Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginners vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginners vraagje

    Hallo,

    Ik ben pas een Canon EOS 350D gekocht ( na een IXUS60 ) dus een wereld van verschil.
    Ik heb hierbij de kit lens en ook een EF 50mm f/1.8II met een setje Soligor tussenringen.
    Nu ben ik aan het kijken voor een lens waarmee ik op wat meer afstand foto's kan nemen, zoals gebouwen, landschappen, maar ook dieren etc.
    Nu heb ik twee objectieven in het oog en hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien, want misschien zeggen jullie wel, dat ik hier niet aan beginnen moet.
    Het zou dan gaan om de:
    Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 USM.
    Nou zit hier natuurlijk ook al enig prijsverschil in, dus mijn voorkeur gaat uit naar de Sigma, maar is dit een leuke beginners lens?
    Prijs kwaliteit verhouding goed of toch beter iets anders kiezen?

    Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

    Bedankt alvast!

    Groetjes,
    Henkie

  • #2
    Re: Beginners vraagje

    Ken niks van canon lenzen,mijn keuze zou toch naar de 70-300mm gaan,die zal kwalitatief beter ziin....denk ik
    Mss ook eens de zoekfunctie leren gebruiken,'k ben er van overtuigd dat er al veel info over bestaat.
    Last edited by Macroshopper; 23 november 2006, 17:30.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Beginners vraagje

      Bedankt Macroshopper!

      Heb zeker wel de zoekfunctie gebruikt, alleen tja .. die Sigma is wel oke voor een beginner, maar ja ook een beginner wil op een moment verder toch

      Comment


      • #4
        Re: Beginners vraagje

        Misschien wat technisch, maar hier heb je testen van beide lenzen:

        De Sigma: http://www.photozone.de/8Reviews/len...3563/index.htm

        Weet niet zeker of je deze Canon bedoelt?

        Met Image Stabilation?

        Check gewoon het 'verdict', misschien is het ook interessant en leerzaam om te onderzoeken wat die testen inhouden en wat dat betekent voor je foto's. (het deel over scherpte zal duidelijk zijn, de Sigma bijvoorbeeld is bij kleine diafragma's in het middenbereik (35mm) erg soft naar de randen toe en blinkt nergens uit in scherpte (hangt wat tussen goed en zeer goed, maar nergens super).

        De Canon is wel super en heeft IS (als hem dat ten minste is).

        Ik ken het prijsverschil niet.... maar dat is absoluut de betere lens.
        En een Canon, dus prijsvaster mocht je ooit verkopen.

        Comment

        Working...
        X