar, ik heb speciaal om te testen de dingen die jij gezegt hebt eens toegepast op een foto. Daarna heb ik de EXIF vergeleken en er is niets aan verandert. Ik werk met de nederlandstalige versie van Photoshop 7. Zelf ken ik photoshop niet goed genoeg om een verklaring te geven waarom ik geen problemen heb en jullie wel. Ik hoop dat iemand anders ze heeft want ik ben nu wel nieuwsgierig geworden.
                Kheb het ook es ff geprobeerd. Vanaf de moment dat je 'save for web' doet, bevat de foto geen EXIF meer, ook al verander je niets aan de foto. Als je gewoon 'save as' doet, onthoud photoshop blijkbaar wel meestal de gegevens, ook al doe je er bewerkingen op zoals verscherpen, levels, ... Tja kweet ook niet exact hoe het zit, maar ik was wel fout bij mijn eerste reply, mijn excuses daarvoor

                :: http://www.dpix.be ::

                Comment


                • #9


                  Kheb het ook es ff geprobeerd. Vanaf de moment dat je 'save for web' doet, bevat de foto geen EXIF meer, ook al verander je niets aan de foto. Als je gewoon 'save as' doet, onthoud photoshop blijkbaar wel meestal de gegevens, ook al doe je er bewerkingen op zoals verscherpen, levels, ... Tja kweet ook niet exact hoe het zit, maar ik was wel fout bij mijn eerste reply, mijn excuses daarvoor


                  Idd je hebt gelijk als je 'save for web' gebruikt verdwijnt de EXIF, ik hab deze optie nog nooit gebruikt vandaar dat het mij nog nooit was opgevallen.
                  De EXIF zal zeker plaats in beslag nemen op je foto en omdat het bij 'save for web' waarschijnlijk de bedoeling is je foto zo klein mogelijk te maken is dit misschien de reden waarom men de EXIF eruit laat. En andere mogelijke reden die bij mij opkomt waarom men de EXIF hierbij zou weglaten is omdat het bij gewonen prentjes op een site eigenlijk totaal niet van belang is of er EXIF info bij staat of niet.

                  Groeten

                  Comment


                  • #10
                    dan is het voor mij gedeeltelijk opgelost want ik gebruikte die manier van bewaren altijd, omdat PS dan zeer gemakkelijk is in te stellen voor een optimale bewaring qua kwaliteit en kwantiteit v.h. bestand.

                    Dan moet ik er rekening mee houden in't vervolg.
                    Thanks voor de opheldering.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by PhilleG2
                      dan is het voor mij gedeeltelijk opgelost want ik gebruikte die manier van bewaren altijd, omdat PS dan zeer gemakkelijk is in te stellen voor een optimale bewaring qua kwaliteit en kwantiteit v.h. bestand.
                      Vanuit het zusterforum:

                      -----------------------
                      > Exifer is a neat freeware programme.
                      >
                      > http://www.friedemann-schmidt.com/software/exifer/

                      *** Yes, it certainly is...
                      I downloaded it last week, and have been using it quite a bit, lately.

                      When you want to do some editing (in whatever app. you use), by working thru Exifer, you can open your 'editer' (I use PSP7), do your tweaking, then 'save'...and Exifer will 'restore' the EXIF info to the (newly) 'saved' file.

                      Before, when I'd edit in PSP (or some other app.), I'd lose the EXIF info.
                      -------------------

                      Comment

                      Working...
                      X