Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afrika, microdrive en woestijn

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afrika, microdrive en woestijn

    Ik ga binnenkort voor een maand naar Afrika en ben van plan heeel veel foto's te nemen. Momenteel heb ik voor mijn 3MP camera slechts 64MB en 16MB. Ik ben aan het twijfelen tussen 256 of 512 MB Compact Flash I of de Microdrive 1 met 30 Giga die nu bij PIN in promotie staat. Vraag is, hoe werkt zo een Microdrive precies? Kun je die op reis meeneemen en telkens je 64 MB latje vol is, de foto's overladen op je microdrive en dan weer blanco verder? Of moet je drive geconnecteerd zijn met je toestel? Is zo een microdrive wel handig voor op reis enz... enz...
    Zijn er hier trouwens al BD'ers die gefotografeerd hebben in de woestijn? Zo ja, schaadt het zand niet te veel en welke beschermmiddelen gebruiken jullie?

    Veel vragen, hopelijk ook veel antwoorden!

    groetjes
    Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

  • #2
    Je bedoelt de X-drive 1 of 2 van 30GB
    ik heb beide gekocht
    de X-drive kan zelfstandig werken (op een oplaadbare li-ion batterij)
    da's juist het handige van dit toestel
    is compact en licht
    je kan hem in je fototas meezeulen als 't moet
    werkt echt simpel: power on, CF er in steken, op copy drukken
    efkes laten overpompen en CF er terug uit
    zo simpel als dat
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Hoe zit het met het stroomverbruik (welke batterijen en hoe lang gaan ze mee en zo)? Ik hoef dan enkel de microdrive mee te nemen als een soort van draagbare computer die ik enkel aanschakel als ik wil overpompen van CF naar XD, sjust toch? Hoeveel garantie krijg je trouwens op die XD, Harry? En wat zijn zijn afmetingen in cm?

      Bedankt ee!
      Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

      Comment


      • #4
        neem es een kijkje in 't topic xdrive 1 of xdrive 2
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          go2bonsai,

          je verwart twee dingen.

          een microdrive is even groot als een compactflash en is INTERN geheugen, het werkt dus IN je camera.

          Een X-drive, of een ImageTank, of een vergelijkbaar toestel zijn eigenlijk losse harddisks waar je je geheugenkaartjes (CompactFlash, Smartmedia of Microdrive) in leegkiepert zodat ze weer klaar zijn voor gebruik.

          De microdrive bestaat nu in een capaciteit van 1GB, wat veel is, maar misschien toch niet genoeg als je zo lang weg bent.
          Een extern toestel zoals Dirtyharry beschrijft is denk ik interessanter.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Voor een lange vakantie en veel foto's ben je idd beter af met een X-Drive of laptop.
            Dan kan je s'avonds in 't hotel je foto's overzetten en je Compact flash leegmaken. Deze neem je dan best 512 MB, dat zou voldoende moeten zijn voor één dag. Anders neem je de X-drive gewoon mee op de dagtrips...

            Comment

            Working...
            X