Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kalashnikov protection

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kalashnikov protection

    Gezellig onderonsje




    in gespannen omgeving




    en nadien wat philosoferen bij qat





    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: kalashnikov protection

    Waren die er om jou te beschermen?Nog nooit zo veilig op reis geweest?
    Leuke foto maar toch vrij beangstigend,vind ik.
    Waar is deze reeks genomen?

    Comment


    • #3
      Re: kalashnikov protection

      Ah Henri, ook naar Jemen geweest Indrukwekkend hé, zoals je foto's getuigen even wennen aan het vrij dragen van al die Kalasnikows
      Was er in 1997 zo ongeveer voor alle ellende begon en het reizen naar daar stil viel. Als mijn "echte" dia's gescand zijn volgen er een paar

      Comment


      • #4
        Re: kalashnikov protection

        Intrigerende reeks met al die geweren.
        #1 spijtig dat het onderwerp waar ze naar aan het kijken zijn niet zichtbaar is. Anders was dit een heel sterke hoor.
        Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

        Comment


        • #5
          Re: kalashnikov protection

          brrrrrrrrr ... kheb één keer oog in oog gestaan met zo'n ding ... nee dank je ... ze zijn ook precies totaal niet onder de indruk van een camera ... mooie beelden van een andere realiteit ...
          Scotty... beam me up !!!

          Comment


          • #6
            Re: kalashnikov protection

            Je moet er geweest zijn om te begrijpen dat het geweer meer een symbool is dan een wapen. De meeste van die dingen komen van de zwarte markt en schieten geen 200 meter meer rechtdoor.
            Net zoals de Djambia (die kromme dolk die je op foto 1 bij de rechtopstaande man ziet) zijn ze dus meer een statussymbool, de dolk is zo bot dat je er met je bl*** **nt kan gaan op zitten. De geweren mogen ook alleen maar buiten de grote steden gedragen worden .

            @Kodachrome : sorry voor mijn inmenging, maar het was een intrigrerende trip destijds...

            Comment


            • #7
              Re: kalashnikov protection

              Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
              Je moet er geweest zijn om te begrijpen dat het geweer meer een symbool is dan een wapen. De meeste van die dingen komen van de zwarte markt en schieten geen 200 meter meer rechtdoor.
              Net zoals de Djambia (die kromme dolk die je op foto 1 bij de rechtopstaande man ziet) zijn ze dus meer een statussymbool, de dolk is zo bot dat je er met je bl*** **nt kan gaan op zitten. De geweren mogen ook alleen maar buiten de grote steden gedragen worden .

              @Kodachrome : sorry voor mijn inmenging, maar het was een intrigrerende trip destijds...
              Ga gerust je gang zo moet ik het niet meer doen.
              btw de Jambia's zijn wel scherp te bekomen.
              Heb massa's beelden en op "Stilleven & Abstract" vind je er al enkele.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: kalashnikov protection

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Ga gerust je gang zo moet ik het niet meer doen.
                btw de Jambia's zijn wel scherp te bekomen.
                Heb massa's beelden en op "Stilleven & Abstract" vind je er al enkele.

                Henri
                Blijf je posts met meer dan gewone interesse volgen en zal bij gelegenheid eens eentje van mijn Jambia, al dan niet bezeten , posten

                Comment


                • #9
                  Re: kalashnikov protection

                  'k zou daar niet graag op verlof zijn In Egypte heb je ook bewapende begeleiding door de woestijn en dat vond ik al niet prettig
                  Groetjes Vicky

                  Comment


                  • #10
                    Re: kalashnikov protection

                    zijn mooie kleurvolle scherpe opnamen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: kalashnikov protection

                      Mooie foto's.
                      En mijn ouders zijn daar ook eens op reis geweest en volgens hen is het een echte aanrader.
                      I put the sexy in dyslexia

                      Comment


                      • #12
                        Re: kalashnikov protection

                        Spannende reeks Henri.

                        Comment


                        • #13
                          Re: kalashnikov protection

                          Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                          'k zou daar niet graag op verlof zijn In Egypte heb je ook bewapende begeleiding door de woestijn en dat vond ik al niet prettig
                          Deze zijn er niet echt om je te beschermen hoor, het is gewoon zo. Ok, nu kunnen deze tijdens de jeepsafari gemaakt zijn en dan zijn die begeleiders er zogezegd wel om je te beschermen. Maar het is ook een beetje een soort "gemaakte" bescherming. Iedereen moet leven hé.

                          Uiteraard weet ook iedereen dat Jemen bekend staat om zijn ontvoeringen, meestal voor geld en met een goede afloop. De gegijzelden worden dan ook als gasten behandeld. Maar het zijn dan net even goed die gasten die je begeleiden die je ontvoeren

                          En Vicky, de reden waarom ik me weer moei, dit is een aanrader voor jou. Met jou gave kan je hier SCHITTERENDE dingen vastleggen die je elders niet ziet. Het is ook zo verscheiden, hooggebergte, woestijn en tropische toestanden aan de rode zee.... Alleen, het is een teletijdmachine naar de middeleeuwen wat het dagelijks leven betreft !

                          Het 'toerisme' is er sinds de golfoorlog zo goed als stilgevallen, maar Joker en Anders Reizen gaan nu toch al een tweetal jaren terug naar ginder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: kalashnikov protection

                            Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                            Deze zijn er niet echt om je te beschermen hoor, het is gewoon zo. Ok, nu kunnen deze tijdens de jeepsafari gemaakt zijn en dan zijn die begeleiders er zogezegd wel om je te beschermen. Maar het is ook een beetje een soort "gemaakte" bescherming. Iedereen moet leven hé.

                            Uiteraard weet ook iedereen dat Jemen bekend staat om zijn ontvoeringen, meestal voor geld en met een goede afloop. De gegijzelden worden dan ook als gasten behandeld. Maar het zijn dan net even goed die gasten die je begeleiden die je ontvoeren

                            En Vicky, de reden waarom ik me weer moei, dit is een aanrader voor jou. Met jou gave kan je hier SCHITTERENDE dingen vastleggen die je elders niet ziet. Het is ook zo verscheiden, hooggebergte, woestijn en tropische toestanden aan de rode zee.... Alleen, het is een teletijdmachine naar de middeleeuwen wat het dagelijks leven betreft !

                            Het 'toerisme' is er sinds de golfoorlog zo goed als stilgevallen, maar Joker en Anders Reizen gaan nu toch al een tweetal jaren terug naar ginder.
                            De natuur kan er heel mooi zijn maar als ik op vakantie ga moet er ook een vakantiegevoel bij zijn en dat zal ik daar zeker niet hebben. En onze Celle krijg ik daar ook niet mee naartoe.

                            Sorry kodachrome dat we afdwalen en helemaal off topic zijn Maar blijf zeker foto's posten van die verre landen dan kan ik veilig achter mijn PC-tje mee genieten
                            Groetjes Vicky

                            Comment


                            • #15
                              Re: kalashnikov protection

                              Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                              De natuur kan er heel mooi zijn maar als ik op vakantie ga moet er ook een vakantiegevoel bij zijn en dat zal ik daar zeker niet hebben. En onze Celle krijg ik daar ook niet mee naartoe.

                              Sorry kodachrome dat we afdwalen en helemaal off topic zijn Maar blijf zeker foto's posten van die verre landen dan kan ik veilig achter mijn PC-tje mee genieten
                              Doe gerust Vicky.
                              Maar zoals gezegd het is ook een droomlocatie voor het type fotos waarin jij uitblinkt. Zal er later enkele probeersels van posten.

                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment

                              Working...
                              X