Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips plechtige communiefoto's.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips plechtige communiefoto's.

    Ik mag binnenkort mijn eerste "fotoreportage" maken. Die mensen weten niet aan wie ze het vragen hé? Toch ga ik proberen van er foto's van te maken die gezien mogen worden. Als ik al de knopjes van mijn cam weet te gebruiken hé? Waar moet ik op letten?
    1. Het is een meisje, 12 jaar.
    2. Ze speelt verschillende muziekinstrumenten.

    Trek ik beter binnen of buiten foto's?
    Hoe zit het met de belichting? ISO?
    Ik dacht ook foto's in zwart wit en sepia te nemen, maar heb gelezen ergens in een topic dat je dat beter niet doet, maar ik kan niet met PS werken dus...
    Ik heb al enkele foto's van haar genomen, eentje ervan kan je hier vinden : http://www.pbase.com/image/11562273
    In een andere topic heb ik gelezen dat je beter geen ledematen afknipt dus... laat je tips maar komen.
    Ik zou ook graag achteraf bepaalde bewerkingen met PS doen om de kaartjes te maken, maar dat zal voor het kind van de communicant zijn denk ik, daartegen zal ik dat wel kunnen

  • #2
    Als er twee zaken zijn die tracht te vermijden dan is een communie één ervan, en een huwelijk het andere.Pas dat is mijn visie hé, ik wil U niet bang maken maar je begeeft je op het grondgebied van de lokale fotograaf.Huwelijk en communie zijn al jaren het brood van de plaatselijke fotografen en die zijn niet gelukkig met de kapers op de kust.Komt daar nog bij dat het een moeilijk werk is en dat je het moet doen in opdracht van derden. Als de de foto's van de cermonie van je eigen dochter verprutst dan blijft in binnenshuis. Bedenk dat de cermonie in een omgeving gebeurt waar gewoonlijk weinig licht is. Een goede flits is onontbeerlijk, en daarme bedoel ik niet een ingebouwde die geven te weinig licht. Bedenk dat het moment opnames zijn en je moeilijk kan vragen om het nog eens over te doen.

    Zorg in iedere geval voo goede opnames in een andere omgeving te nemen voor de communie en die dan eventueel kunne gebruikt worden voor de communiekaartjes.

    Ik wens je veel succes.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Digipics, ik wil mij verduidelijken, ik heb mijn vraag niet goed gesteld. Het is niet de ceremonie die ik wil fotograferen, dat is inderdaad niet voor mij. Maar de ouders namen al voor de andere kinderen op voorhand foto's en maakten daar de communiekaartjes van. Nu ik een digitale camera heb, hebben ze gevraagd of ik die foto's niet wou nemen omdat het gemakkelijker is, (en veel goedkoper). Ze weten natuurlijk dat het hier om amateurwerk gaat en dat het niet de bedoeling is een fotograaf zijn werk af te nemen. Want... als ik het niet doe, doen zij het met hun analoge camera, en dat kost hun gewoon wat meer aan filmpjes en ontwikkeling.Ik hoop dat ik het hiermee rechtgezet heb. Mijn vraag was gewoon, geef mij tips, waar moet ik op letten. Ik heb al gemerkt dat mijn sterkte close-ups is. Zo ver sta ik al Dus... laat je opmerkingen maar komen.

      Comment


      • #4
        Ok dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen, sorry.
        Ik zou trachten het model tegen een neutrale achtergrond te fotograferen.
        Buiten en bijvoorkeur met een telé en de grootst mogelijke opening. (A voorkeuze)
        Deze instelling geeft een wazige achtergrond waardoor het model de aandacht krijgt
        die ze verdient. Het is altijd storend om op een scherpe achtergrond een model te plaatsen.
        Als je buiten gaat fotograferen denk er dan een een stuk piepschuim (ISOMO) plaats mee te nemen
        als reflectiescherm die plaats je aan de schaduwkant van je model als opheldering.

        Neem voldoende opnames zodat ze gewoon wordt aan de camera en ze er niet zo veel erg meer in heeft.Ik heb ondervonden, na bijna drie jaar modelfotgrafie in de studio, dat de beste opnames van expressie van het gezicht bijna altijd op het einde van de sessie genomen worden.

