Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk objectief???

    zou een "klein" zoomlensje willen kopen
    heb gedacht aan
    - nikon 18-70mm f3.5-4
    - tamron 18-50 f2.8 XR Di
    - sigma 17-70mm f2.8-4.5DC
    - of de nieuwe tokina
    weet dat nikon een pracht 17-55mm f2.8 heeft maar die ligt ver boven het budget
    weet ook dat van de aangehaalde lenzen nikon waarschijnlijk qualitatief het beste is
    graag wat raad
    bedankt

  • #2
    Re: welk objectief???



    Huppa, en lezen maar.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: welk objectief???

      De Nikkor 17-55 is inderdaad beregoed, maar naar het schijnt moet de nieuwe Tamron 17-50 f/2.8 er als het ware niet voor onderdoen.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: welk objectief???

        gelezen.
        tot nu toe, zoals gedacht de nikon 18-70mm
        de 17-50mm is iets te duur voor mij

        Comment


        • #5
          Re: welk objectief???

          Met wat ik er al van gezien heb is de Nikon 18-70 prijs/kwaliteit gezien zeker geen slechte lens. Ik vrees wel dat je na verloop van tijd mss toch toch een 2.8 lens gaat willen, maar doen we dat niet allemaal : dromen van nog iets beters ?
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: welk objectief???

            18-70 is een UITSTEKENDE lens, al vele mooie foto's mee gemaakt, nooit de behoefte gehad aan een 2,8 (ben een tevreden mens... of een simpele amateur misschien )

            Comment


            • #7
              Re: welk objectief???

              Oorspronkelijk geplaatst door grijzewolf Bekijk bericht
              zou een "klein" zoomlensje willen kopen
              heb gedacht aan
              - nikon 18-70mm f3.5-4
              - tamron 18-50 f2.8 XR Di
              - sigma 17-70mm f2.8-4.5DC
              - of de nieuwe tokina
              weet dat nikon een pracht 17-55mm f2.8 heeft maar die ligt ver boven het budget
              weet ook dat van de aangehaalde lenzen nikon waarschijnlijk qualitatief het beste is
              graag wat raad
              bedankt
              Misschien even aangeven welke lenzen je al hebt, en voor welk soort fotografie je ze wil gebruiken. 50 mm is misschien niet lang genoeg en 17 is misschien te breed ?

              Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: welk objectief???

                TravelToy, heb nog geen lenzen voor een digitale camera, heb pas een D50 body en mijn "oude" lenzen zijn voor een canon
                dus kan ik nog allees kopen wat ik wil....maar heb de centen niet
                wil vooral portret fotografie doen maar niet alleen studiowerk daarom dat ik ook de 50mm f1.8 ga aanschaffen (voor dat studiowerk dan)
                heb al met de 18-70 gewerkt en prachtige resultaten gemaakt maar ben alleen bang dat ik (en dat heb ik al ondervonden) wat lichtgevoeligheid ga missen daarom mijn vraag of er mensen zijn die zowel met de tamron als met de nikon hebben gewerkt (voor de tokina zal het nog wat te vroeg zijn ) en dus een vergelijking kunnen maken

                Comment


                • #9
                  Re: welk objectief???

                  Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                  Met wat ik er al van gezien heb is de Nikon 18-70 prijs/kwaliteit gezien zeker geen slechte lens. Ik vrees wel dat je na verloop van tijd mss toch toch een 2.8 lens gaat willen, maar doen we dat niet allemaal : dromen van nog iets beters ?
                  Tot die conclusie ben ik ook gekomen!...

                  Met de SB800 kan je evenwel de iets mindere lichtsterkte vlotjes compenseren...

                  Comment

                  Working...
                  X