Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk SD geheugen voor D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk SD geheugen voor D50

    ik ga een D50 aanschaffen,
    welk geheugen kan ik hier het best
    mee gebruiken (merk/type?)

    groeten Jan

  • #2
    Re: welk SD geheugen voor D50

    Hoi,

    Ik heb de SD kaartjes gekocht in de lidl en deze funktioneren prima...

    Patrick

    Comment


    • #3
      Re: welk SD geheugen voor D50

      Transcend is degelijk én goedkoop
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: welk SD geheugen voor D50

        Opletten in verband met de capaciteit van de kaart. Ik dacht te hebben gelezen dat de D50 max 2GB kaarten aankan. Even opzoeken voor je geld gaat uitgeven.

        Mvg,
        TravelToy.
        www.christian-bailleul.be | Blog

        Comment


        • #5
          Re: welk SD geheugen voor D50

          Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
          Opletten in verband met de capaciteit van de kaart. Ik dacht te hebben gelezen dat de D50 max 2GB kaarten aankan. Even opzoeken voor je geld gaat uitgeven.

          Mvg,
          TravelToy.
          2GB kan de D50 zonder probleem aan. Heb er eentje insteken bij mijn D50 van Transcend. Groter is trouwens overkill vind ik. Op 2GB geeft hij me nu al 273 foto's in RAW.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: welk SD geheugen voor D50

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            2GB kan de D50 zonder probleem aan. Heb er eentje insteken bij mijn D50 van Transcend. Groter is trouwens overkill vind ik. Op 2GB geeft hij me nu al 273 foto's in RAW.
            Zoals ik al zei 2GB gaat, meer weet ik niet.

            Overkill zeg je ? Als je op reis bent is 273 foto's niet echt zoveel. Dan zou je kunnen kiezen voor meer capaciteit of meer kaarten. Ik persoonlijk kies dan voor meer kaarten, maar de verleiding is dan toch groot om naar die 4GB te gaan.

            Mvg,
            TravelToy.
            www.christian-bailleul.be | Blog

            Comment


            • #7
              Re: welk SD geheugen voor D50

              ofwel in JPEG trekken?

              Comment


              • #8
                Re: welk SD geheugen voor D50

                Inderdaad ...maximaal 2Gb . Gewoon online kopen bij transcend..als je het 's morgens bestelt, ligt het de dag erop in je bus.Tevens, het kost bijna niks meer tegenwoordig. Je kan er beter 2 van 2Gb kopen ...als er dan eentje kapot gaat , heb je tenminste nog 1tje over.

                PS: ik heb er me indertijd van de snelste versie gekocht...je kan dan zonder problemen door je foto's scrollen op je camera.

                Grt,
                JanMetDePet
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment


                • #9
                  Re: welk SD geheugen voor D50

                  Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                  Inderdaad ...maximaal 2Gb
                  Hier beweren ze anders dat 4gb zou werken enkel de format moet via pc gebeuren... maar ik zou het zelf niet uitproberen

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk SD geheugen voor D50

                    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                    Zoals ik al zei 2GB gaat, meer weet ik niet.

                    Overkill zeg je ? Als je op reis bent is 273 foto's niet echt zoveel.
                    Mvg,
                    TravelToy.
                    Neem ik een image tank mee van 40 giga.
                    Voor gewoon een reportageke of een uitstap in 't veld vind ik 273 RAW's idd wat
                    erover. Ik ben dan ook niet van het principe van er maar op los te klikken en thuis te zien of er iets bij zit dat op iets trekt.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk SD geheugen voor D50

                      GEEN 4Gb GEBRUIKEN
                      wij hebben het gedaan en we konden onze D50 in reparatie geven
                      4Gb wordt door het toestel inderdaad niet geformateerd en als je het toch probeert doet ie gewoon niets meer
                      dus beter 2 x 2Gb

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk SD geheugen voor D50

                        Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                        Neem ik een image tank mee van 40 giga.
                        Dat is inderdaad ook een oplossing, doch heeft toch enkele nadelen tov van extra kaarten :

                        - extra battrijen nodig
                        - kwetsbaarder dan CF en/of SD
                        - meer gewicht
                        - duurder ?

                        Hangt er natuurlijk vanaf hoe en/of waar je op reis gaat.

                        Mvg,
                        TravelToy.
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk SD geheugen voor D50

                          Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                          Dat is inderdaad ook een oplossing, doch heeft toch enkele nadelen tov van extra kaarten :

                          - extra battrijen nodig
                          - kwetsbaarder dan CF en/of SD
                          - meer gewicht
                          - duurder ?

                          Hangt er natuurlijk vanaf hoe en/of waar je op reis gaat.

                          Mvg,
                          TravelToy.
                          Duur is relatief : voor pakweg 100-150 € koop je tegenwoordig al iets. Ze zijn kwetsbaarder, dat klopt, maar ik draag die niet mee, die blijven in de valies zitten en ik zet er louter de foto's op. Degene die ik heb werkt gewoon op netstroom en op accu en volledig opgeladen gaat dat dus eeuwen mee. Ge zet die ook alleen maar onder spanning om je kaartje in te lezen. 't Blijft altijd een risico om je foto's op een gegevensdrager te zetten en soms denk ik wel eens : als dat spel hier mankeert ben ik redelijk wat foto's kwijt, maar een jaar of zo terug was het alternatief in SD of CF kaartjes stukken duurder, nu kan je eventueel meerdere kaartjes overwegen.
                          fotosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk SD geheugen voor D50

                            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                            Duur is relatief : voor pakweg 100-150 € koop je tegenwoordig al iets. Ze zijn kwetsbaarder, dat klopt, maar ik draag die niet mee, die blijven in de valies zitten en ik zet er louter de foto's op. Degene die ik heb werkt gewoon op netstroom en op accu en volledig opgeladen gaat dat dus eeuwen mee. Ge zet die ook alleen maar onder spanning om je kaartje in te lezen. 't Blijft altijd een risico om je foto's op een gegevensdrager te zetten en soms denk ik wel eens : als dat spel hier mankeert ben ik redelijk wat foto's kwijt, maar een jaar of zo terug was het alternatief in SD of CF kaartjes stukken duurder, nu kan je eventueel meerdere kaartjes overwegen.
                            Zoals ik al zei : het hangt ervan af waar en hoe je op reis gaat. Als je op hotel/camping/jeugdherberg/... zit, dan is er geen probleem en kan je zelfs een laptop meenemen.

                            Op een trekking in de bergen telt echter "elke gram", zijn er geen electrische voorzieningen en is je materiaal veel kwetsbaarder.

                            Een tijdje geleden deden we een trekking met sledehonden (gemiddeld -12° C). Je mag dan al blij zijn dat je batterij van je kamera het volhoudt. Probeer dan maar eens een image tank te gebruiken.

                            Zoals altijd heeft alles zijn voor- en nadelen.

                            Mvg,
                            TravelToy
                            www.christian-bailleul.be | Blog

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk SD geheugen voor D50

                              kijk eens op dpreview

                              Comment

                              Working...
                              X