Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uit de Diepte ........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uit de Diepte ........

    Wou de reeks eigelijk posten in Zwart-Wit, maar omdat de originele duo-toons zijn, dus maar bij mensen en modellen posten.Wist anders niet waar.
    Opnames met pinholecamera met post-processing in PS.
    creatiedatum: 1999
    Laat ze hierzien naar aanleiding van dit,en dit







    groeten,
    Beeldmaker

  • #2
    Re: Uit de Diepte ........

    Amaai! Straf! Wreed schoon ! Dit noem ik kunst.

    Moet eerlijk zeggen: dit leken mij eerst oude foto's uit '40 en meer bepaald uit een concentratie kamp.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Uit de Diepte ........

      tis een stiel en ik mag dit toch wel zien hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Uit de Diepte ........

        Is dit nog nabewerkt met edele technieken ? geweldig mooi ,vakwerk!!!
        Zo objectief als mijn objectieven.....
        bd 616 be MVG Jan

        Comment


        • #5
          Re: Uit de Diepte ........

          Outstanding
          Beste bewijs dat met rudimentair materiaal ook zeer hoogstaande kunst kan gemaakt worden.
          Het herinnert mij mijn eerste opnamen met een pinhole-schoendoos en fotografisch papier (geen film beschikbaar toen) in 1943. Spijtig dat ik die originelen niet meer heb.
          Kan je me ook zeggen hoe je deze opnamen technisch gemaakt hebt: camerabody met pinhole plaatje, of schoenendoos, digitaal(???) of analoog, op film of papier. Graag ook wat gegevens omtrent belichtingstijd en verlichting.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Uit de Diepte ........

            Vind dit echt fraai als we het over kunst hebben.

            Hier kijk je langer na dan een 'gewone' foto vind ik, maar het zijn er dan ook zes

            Meer van dittem hoor!
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: Uit de Diepte ........

              Schitterend
              Leuk te weten hoe ze gemaakt zijn, maar is voor mij niet van belang om ze schitterend te vinden.
              Proficiat.
              Dit kan waar dan ook ter wereld tegen de muur in welke gallerij dan ook.
              mvg,
              Ludo V.

              Comment


              • #8
                Re: Uit de Diepte ........

                Is dit nog nabewerkt met edele technieken ? geweldig mooi ,vakwerk!!!
                Als mijn computer ook een edel stuk techniek is . dan Ja.
                Bovenstaande reeks, die eigenlijk uit 7 foto's bestaat, is begin jaren 2000 afgewerkt in drievoud. Zowel als afdruk op Ilford Mat paper (25x25cm), als afdruk via negatief(6x6) op PE/RC fotopapier (50x50cm) en bariet (40 x 40 cm) Momenteel heb ik geen originele afdrukken meer. Ze bevinden zich in collecties van verzamelaars(galleries) zowel uit België, Italië als Polen.
                Zal er binnenkort eens printen als 100 x 100 cm via de Lambda. en dan als diasec afwerken.

                Comment


                • #9
                  Re: Uit de Diepte ........

                  Kan je me ook zeggen hoe je deze opnamen technisch gemaakt hebt: camerabody met pinhole plaatje, of schoenendoos, digitaal(???) of analoog, op film of papier. Graag ook wat gegevens omtrent belichtingstijd en verlichting.
                  De reeks is op verschillende momenten met verschillend materiaal gemaakt.
                  Zowel kartonnen dozen, een bierblikje, als een kleinbeeldfilmcamera zonder lens, zelfs een zeer oude pentacon six en een oude platencamera (6x9 cm), allemaal wel zonder lens welteverstaan, alleen een zeer klein gaatje doorheen alufolie. Er zat meestal vlakfilm als rolfim in (Agfaortho 25 asa ) omdat ik deze in de doka kon versnijden en in de camera plaatsen bij rood licht. In de oude CHINON kbcamera gewone Agfapan 100. Voor bovenstaande reeks ben ik dan ook enkele maanden in de weer geweest. de meeste opnames verdwenen gewoon in de vuilbak. De minst slechte werden in hoge reolutie ingescand en daarna begon het echte werk op de computer.
                  ivm. belichtingstijden, varieerden van 1.2 sec tot enkele seconden. Set verlichting werd gedaan met enkele oude 500 watts fotolampen met grote reflectoren.

                  Veel werk wel, maar van het resultaat was/ben ik wel te vreden.
                  Heb een jaar erna een volgende shoot gedaan met model en pinhole (kartonnen doos) onder de titel " de andere kant van de verleiding "
                  Zal binnenkort de digitale bestanden hiervan ook eens posten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uit de Diepte ........

                    men zegt wel eens dat je de grenzen van de fotografie moet aftasten, wel je bent er behoorlijk mee bezig en met een resultaat dat zeker gezien mag worden
                    Steven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uit de Diepte ........

                      heel filmisch ... de stukjes geeft het naar mijn gevoel iets dynamisch... mooie kleur & kadrage ... precies alsof ik stiekem meekijk naar iets wat ik niet mag zien ... rauw & mooi ... beeldmaker met verbeelding
                      Scotty... beam me up !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uit de Diepte ........

                        Zeer kunstzinnige en boeiende opnames vind sommige zelfs zeer erotisch, vooral door de bekomen sfeer.
                        meer van dit mag op dit forum voor mij.
                        ben ook op je web site gaan piepen , zou zeggen proficiat

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uit de Diepte ........

                          Stefan ten top!

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Uit de Diepte ........

                            het heeft zo iets mysterieus, huid/leerachtig,
                            jammergenoeg vind ik die laatste beetje angstaanjagend
                            de positie van dat hoofd

                            maar, idd pr8ig kunstueel, met hoge esthetische waarde
                            wrs leuk om ze alle 6 in te kaderen
                            beeldmaker
                            Nog steeds, Nikon D50

                            Comment


                            • #15
                              Re: Uit de Diepte ........

                              Best wel goed
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X