Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotomateriaal aankopen in het buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotomateriaal aankopen in het buitenland

    Moet binnenkort naar de VS. Is het interessant om daar fotomateriaal te kopen? Zou tot 20-25% goedkoper zijn, maar wat met taxen, met garantie (bv onscherpe lensterugname enz.)?
    Wat met Luxemburg en Duitsland.

  • #2
    Re: fotomateriaal aankopen in het buitenland

    Ik denk dat het alleen de moeite waard is als je eventuele lenzen gewoon meeneemt alsof je ze al had. Zou zelf de papieren en bon enzo opsturen zodat die niet in je koffer zitten en zo verklappen dat je de spullen daar aangeschaft hebt. Maar het blijft een gok natuurlijk. Garantie lijkt me wel lastig, je zult het wel krijgen maar duurt allemaal wat langer denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: fotomateriaal aankopen in het buitenland

      Stickertje op je lensenhoes...
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #4
        Re: fotomateriaal aankopen in het buitenland

        Mijn 350D komt uit de States samen met het Sigma objectief.
        Heb me daar een lowepro zakje gekocht en zo het vliegtuig opgestapt. Samen met alle kabeltjes en batterijlader (amerikaans model stekker, had ik ff niet aan gedacht).

        Alle dozen plat gedaan, samen met garantie, software, aankoopbon en alle plastiek. In een grote USPS doos gestoken, dichtgetaped en naar me thuis opgestuurd. Op het customs stickertje gewoon cardboard boxes opgeschreven.

        Nu bijna 2 maand later NOG STEEDS NIKS in mijn bus! Begint mijn voeten uit te hangen. Ondertussen al de nodige software van een collega op het werk gekregen en die ff gekopiëerd. Ik kon dus NIKS doen zonder soft want ik heb geen kaartlezer. En vandaag dus een verloopreisstekker gaan halen en alles werkt! JIHAA.

        Je kan in de VS (of gelijk waar) een international waranty bijkopen maar da was $70 geloof ik.

        Maar bottomline (als de doos niet is blijven steken in customs want anders heb ik het vlaggen) heb ik me een kleine $200 profijt gedaan.
        www.olivierdutre.com
        Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

        Comment


        • #5
          Re: fotomateriaal aankopen in het buitenland

          Blijft de vraag voor Duitsland?... Interesseert me wel. Topfoto-online.de bvb? Iemand ervaring mee? Op het vlak van aanbod en prijzen, lijkt het me alvast de moeite om eens verder te bekijken.
          HerDes

          Comment


          • #6
            Re: fotomateriaal aankopen in het buitenland

            Topfoto ... goede ervaringen mee (en zal zeker niet de enige zijn)...en je moet daar niet persé online gaan kopen. Gewoon effe naartoe rijden en afhalen kan ook.

            PS:misschien effe bellen voordien...Nederlands is ook geen probleem
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment


            • #7
              Re: fotomateriaal aankopen in het buitenland

              Ik kan in principe 'BTW vrij' kopen. Al ervaring mee bij Top?
              HerDes

              Comment

              Working...
              X