Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomlens voor mijn D70S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoomlens voor mijn D70S

    Ik heb volgend vraagje.
    Ik heb een Nikon D70s met kitlens 18-70 waar ik eigenlijk wel tevreden mee ben.
    Ook heb ik een Sigma 28-300mmD. Deze is nog een erfenis van mijn oude nikon f601.
    Over die Sigma lens ben ik echter maar matig tevreden en zoek "iets" ter vervanging. Let wel, ik ben dus niet anti Sigma ofzo, enkel die lens vind ik niet echt kwaliteit. Een Nikon lens is leuk maar dat is dan weer €€.

    Een goeie zoom is noodzakelijk omdat ik veel reis over de verschillende werelddelen en soms wel eens "close encounters" heb met verschillende beestjes.
    Ik wil me toeleggen op het fotograferen van vogels maar ook de occasionale leeuw of nijlpaard zou ermee in zijn natuurlijke omgeving mee moeten vastgelegd worden.
    Kan je me ook vertellen of het gebruik van een extender aan te raden is en zoja, wat merk hiervoor in aanmerking komt.

    Alvast bedankt,
    Vincent
    Last edited by Sultana; 27 november 2006, 20:09.

  • #2
    Re: Welke zoomlens voor mijn D70S

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Ik heb volgend vraagje.
    Ik heb een Nikon D70s met kitlens 18-70 waar ik eigenlijk wel tevreden mee ben.
    Ook heb ik een Sigma 28-300mmD. Deze is nog een erfenis van mijn oude nikon f601.
    Over die Sigma lens ben ik echter maar matig tevreden en zoek "iets" ter vervanging. Let wel, ik ben dus niet anti Sigma ofzo, enkel die lens vind ik niet echt kwaliteit. Een Nikon lens is leuk maar dat is dan weer €€.

    Een goeie zoom is noodzakelijk omdat ik veel reis over de verschillende werelddelen en soms wel eens "close encounters" heb met verschillende beestjes.
    Ik wil me toeleggen op het fotograferen van vogels maar ook de occasionale leeuw of nijlpaard zou ermee in zijn natuurlijke omgeving mee moeten vastgelegd worden.
    Kan je me ook aanraden of het gebruik van een extender aan te raden is en zoja, wat merk hiervoor in aanmerking komt.

    Alvast bedankt,
    Vincent
    Je kan natuurlijk de kitlens verkopen, en opleggen voor een 18-200 VR van
    Nikon. Dan heb je het meest confortabele setje, met goede kwaliteit (beelden van 18-70 en 18-200 zijn sterk vergelijkbaar, en de VR doet de kans op geslaagde 200mm fotos sterk toenemen. opleg rond de 500€
    Of je kan naar een 2 lens setup gaan, maar de meeste low-budget telezooms halen niet de kwaliteit van de 18-70 (deze is ook echt goed hé) er zijn een paar uitzonderingen, zoals de oudere 70-210, en we moeten even afwachten wat de nieuwe 70-300 VR gaat presteren.

    convertors zijn bij alle zooms uit deze klasse af te raden, die presteren goed bij 2.8 zooms en primes.

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoomlens voor mijn D70S

      Bedankt voor de reactie alvast maar misschien kwam mijn tekst niet volledig goed over. Het hoeft echt geen low budget materiaal te zijn.
      Het is wel zo dat het prijsverschil tss een Nikon en een Sigma bv. aanzienelijk is en daarom dat ik opteer voor een lens die "nikon compatibile" is.
      Maar echt low budget wil ik niet gaan. Liever investeren in iets waar ik binnen enkele jaren nog tevreden kan over zijn en niet het gevoel heb dat ik verkeerd gekocht heb.
      Last edited by Sultana; 27 november 2006, 19:26.

      Comment


      • #4
        Re: Welke zoomlens voor mijn D70S

        Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie alvast maar misschien kwam mijn tekst niet volledig goed over. Het hoeft echt geen low budget materiaal te zijn.
        Het is wel zo dat het prijsverschil tss een Nikon en een Sigma bv. aanzienelijk is en daarom dat ik opteer voor een lens die "nikon compatbile" is.
        Maar echt low budget wil ik niet gaan. Liever investeren in iets waar ik binnen enkele jaren nog tevreden kan over zijn en niet het gevoel heb dat ik verkeerd gekocht heb.
        Ow, dan is het simpel, Sigma 70-200 2.8 of nikon 70-200 2.8 VR, en beide werken nog goed met de bijpassende 1.4 convertors.

        Comment


        • #5
          Re: Welke zoomlens voor mijn D70S

          Nikkor 80-200 AF-S
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Welke zoomlens voor mijn D70S

            Wat is jullie mening over deze lens:



            Is deze geschikt voor vogels en groter wild te knippen?

            Groeten,
            Vincent

            Comment


            • #7
              Re: Welke zoomlens voor mijn D70S

              Zeker geen slechte lens, maar de kans dat je op 300mm uit de hand nog scherpe opnames maakt is gering. (ik bedoel hierbij echte scherpe opnames)
              Wil je dit uit de hand, slechts één oplossing = VR.
              Ik spreek uit ervaring, heb zelf de sigma 2.8/70-200 gehad. Goede lens maar je moet eerlijk zijn, er zitten zeer regelmatig onscherpe opnamen bij. (gebruikt op D70 en D1) Op mijn D2X waren de onscherpe opnamen nog veel meer aanwezig, ben toen overgegaan naar de Nikkor 2.8 70-200 VR en nu zijn ze (bijna) altijd scherp.(bijna= omdat het onderwerp ook beweegt)

              grt, Stefan

              Comment


              • #8
                Re: Welke zoomlens voor mijn D70S

                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Wat is jullie mening over deze lens:



                Is deze geschikt voor vogels en groter wild te knippen?

                Groeten,
                Vincent
                Het is een zeer goede lens, ik weet dat Haai er eentje gebruikt, en de resultaten zijn super.
                300mm is net bruikbaar voor vogeltjes. En een 1.4 convertor kan nog net (dan heb je wel f5.6, dus de iso zal wat hoger moeten ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: Welke zoomlens voor mijn D70S

                  Effe wachten misschien op de nieuwe Nikon 70-300 VR. Kreeg zeer goede recensie in Chasseur d'Images.

                  Comment

                  Working...
                  X