Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto-opdracht DRINGEND!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto-opdracht DRINGEND!!!!

    hallo,
    ik heb een foto-opdracht gekregen voor school en ik weet echt niet hoe eraan te beginnen.
    ik ben echt een amateur op vlak van fotografie. kunnen jullie me een paar tips geven? ik moet 15 foto's trekken. hier de onderwerpen:
    - 2 foto's waarin je het effect van bewegend water of licht beoogt
    - 2 foto's over het zelfde onderwerp waarbij het verschil in dieptescherpte/scherptediepte duidelijk naar voren komt
    - mensen die elkaar ontmoeten
    - hoofden
    -dieren
    - voorwerpen in close-up , waarbij je het onderwerp een extra dimensie geeft ( vervreemdingseffect)
    -spiegelbeelden
    -esthetiek van de lelijkheid
    -gebouwen (lijnen benadrukken)
    -zelf een reclamefoto maken
    - sport en spel
    -een kunstfoto, artistieke prent
    -natuur/landschap
    -perspectivisch toelopende lijnen
    -groepsleden
    -------------------------------------------------------------------------
    ik krijg quotatie op:
    -helderheid
    -zuiverheid
    -kleur
    -lijnenspel, compositie, cadrage , gulden snede
    -perspectief en diepte in het beeld
    -onderwerp
    -originaliteit
    ------------------------------------------------------------------------
    kan iemand me helpen??????????????????
    alvast bedankt,
    Spot
    Canon EOS 70D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
    flickr

  • #2
    Re: Foto-opdracht DRINGEND!!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door spot Bekijk bericht
    kan iemand me helpen??????????????????
    Moeilijk op deze manier, vrees ik.
    Ik veronderstel dat je de basisbegrippen van fotografie toch al kent? Sluitertijd, diafragma, ISO? Zoniet heb je al 3 maanden nooit opgelet in de les.