Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 70-300G en nikkor AF 70-210

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 70-300G en nikkor AF 70-210

    Na de aankoop van mijn D50 ( zomer vorig jaar ) heb ik om budgetaire reden ( en niet beter weten ) maar de kitles en de goedkoopste 70-300G aangeschaft. Nu lees ik dat de AF 70-210 eigenlijk veel beter is dan de 70-300 G. Dus zou ik deze eigenlijk willen vervangen, ik heb deze lens ergens gevonden voor 125 euro, wel de niet D versie. Ik weet dat de AF-D niet zo snel focust dus ja, is deze prijs een eerlijke prijs of zoek ik beter nog even verder naar een D-versie voor ongeveer dezelde prijs. En is de 70-210 inderdaad zoveel beter dan de 70-300 ?

    Alvast bedankt,
    Bert Ydiers

  • #2
    Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

    Hallo Bert,

    Grappig maar ik heb aan het begin van het jaar precies hetzelfde gedaan.
    Ik had een 70-300G gekocht voor 109 euro, maar ik vond hem absoluut veel te soft en veel te traag focussen.

    Ik heb hem verkocht via marktplaats (3 weken oud => 100 euro) en heb vervolgens een 70-210D gekocht voor 190 euro, inclusief UV-filter.
    Schitterende lens en de mijne is in bijna nieuwstaat, nog geen krasje. Daarom vond ik het ook niet erg om er 190 euro voor te betalen.

    GEEN SPIJT VAN!!

    125 euro is een normale voor de niet D-versie, maar als je nog wat geduld hebt moet je voor 150 tot 200 euro ook de D-versie wel kunnen vinden.
    (soms vind je een complete set incl filmbody en 28-80 voor zo'n prijs).

    Groeten,
    Bas

    PS: in een advertentie op marktplaats, misschien degene die je hebt gezien worden prijzen genoemd boven de 500 euro voor de D-versie, dit is flauwekul, 150 tot 200 euro, soms 225 euro is normaal
    Last edited by Guest44; 23 november 2006, 07:13. Reden: spelfout

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

      Ik heb me net op Ebay een 70-210 op de kop getikt voor 70euro, niet D versie... Het koopje van mijn leven, als de lens in orde is natuurlijk, altijd een gok op ebay...
      Tommy
      My homepage : www.digitalviolence.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

        Oorspronkelijk geplaatst door bv72 Bekijk bericht
        PS: in een advertentie op marktplaats, misschien degene die je hebt gezien worden prijzen genoemd boven de 500 euro voor de D-versie, dit is flauwekul, 150 tot 200 euro, soms 225 euro is normaal
        Ja, inderdaad het is deze advertentie die ik op het oog heb.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

          Als je wat geduld hebt komt er vanzelf één langs...

          Of pak de niet D-versie, de andere poster is er tevreden over.
          De D-versie zou sneller scherp moeten stellen, optisch gelijk.
          Ik kan je enkel vertellen dat de D erg snel is. Of ie sneller is dan de niet-D kan ik niet beoordelen, die heb ik niet.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

            Tja, zoveel aan sportfotografie doe ik niet, ik zal nog eens rondkijken. Maar als ze optisch aan elkaar gelijk zijn dan ga ik toch maar voor de niet-D versie. Heb ondertussen al een lens gevonden voor 125 euro en een B+W UV filter.

            Bert

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

              Ik neem aan dat je dit artikel kent?


              Dat was misschien zelfs wel de aanleiding

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

                Ja, deze site en dit artikel ken ik, maar nu zijn tijdelijk de servers niet beschikbaar. Eigenlijk lees ik vooral positieve revieuws over deze lens. Dus mijn besluit staat vast, ik zal ze wel vervangen. Alleen blijft het nu de vraag de AF-D versie of de gewone versie. De AF-D ben ik nog niet 2de hands tegengekomen ...
                Bert

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

                  Welke zonnekap kan ik eigenlijk op deze lens gebruiken ? De HN-1 of de HN-24 ? Volgens de site van konijnenberg kan het beide, maar op de nikon site staat de HN-1 ...

