Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bescherming LCD- schermpje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bescherming LCD- schermpje

    Als gelukkige en zorgzame bezitter van een Nikon D50 heb ik ergens gelezen dat het aan te bevelen is om een beschermkapje te plaatsen op lcd-schermpje toestel. Heb info genomen bij een plaatselijke handelaar en blijkbaar bestaat dit voor een D50 niet Wel kon ik een soort folie kopen om op schermpje te plakken, prijs: €9,9. Nogal prijzig mij dunkt Is dit werkelijk nodig en/ of zijn er toch andere alternatieven?

    groetjes,

    Dirk

  • #2
    Re: Bescherming LCD- schermpje

    Hoi,

    Ik werk hier ook met een d50 en heb zelfklevende folie op de display geplaatst, en dit enkel om krassen te vermijden. Het spul is inderdaad duur heb hier 8€ betaald voor 4 velletjes bij een action shop...we hebben ze wel verdeeld onder ons 2...dus valt het mee.

    Normaal wordt deze folie ook gebruikt bij meettoestellen en laboinstrument, maar helaas heb ik geen leverancier gevonden...en voor die kleine hoeveelheid...maar naar action shop geweest


    Patrick

    Comment


    • #3
      Re: Bescherming LCD- schermpje

      Ik had ook zo'n sticker op mijn display, maar die vertroebelde het beeld en toen schreef iemand op BD over DA en die heb ik besteld, maar een paar euro en de verzendkosten niet meer als de postzegel. Maandag besteld en vrijdag binnen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Bescherming LCD- schermpje

        Inderdaad DA is efficient én goedkoop.
        Is hier op BD al eens uitgebreid besproken.

        Comment


        • #5
          Re: Bescherming LCD- schermpje

          Ben eens gaan kijken naar de DA site...is de bescherming voorzien van een zelfklevende laag om deze te besvestigen?

          Patrick

          Comment


          • #6
            Re: Bescherming LCD- schermpje

            Het pakje bevat plakstrips waarmee het schermpje dient bevestigd te worden.
            Er zit een duidelijke handleiding bij.

            Comment


            • #7
              Re: Bescherming LCD- schermpje

              En wat met duidelijkheid schermpje?

              Alvast bedankt voor de snelle informatie

              Groetjes,

              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Bescherming LCD- schermpje

                duidelijkheid:geen probleem
                het schermpje is ook minder snel vatbaar voor vuil van vingerafdrukken of neuzen

                Comment


                • #9
                  Re: Bescherming LCD- schermpje

                  Lap, een mens wil dan eens iets bestellen:

                  Out-of-Stock

                  We're sorry; this product (MDP-120) is currently unavailable.

                  Please use the Return button and try another product.

                  Return

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bescherming LCD- schermpje

                    Oorspronkelijk geplaatst door dvh Bekijk bericht
                    Out-of-Stock

                    We're sorry; this product (MDP-120) is currently unavailable.
                    Dat gebeurd daar vaker, maar een paar dagen later hebben ze er weer.

                    Dat het schermpje beter bestand is tegen vuil en vet bestrijd ik, als mijn neus of wang er tegen komt, zit er gewoon een vet vlek op, laat je die zitten dan wordt het vuil.

                    Bij het opplakken goed opletten dat de geharde kant buiten komt en dat de plakstrippen rondom afsluiten anders komt er stof tussen. Er isgenoeg plakstrip voor 3 pogingen. Met wat kracht is na maanden het plaatsje gemakkelijk zonder beschadiging te verwijderen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bescherming LCD- schermpje

                      http://[URL="http://www.agami.be/portal/articleId*135849/action*2563/searchMode*1/bySearch*LCD"]

                      Hier hebben ze beschermfolie op maat.
                      Wel prijzig maar wel handig dat je niet moet snijden.

                      Mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bescherming LCD- schermpje

                        Wat met een pop-up shade ? Kost ongeveer € 45. Is een volwaadige afscherming van lcd-scherm en toetsen. Voorkomen is beter (goedkoper) dan genezen. Ben je ook direct af van die vette afdrukken op je LCD-scherm. Iemand ervaring hiermee ? Zijn prijs waard ?

                        http://www.delkin.com/products/popupshades/mini/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bescherming LCD- schermpje

                          hoi,

                          Ondertussen heb ik een LCD bescherming gekocht voor mijn nikon D50 bij http://www.daproducts.com/
                          Levering binnen de week en zeer goed. kwaliteit..makkelijk te bevestigen

                          Pat

                          Comment

                          Working...
                          X