Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat gebeurt er mee.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat gebeurt er mee.....

    Na vannacht even wakker gelegen te hebben, vroeg ik me ineens af........Wat doen al die BD'ers toch met zoveel foto's ?

    Worden ze allemaal afgedrukt, ingeplakt, ingelijst....of verkocht?....Of staan ze gewoon maar een beetje op je harde schijf niks te doen...

    Gr. Sylvia
    Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
    Ik ben hier om te leren.........

  • #2
    Re: Wat gebeurt er mee.....

    Oorspronkelijk geplaatst door sylviab Bekijk bericht
    Na vannacht even wakker gelegen te hebben, vroeg ik me ineens af........Wat doen al die BD'ers toch met zoveel foto's ?

    Worden ze allemaal afgedrukt, ingeplakt, ingelijst....of verkocht?....Of staan ze gewoon maar een beetje op je harde schijf niks te doen...

    Gr. Sylvia
    100% staat op mijn harde schijf, daar wordt een deel van afgedrukt maar ook een groot deel van op CD gezet en afgegeven aan de geïnteresseerden .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Wat gebeurt er mee.....

      Bij mij gaat het merendeel de prullemand in (90%) enkel de (voor mijzelf) waardevolle opnamen worden bewaard
      Ik vind het zinloos foto's op je harde schijf of CD/DVD's te hebben die je toch niet gebruikt. Anderzijds zorg ik er dan wel voor om voldoende backup te hebben
      Last edited by mexicano; 29 november 2006, 13:38. Reden: taalfoutje
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: Wat gebeurt er mee.....

        Bij mij komt dat overeen met weer eens een grotere HD kopen om alles op te zetten
        Vakantiefoto's alsook speciale gelegenheden worden afgedrukt in een album of fotoboek.
        Voor de rest hier en daar een afdruk, soms een poster en een paar op de website en BD.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Wat gebeurt er mee.....

          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
          Bij mij gaat het merendeel de prullemand in (90%) enkel de (voor mijzelf) waardevolle opnamen worden bewaard
          Ik vind het zinloos foto's op je harde schijf of CD/DVD's te hebben die je toch niet gebruikt.
          Aangezien opslagmedia steeds goedkoper wordt, begin ik steeds minder & minder foto's
          weg te smijten, ook al zijn ze weinigzeggend of technisch niet goed...

          Laat ons zeggen: ik hou de foto's die iets te zeggen hebben over het hedendaags tijdsbeeld...

          Binnen x-aantal jaar ga je hier veel meer waarde aan hechten denk ik...

          Comment


          • #6
            Re: Wat gebeurt er mee.....

            Ik probeer toch zoveel mogelijk weg te gooien, al lukt dat nog niet zo heel goed. Het meeste staat op de harde schijf en een gedeelte is op een discje weggeschreven. Laat eigenlijk maar zelden iets afdrukken tot nu toe.

            Comment


            • #7
              Re: Wat gebeurt er mee.....

              Ik heb alles op harddisks staan ... wel te verstaan 4 x : 1x op de NAS , 1x op USB disk, 1x op vaste pc en 1x op mijn portable ...als je ook ooit al je foto's verloren hebt, dan begrijp je me. Gooi eigenlijk niks weg...een deel wordt afgedrukt.

              Grt,
              JanMetDePet
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: Wat gebeurt er mee.....

                Ongeveer 40% (nu ongeveer 7000 foto's) bewaar ik. Binnen mijn eigen huis staan ze op mijn laptop, desktop en op de server. Daarnaast brand ik eens per week een aantal DVD's die ik op een andere locatie onderbreng. Zo ben ik beschermt als mijn huis afbrand.

                Afdrukken doe ik ook wel. Maar niet veel. Ik heb net weer 50 foto's besteld. Maar die zijn over een paar weken weer uitgedeeld aan familie en kennissen.

                Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                Ik heb alles op harddisks staan ... wel te verstaan 4 x : 1x op de NAS , 1x op USB disk, 1x op vaste pc en 1x op mijn portable ...als je ook ooit al je foto's verloren hebt, dan begrijp je me. Gooi eigenlijk niks weg...een deel wordt afgedrukt.

                Grt,
                JanMetDePet
                En alles staat in 1 huis? Dus bij brand ben je alles kwijt?
                Fotoapparatuur
                Portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: Wat gebeurt er mee.....

                  nope...1 harddisk staat bij mijn ouders (moet wel eerlijkshalve zeggen dat ik regelmatig nalaat om deze disk te update).
                  Last edited by JanMetDePet; 29 november 2006, 14:41.
                  Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat gebeurt er mee.....

                    Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                    nope...1 harddisk staat bij mijn ouders (moet wel eerlijkshalve zeggen dat ik regelmatig nalaat om deze disk te update).
                    Dat is iets wat je jezelf moet aanleren. Heeft mij de nodige tijd gekost om de backup netjes in te regelen.
                    Fotoapparatuur
                    Portfolio

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat gebeurt er mee.....

                      Voor dit jaar alleen zit ik aan 345 afdrukken op 20x30. ( meestal foto.com )
                      Ik heb er 11 in een paspartout en kader gestoken om in een salon op te stellen.
                      De grote afdrukken 60X70 waren ook voor op een salon.

                      Met enkele van mijn afdrukken neem ik deel aan wedstrijden ( ovu-cvb-of andere ).

                      Op mijn PC hou ik enkel de foto's bij die de moeite zijn om af te drukken, of dat is mijn bedoeling. Maar als het er op aan komt dan is het te jammer om deze, deze , die , en die foto weg te gooien.

                      Dus ik laat toch wel een groot deel van mijn foto's afdrukken.
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat gebeurt er mee.....

                        Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                        Ik heb alles op harddisks staan ... wel te verstaan 4 x : 1x op de NAS , 1x op USB disk, 1x op vaste pc en 1x op mijn portable ...als je ook ooit al je foto's verloren hebt, dan begrijp je me. Gooi eigenlijk niks weg...een deel wordt afgedrukt.

                        Grt,
                        JanMetDePet
                        Ik gooi ook niks weg, zelfs totaal zwarte foto's heb ik nog vanaf het begin
                        Maar de meeste foto's gaan het archief in en enkele worden getoond via BD of aan bekende. En ook een paar worden gebuikt als wens kaart voor me moeder. En andere worden weleens afgedrukt. Ook komen sommige aan de muur te hangen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat gebeurt er mee.....

                          Die gaan integraal naar mijn modellen

                          Ik hou backups bij van alle shoots op 2 externe schijven ...
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat gebeurt er mee.....

                            veel te weinig...
                            ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                            http://www.flickr.com/photos/dimidub/

                            Comment

                            Working...
                            X