Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic fz7 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic fz7 vraagje

    ik heb deze camera een maand of 7 nu heb ik een macrolens de Raynox DCR250. maak wel leuke macrofoto,s maar moet meestal statief gebruiken. nu zoek ik een macrolens die minder beweginggevoelig is wat is de optie. mischien de 150 of hebben jullie een idee ...........
    Canon 400D Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 Tamron AF 17-50 mm F/2.8 Di Canon
    Sigma 70mm F/2.8 EX DG Canon 430EX Speedlite

  • #2
    Re: panasonic fz7 vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door tuinlaaf Bekijk bericht
    ik heb deze camera een maand of 7 nu heb ik een macrolens de Raynox DCR250. maak wel leuke macrofoto,s maar moet meestal statief gebruiken. nu zoek ik een macrolens die minder beweginggevoelig is wat is de optie. mischien de 150 of hebben jullie een idee ...........
    Verbeter mij als ik verkeerd ben maar de fz7 is toch geen reflex met verwisselbare lenzen? Dan kan jij toch met een 150mm macro niets doen? Of je moet een DSLR kopen natuurlijk.

    Hoedanook, een macrolens is ALTIJD bewegingsgevoelig.

    Comment


    • #3
      Re: panasonic fz7 vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Verbeter mij als ik verkeerd ben maar de fz7 is toch geen reflex met verwisselbare lenzen? Dan kan jij toch met een 150mm macro niets doen? Of je moet een DSLR kopen natuurlijk.

      Hoedanook, een macrolens is ALTIJD bewegingsgevoelig.
      een een DSLR zit er standaard bij...dus je kan filters en verschilende lensen erbij kopen ...
      Canon 400D Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 Tamron AF 17-50 mm F/2.8 Di Canon
      Sigma 70mm F/2.8 EX DG Canon 430EX Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: panasonic fz7 vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door tuinlaaf Bekijk bericht
        een een DSLR zit er standaard bij...dus je kan filters en verschilende lensen erbij kopen ...


        Ik vrees dat je hier een beetje de dingen door elkaar gooit. Een DSLR is een digital single-lens reflex camera of in 't NL een digitale spiegelreflexcamera.

        Voorlopig zitten die nergens standaard bij .

        Ik bedoelde dus dat je een DSLR zou moeten kopen ipv je Panasonic zodat je met echte macrolenzen, zoals een 150mm, zou kunnen werken.

        Comment


        • #5
          Re: panasonic fz7 vraagje

          Even alles op een rijtje zetten: de Raynox DCR250 is een voorzetlens die je o.a. op de FZ reeks van Panasonic kan gebruiken om het macrobereik te vergroten. De originele lens blijft dus gewoon op de camera (kan ook niet anders).
          Ik denk aan die lens als aanvulling op mijn FZ30, het is met de uiterst beperkte scherptediepte wel niet gemakkelijk om gelukte foto's te maken.

          Oefenen zou ik zeggen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: panasonic fz7 vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Even alles op een rijtje zetten: de Raynox DCR250 is een voorzetlens die je o.a. op de FZ reeks van Panasonic kan gebruiken om het macrobereik te vergroten. De originele lens blijft dus gewoon op de camera (kan ook niet anders).
            Ik denk aan die lens als aanvulling op mijn FZ30, het is met de uiterst beperkte scherptediepte wel niet gemakkelijk om gelukte foto's te maken.

            Oefenen zou ik zeggen.
            De 250 ben ik heel tevreden hoor maar is een DCR150 niet gemakkelijker, om macro foto,s te nemen van bloemen dan de 250.
            Last edited by tuinlaaf; 28 november 2006, 21:42.
            Canon 400D Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 Tamron AF 17-50 mm F/2.8 Di Canon
            Sigma 70mm F/2.8 EX DG Canon 430EX Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: panasonic fz7 vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht


              Ik vrees dat je hier een beetje de dingen door elkaar gooit. Een DSLR is een digital single-lens reflex camera of in 't NL een digitale spiegelreflexcamera.

              Voorlopig zitten die nergens standaard bij .

              Ik bedoelde dus dat je een DSLR zou moeten kopen ipv je Panasonic zodat je met echte macrolenzen, zoals een 150mm, zou kunnen werken.
              je heb gelijk ik bedoelde een verloopring sorry
              Canon 400D Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 Tamron AF 17-50 mm F/2.8 Di Canon
              Sigma 70mm F/2.8 EX DG Canon 430EX Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: panasonic fz7 vraagje

                De 150 en de 250 zijn beide leuke lensjes voor relatief weinig geld. Voor bloemen lijkt mij de 250 iets minder geschikt want de vergroting is enorm. Daardoor krijg je ook héél weinig scherptediepte, zelf bij een klein diafragma. Het zal met de 150 veel beter gaan maar ook niet makkelijk uit de losse hand. Mij lukt het voorlopig alleen met veel licht en dus heel korte sluitertijden.
                Je kan je bevindingen steeds doorgeven op het FZ50-forum, we zijn daar allemaal nieuwsgierig. Neem daar ook eens een kijkje, er zijn daar al wat macro's gepost.

                Veel plezier...
                kapitein
                FZ50, een flits en nog wat lensjes...

                Comment

                Working...
                X