Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extender vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extender vraagje

    Klein vraagje op voorhand - Is de Canon Extender x1,4 bruikbaar in combinatie 5D + 28-300mm ?

    Thx

  • #2
    Re: Extender vraagje

    Die 28-300L IS van Canon is een f/3.5-5.6. Daarnaast is 't volgens sommigen al geen fantastische lens dus ik zou er niet te veel van verwachten.
    Met de converters van Canon is de 28-300 in zowiezo niet compatibel.

    Comment


    • #3
      Re: Extender vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Die 28-300L IS van Canon is een f/3.5-5.6. Daarnaast is 't volgens sommigen al geen fantastische lens dus ik zou er niet te veel van verwachten.
      Geen fantastische lens??? Even zoeken op dit forum geeft juist het tegenovergestelde resultaat.

      Comment


      • #4
        Re: Extender vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door SeJa Bekijk bericht
        Geen fantastische lens??? Even zoeken op dit forum geeft juist het tegenovergestelde resultaat.
        Alles is relatief hè. Hans heeft top materiaal (en dan bedoel ik echt top) en is bovendien een geweldig fotograaf. Dan is je beoordeling wel eens anders dan van iemand die net komt kijken en al blij is dat z'n foto's een beetje lukken.

        Iedere opmerking op een forum moet je relateren aan degene die het zegt. Het is nooit een absolute waarheid
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Extender vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door SeJa Bekijk bericht
          Geen fantastische lens??? Even zoeken op dit forum geeft juist het tegenovergestelde resultaat.
          De lens lijkt misschien fantastisch door het hele grote bereik en de behoorlijke optische kwaliteit die er ondanks dit bereik aan vast zit maar voor dat bedrag koop ik liever een andere set die optisch een pak beter zal zijn hoor...
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: Extender vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
            Hans heeft top materiaal (en dan bedoel ik echt top) en is bovendien een geweldig fotograaf....
            Hé, je laat me blozen .

            Oorspronkelijk geplaatst door SeJa Bekijk bericht
            Geen fantastische lens??? Even zoeken op dit forum geeft juist het tegenovergestelde resultaat.
            Daarom zei ik ook "volgens sommigen" :

            Uit http://www.luminous-landscape.com/re...n-28-300.shtml

            "It's big, it's heavy and it's expensive. All aspects of performance at the wide end of the lens' focal range are modest, though it improves to quite decent levels at mid and long focal lengths. I am certain that there are photographers who will find that this lens' performance meets their needs, and for whom its physical and financial challenges are acceptable. But for many photographers two separate high quality zoom lens may well prove to be a preferable solution."

            Hoe dan ook, een (Canon) 1.4x converter past er niet op en gezien zijn geringe lichtsterkte op 300mm zal een andere converter zowiezo "hunting" opleveren bij AF. Gezien je een 1.4x converter alleen maar nodig hebt op 300mm en gezien bovenstaande opmerking zou ik er dus niet teveel van verwachten. Aan u de keus natuurlijk, 't is uw geld .
            Last edited by hvr_oosterzele; 24 november 2006, 17:02.

            Comment


            • #7
              Re: Extender vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Hé, je laat me blozen .



              Daarom zei ik ook "volgens sommigen" :

              Uit http://www.luminous-landscape.com/re...n-28-300.shtml

              "It's big, it's heavy and it's expensive. All aspects of performance at the wide end of the lens' focal range are modest, though it improves to quite decent levels at mid and long focal lengths. I am certain that there are photographers who will find that this lens' performance meets their needs, and for whom its physical and financial challenges are acceptable. But for many photographers two separate high quality zoom lens may well prove to be a preferable solution."

              Hoe dan ook, een (Canon) 1.4x converter past er niet op en gezien zijn geringe lichtsterkte op 300mm zal een andere converter zowiezo "hunting" opleveren bij AF. Gezien je een 1.4x converter alleen maar nodig hebt op 300mm en gezien bovenstaande opmerking zou ik er dus niet teveel van verwachten. Aan u de keus natuurlijk, 't is uw geld .
              Op mijn aanvankelijk vraag is een duidelijk antwoord gegeven.
              Bedankt!

              Comment

              Working...
              X