        Als er een keuze gemaakt is uit de opnames kan je met PS starten om er een communiekaartje van te maken.Daarvoor kan je met een combinatie werken van twee opnames en een derde laag voor de tekst.Als je zover bent laat je me nog maar iets weten, dan leg ik je de werkwijze wel uit.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Wowwwww digipics dat was dus wat ik moest weten hé?
          Ik wist al dat ik de achtergrond wazig moest maken, maar ik wist gewoon niet hoe ik het moest doen. (Nu nog niet hoor, maar ik ga dat uitproberen) Die sluitertijden blijven een probleem voor mij, maar ik heb nog enkele weken, dus ik ga dat met dat A voorkeuze zeker proberen. Ik veronderstel dat je die manuele instellingen bedoelt, want daar heb ik niet veel kaas van gegeten.
          Dat van dat piepschuim begrijp ik niet goed, wat bedoel je daarmee?
          Ik neem zo een grote plaat mee, zet het aan de schaduwkant, maar welk effect heeft dat dan? want als het aan de andere kant zou zijn dan hou je de zon tegen maar de schaduwkant? Sorry als ik zo dom overkom, maar het is allemaal latijn, en ik wil leren duiken in één les, dat lukt precies niet, ze hebben mij gezegd dat je eerst moet leren zwemmen

          Comment


          • #6
            Piepschuim of zilverpapier om een reflectiescherm te maken voor een ideale belichting ...
            en twee camera's meenemen... één gele én één...
            Het zal wel lukken Act.

            Comment


            • #7
              Zou ik mijn Oly ook meenemen Mic? Ik dacht alleen de gele mee te nemen, zeker als het regent hé? die is lekker waterdicht

              Comment


              • #8
                Naast alle voorgaande suggesties. ALs je dat meisje en haar ouders goed genoeg kent, trek er dan voldoende tijd voor uit... en laat dat 'kind' doen wat ze gewoonlijk graag doet. Fotografeer die situaties. Misschien krijg je zo foto's die ies minder beantwoorden aan de 'technische' normen van belichting en zo , maar die wel veel sterker inhoudelijk zijn ( spontaner,natuurlijker).
                Maak er iets leuks van , ook voor jezelf.
                Peter

                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                http://www.photoblog.be/peterwarson

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Act
                  Wowwwww digipics dat was dus wat ik moest weten hé?
                  Ik wist al dat ik de achtergrond wazig moest maken, maar ik wist gewoon niet hoe ik het moest doen. (Nu nog niet hoor, maar ik ga dat uitproberen) Die sluitertijden blijven een probleem voor mij, maar ik heb nog enkele weken, dus ik ga dat met dat A voorkeuze zeker proberen. Ik veronderstel dat je die manuele instellingen bedoelt, want daar heb ik niet veel kaas van gegeten.
                  Dat van dat piepschuim begrijp ik niet goed, wat bedoel je daarmee?
                  Ik neem zo een grote plaat mee, zet het aan de schaduwkant, maar welk effect heeft dat dan? want als het aan de andere kant zou zijn dan hou je de zon tegen maar de schaduwkant? Sorry als ik zo dom overkom, maar het is allemaal latijn, en ik wil leren duiken in één les, dat lukt precies niet, ze hebben mij gezegd dat je eerst moet leren zwemmen
                  De regel is grote opening kleine dieptescherpte grote opening is het kleinste getal BV 2 -2,8 zijn grote openingen Als je de A modus insteld werk je nog niet manueel, maar geef je de voorkeuze aan het diafragma, de camera past de sluitersnelheid aan.
                  Door het reflectiescherm langs de schaduwkant van je model te plaatsen, vang je daar het opvallende licht op, en weerkaatst dit naar het model toe. Wat als gevolg heeft dat de donkere kant iets minder donker wordt, er er in de schaduwen doortekening komt.
                  Dat is heel de bedoeling. Technisch gesproken moet je in alle partijen van een foto dus van de hoge lichten naar het diepste zwart doortekening krijgen. Zoals je bijvoorbeeld van een zwarte mantel toch nog de weefselstructuur kan zichtbaar maken en van een wit kledingstuk ook de structuur kan laten zien, dat is doortekening, en dat bekom je door een juiste belichting en eventueel later door een correctie in PS.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor jullie tips. Digi ik begin het al een beetje door te hebben. Ik heb al deze suggesties in een worddocument bewaard, kan ik die allemaal rustig bestuderen.
                    Peter, ja ik ken die natuurlijk heel goed, anders vragen ze zoiets niet aan een amateur hé? Ik ben daar onlangs nog geweest en heb toen al verschillende kiekjes getrokken. Ik denk dat jij ze trouwens al gezien hebt. http://www.pbase.com/act/verjaardag_tille
                    De communicant is dat meisje met de paardenstaart. Dus toen heb ik al veel kiekjes getrokken om zo al te proberen.

                    Comment

                    Working...
                    X