Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanpassen van oude Nikkon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanpassen van oude Nikkon lenzen

    Gezien ik kortelings een D200 wil aanschaffen en ik nog enkele oude lenzen bezit,zoek ik een adres in Belgie die dit kan doen!
    John White in Amerika doet dit voor $25 zonder transportkosten.
    Ik heb vroeger wel eens een Micro Nikkor hier laten aanpassen,maar dat zal dan wel via De Beukelaar gegaan hebben denk ik.
    Het betreft een 1.8/85 mm Nikkor H .een zogenaamde non AI lens.
    Gezien de lichtsterkte en de mooie Bokeh van deze lens,dacht ik dat de prijs voor deze aanpassing verantwoord is.

  • #2
    Re: aanpassen van oude Nikkon lenzen

    wat wil je dan specifiek aan die lens laten aanpassen als ik vragen mag?
    het is maar om naar toekomst heen mss ook wat oudere maar goede manuele lensen bij te kopen
    alvast bedankt voor het antwoord
    (een beginneling ivm manuela fotografie)

    Comment


    • #3
      Re: aanpassen van oude Nikkon lenzen

      Niet alle Nikon lenzen zijn te gebruiken op gelijk welke Nikon,zij passen wel maar alle functies werken niet altijd,sommige oude lenzen van voor 1977 die bestemd waren voor de Nikon F en Nikon Photomic waren voorzien van een vaste vork die vork viel dan in een pin op het camerahuis.,zodat de lens met de Photomic (lichtmeter) gekoppeld was.
      Deze lenzen beschadigen en mogen absoluut niet op de D200 gebruikt worden!Na aanpassing van deze lenzen zie je een tweede rij diafragma getallen en uitsparingen op de ring die de lens met de body verbind.
      Er is dus geen koppeling meer door middel van die vork.
      Maar kijk eens op www.aiconversions.com dat zal veel better te begrijpen zijn!Klik op Lens/body compabiliti.Maar ondertussen is mijn vraag niet opgelost,wie kan deze oude lenzen aanpassen voor de D200?

      Comment

      Working...
      X