Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomlens voor ee D400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoomlens voor ee D400

    Beste,
    Ik ben op zoek naar een goede zoomlens, maar ik twijfel tussen deze lenzen:
    Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm
    Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro Canon
    Ter vervanging van mijn kitlens.
    En kan er mij iemand zegen wat het verschil is tussen EF en EF-S en wat zij L lenzen van Canon.
    Alvast bedankt
    Wilfried

  • #2
    Re: Welke zoomlens voor ee D400

    Oorspronkelijk geplaatst door Wille123 Bekijk bericht
    Beste,
    Ik ben op zoek naar een goede zoomlens, maar ik twijfel tussen deze lenzen:
    Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm
    Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro Canon
    Ter vervanging van mijn kitlens.
    En kan er mij iemand zegen wat het verschil is tussen EF en EF-S en wat zij L lenzen van Canon.
    Alvast bedankt
    Wilfried
    Als je een Sigma 24-70 als alternatief bekijkt, dan zou ik toch zeker ook de Tamrons niet over het hoofd zien: 28-75/2.8 en 17-50/2.5: beide zeker even goed als de Sigma, en minder groot/zwaar...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoomlens voor ee D400

      Je hebt die lens hier al vaker vernoemd als zijnde heel goed en ik probeer daar nu testen over te vinden. Maar bedoel je deze : Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Canon 67 ?

      Comment


      • #4
        Re: Welke zoomlens voor ee D400

        Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
        Je hebt die lens hier al vaker vernoemd als zijnde heel goed en ik probeer daar nu testen over te vinden. Maar bedoel je deze : Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Canon 67 ?
        Dat is ze inderdaad
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Welke zoomlens voor ee D400

          Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
          Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI
          Ik heb zo twee exemplaren getest en uiteindelijk de Sigma gekozen, beide Tamron's voelden me op een verschillende manier "los" aan, alsof er wat speling op zat bij manual focus... De twee voorradige exemplaren waren ook iets minder scherp dan de Sigma...
          Ik ken evenwel mensen die heel goede exemplaren van de Tamron hebben en als je zo'n exemplaar vastkrijgt is dat scherper dan de Sigma... (ik heb dus niet de sjance gehad er zo één te kunnen hebben)
          Contast en kleurweergave van de Sigma vond ik ook beter, maar wederom, een goed exemplaar van Tamron evenaart dat moeiteloos...

          In een betere winkel zal je de Tamron wel mogen testen.
          Vraag of je er effe mee mag buiten gaan en neem een paar pics op korte en lange afstand en laat ze hen dan even op de PC viewen...
          Als je een goed exemplaar vast hebt, zeker houden...

          Mij lijkt het dat de kwaliteitscontrole bij Sigma momenteel beter is en de prestaties van ondelinge exemplaren consistenter.
          Gewicht van de Sigma is perfect in balans met m'n 10D, voor sommigen een nadeel, voor mij een voordeel (stabiel in de hand)...

          De 17-50 f/2.8 van Tamron en 18-50 f/2.8 van Sigma heb ik niet kunnen testen, daar kan ik dus niks over zeggen...
          Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

          Comment

          Working...
          X