                  Bert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

                    HN24 is de juiste.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

                      Ik heb onlangs een nikkor 70-210 F4 op de kop kunnen tikken voor 150 EUR. Volgens verschillende reviews nog net iets beter dan degene die jij zoekt. Bovendien is het een draaizoom en geen schuifzoom. Hij is zeldzamer te vinden maar moest je hem tegenkomen zou ik hem zeker in overweging nemen. Ik ben er in ieder geval tevreden over.. Veel succes nog bij je zoektocht
                      Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

                        Ben deze wel al eens tegegekomen, maar wel al voor 300 eur, maar zal eens een bod plaatsen. Ik ben deze advertentie wel al tegengekomen, volgens de verkoper gaat het om de AF versie. Kan deze kit kopen voor 75 euro ( kan ik de 35-80 en eventueel de F70 verkopen ), is dit iets of koop ik beter voor 125 euro deze lens + B+W UV filter . Wat zouden jullie doen ?

                        Bert
                        Last edited by Bert Ydiers; 23 november 2006, 20:19.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

                          Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
                          Ik heb onlangs een nikkor 70-210 F4 op de kop kunnen tikken voor 150 EUR. Volgens verschillende reviews nog net iets beter dan degene die jij zoekt. Bovendien is het een draaizoom en geen schuifzoom. Hij is zeldzamer te vinden maar moest je hem tegenkomen zou ik hem zeker in overweging nemen. Ik ben er in ieder geval tevreden over.. Veel succes nog bij je zoektocht
                          Ik kan deze ergens kopen voor 190 euro. Is deze lens zijn 70 euro extra waard ? Bert
                          Last edited by Bert Ydiers; 24 november 2006, 06:58. Reden: toevoeging

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 70-210

                            Wie heeft nog gebruikerservaringen met de
                            - Nikkor ( = Nikon ) 70-210 AF f/ 4, 5.6 ( kan ik krijgen voor 125 eur = lens + een B+W UV filter )
                            - Nikkor ( = Nikon ) 70-210 AF-D f/ 4, 5.6 ( voorlopig nog niet 2de hands op het net gevoden )
                            - Nikkor ( = Nikon ) 70-210 AF f/ 4 ( gehele bereik ) ( kan ik krijgen voor 18O eur )
                            Wat is volgens jullie de beste keuze die ik kan maken ?
                            Nu zijn mij vragen nog steeds:
                            - Is de 70-210 f/4 die 55 euro meer waard dan bv de 70-210 AF f/ 4, 6.6
                            - Wat is de focussnelheid van de 70-210 f/4 ? Is deze vergelijkbaar met die van de AF-D
                            - In dit artikel las ik dat er "slechte" exmparen in omloop, met focusproblemen of zo. Hoe kan ik weten of ik een slecht of een goed exemplaar in mijn handen heb ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 70-300G en nikkor AF 20-210

                              Als je dat artikel over de F4 versie leest is de AF net zo snel (of traag) als een 70-300G. De lens heeft wel een draaizoom, toch fijner dan een schuifzoom, hoewel ik geen moeite heb met het feit dat het een schuifzoom, mijn 70-210D is gewoon erg fijn.

                              Volgens mij kan je forse focus problemen al zien in je viewfinder, maar kleinere verschillen (back- of frontfocus) zie je pas op je foto's (en in een test).

                              Misschien mag je bij de eigenaar een foto maken en op zijn PC bekijken.
                              Op Internet vind je testen voor focus problemen (bijvoorbeeld hier, gewoon een A4'tje wat je uitprint en meeneemt.
                              Neem een foto van statief, onder een bepaalde hoek. Focus op de streep op het vel papier en neem de foto's conform instructies.

                              Bekijk die dan op het scherm.

                              Ik heb overigens geen ervaring met de niet-D versie of de F4 versie en kan er niet over oordelen. Aan de D-versie zal je je geen bult vallen, erg fijne lens.
                              Zoals de andere poster stelt over de F4... daar kan je je blijkbaar ook geen bult aan vallen, mits je een goed exemplaar hebt natuurlijk.

                              Succes!

                              Comment

                              Working...
                              X