Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

    De vraag is eigenlijk meteen in het onderwerp gesteld, maar dan hier nog maar eens:

    Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

    Groeten,
    Mischa
    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

  • #2
    Re: Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

    Kan hier niet op antwoorden. Maar op http://www.tekade.de zouden ze wel een grip verkopen die op de pentax ist DS en ist DL past (Zubehor - Pentax system).
    Heeft iemand hier ervaring mee?? Voor mij zou het gaan om deze te gebruiken op een ist DS.
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

      Batterijgrip van de D past niet op de DS en DL. Pentax maakt geen grip voor deze toestellen. Er is wel een andere fabrikant die een grip maakt welke erop past.

      ps. een andere vraag Jij hebt een DA16-45/4, wat vindt je van deze lens tov. je andere lenzen. Zou deze ook willen aanschaffen.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

        @dppa:

        Ik heb dit objectief pas. Maar wat een verschil met het standaard glas !!!

        Op 18mm is het standaard glaswerk iets lichtsterker dan de 16-45, maar deze laatste is zo mooi contrastrijk, scherp enz enz.

        Ik had dit objectief veel eerder moeten aanschaffen. Ik heb geluk dat ik het van iemand heb kunnen overnemen, anders had ik het nog niet gehad (vond het iets teveel geld).

        Dit is mijn nieuwe standaardobjectief en ik moet nog eens zien of ik de 28-70 f/2.8 er nog wel bij houd. We zullen zien. Ik vind de 16-45 een echte aanrader
        Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

        Comment


        • #5
          Re: Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

          Okido, hartelijk dank.
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
            op http://www.tekade.de zouden ze wel een grip verkopen die op de pentax ist DS en ist DL past (Zubehor - Pentax system).
            Heeft iemand hier ervaring mee?? Voor mij zou het gaan om deze te gebruiken op een ist DS.
            Ik gebruik de bedoelde grip al een tijdje op mijn DS (+- 1 jaar)
            Hoewel er wat krakende geluiden uit komen, is de grip stabiel en comfortabel. De ingebouwde afstandsbediening is eigenlijk niet te gebruiken omdat het kabeltje weer wegstoppen wat friemelwerk vergt. Let wel, het is geen batterijgrip. De grip heeft wel een handige 2e ontpanknop voor staande opnames. De prijs vind ik wel wat aan de hoge kant.
            PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

            Comment


            • #7
              Re: Past de battery grip van een ist D op een ist DL?

              Oorspronkelijk geplaatst door Chip Bekijk bericht
              Ik gebruik de bedoelde grip al een tijdje op mijn DS (+- 1 jaar)
              Hoewel er wat krakende geluiden uit komen, is de grip stabiel en comfortabel. De ingebouwde afstandsbediening is eigenlijk niet te gebruiken omdat het kabeltje weer wegstoppen wat friemelwerk vergt. Let wel, het is geen batterijgrip. De grip heeft wel een handige 2e ontpanknop voor staande opnames. De prijs vind ik wel wat aan de hoge kant.

              Dank je wel voor de bespreking. Vind hem ook wat aan de dure kant, zeker gezien het geen batterijgrip is (goed dat je dit trouwens vermeld, wist het niet). Natuurlijk is de tweede ontspanknop wel heel aangenaam in dagelijks gebruik! Zal nog even afwachten of ik het echt wel nodig heb
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

              Comment

              Working...
              X