Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verscherpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verscherpen

    Ik weet niet onder welk topic ik deze vraag het beste stel, maar mijn vraag is de volgende : ik heb een Nikon D50 met een 28-100 lens. De foto's die ik hiermee maak kunnen altijd nog wel iets verscherpt worden als ik ze bewerk op m'n pc. Is dit altijd zo of stelt mijn lens niet 100 % scherp ?
    Ik merk ook wel aan m'n lens dat wanneer ik ze vooraan vastneem (tussen duim en wijsvinger) dat ik ze dan een ietsje naar boven kan bewegen of naar beneden. Is dit normaal ? Die speling is zo weinig dat je het niet ziet maar je voelt het wel.
    Ik vroeg me nu af dat het misschien daarom is dat ik m'n foto's nadien nog ietsje kan verscherpen met software. Voordat ik de foto's bewerk zijn ze niet echt onscherp hoor.
    Graag jullie reactie.

  • #2
    Re: Foto's verscherpen

    kdm,
    je hoeft je geen zorgen te maken.

    1. verscherpen is een standaard-bewerking die nu eenmaal eigen is aan digitale fotografie. het gebeurt in post-processing en/of in de camera zelf.

    2. over die speling moet je je ook niet echt zorgen maken, zolang ze niet erger wordt.

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verscherpen

      Da's al een hele geruststelling ... oef. Want ik ben anders heel tevreden over m'n toestelletje. Ik heb hem nu een dik half jaar en begin er nu redelijk vlot mee overweg te kunnen

      Comment

      Working...
      X