Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

    Allen,

    Heeft iemand van jullie ervaring met deze lens de Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II? Zo ja, zijn jullie daar tevreden over of ondervinden jullie dat deze op bepaalde vlakken niet goed is. Daar deze lens in mijn budget past leek mij dit een ideale lens om mee te starten. toch nog graag jullie gedacht aub. Deze lens zou voor op een Canon Eos 30D zijn.

    Alvast bedankt voor jullie reactie

    mvg

    Björn
    Groeten Björn

  • #2
    Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
    Allen,

    Heeft iemand van jullie ervaring met deze lens de Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II? Zo ja, zijn jullie daar tevreden over of ondervinden jullie dat deze op bepaalde vlakken niet goed is. Daar deze lens in mijn budget past leek mij dit een ideale lens om mee te starten. toch nog graag jullie gedacht aub. Deze lens zou voor op een Canon Eos 30D zijn.

    Alvast bedankt voor jullie reactie

    mvg

    Björn
    Ik heb diezelfde lens gehad (wel voor Nikon). Op zich niet slecht en zeker een goede starter om uit te zoeken wat je het liefste doet (groothoek, standaard of tele).

    Ik heb ze na een half jaar verkocht en mezelf lichtsterker (f/2,8) glas aangeschaft om indoor betere resultaten te halen en meer met de DOF te kunnen flirten.

    Op het "net" moeten allicht voldoende (uitgebreide) reviews te vinden zijn van deze populaire "alleskunner".

    Mvg,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?



      kijk hier eens
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #4
        Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

        Dit is een goede lens, met haar voordelen (vooral bereik) en beperkingen (vooral trage AF, vervorming van beeld bij 18 mm, weinig lichtsterk bij 200mm).

        Als startlens is dit zeker niet slecht en ze is veel beter dan sommigen wel eens beweren. Ook al koop je daarna mogelijk andere/duurdere lenzen, dan nog is deze niet verloren. Ik gebruik een gelijkaardige lens ook nog altijd, vooral tijdens de lichtgewicht daguitstap als ik op reis ben. En de resultaten mogen er echt wel zijn. Je moet enkel met de beperkingen rekening houden (bv. zorgen voor genoeg licht, niet meteen actiefoto's proberen maken waar snelle AF vereist is, enz...).

        Zie bv. www.photozonde.de voor een review.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

          ik heb al wat opzoekingen gedaan betrefd deze lens en die komt tochwel goed uit de bus in de reviews . Natuurlijk zijn er hier voor en nadelen maar bij welke lens heb je dat niet . Ik ga zelf die lens ook aanschaffen in de plaats van onmiddelijk een duurdere lens aan te schaffen . Ik kweet voor mezelf ook nog niet goed wat ik echt ga gebruiken als beginner . En volgens mij is dit een zeer goede starter . Bij fotokonijnenberg in turnhout kost ze 344 euro ;-)
          Canon Eos 350D + efs 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

            Prijs ligt ondertussen onder de 200€
            Canon EOS 5D MIV
            https://www.flickr.com/photos/valloray/

            Comment


            • #7
              Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

              Bij ons iemand in de club had deze lens en was daar helemaal niet tevreden van...heb er foto's van gezien en ik moet zeggen niet slecht maar zeker niet goed genoeg voor deze tamron...als ik u was zou ik investeren in de 18-200mm van canon of anders de Tamron 18-250 of 18-270 die zijn in ieder geval veel beter dan de 18-200 van Tamron.

              Grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

                Als je zo'n 18-250/70 neemt danwel met VC, dan kun je in deze dagen ook nog eens een fototje buiten maken op het lange eind.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
                  Prijs ligt ondertussen onder de 200€
                  inderdaad ruim onder de 200 :
                  Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di-II LD ASP IF Macro (Canon) kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.


                  zoek er eentje tweedehands dan kan je zonder verlies hem evt later terug verkopen ... maar houden als reislens is zeker het overwegen waard

                  recent eentje een paar dagen gehad om na te zien ... ze zouden bij Canon eens goed moeten kijken naar de Tamron zonnekapmontering ... en eindelijk ook frontdoppen met middenbediening meeleveren ... en uiteraard standaard een zonnekap

                  best ok gezien het bereik en de prijs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

                    Even naar de datum kijken alvorens op een vraag uit 2006 in te gaan.
                    4 Jaar geleden was dat ding nog te overwegen, maar er zijn inmiddels betere...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II voor Canon ... Goede lens?

                      Was ook van plan om zelfs in 2011 deze lens nog te kopen als allround lens om op reis mee te nemen,
                      en voor 165 euro kan je ze al kopen.

                      Is er een waardig alternatief voor deze prijsklasse dan ?
                      Canon 50D

                      Comment

                      Working...
                      X