Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concertlens voor canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • concertlens voor canon 400D

    Ik ga normaal volgend weekend de canon 400D aanschappen als overstap van mijn S3 IS naar reflex. Dit forum heeft mij al duidelijk gemaakt de kitlenzen niet veel soeps zijn en daarom zou ik de kitlens 55-200 laten vallen en kijken voor een iets betere voor het concertwerk. Ik weet dat ik een lichtsterke lens nodig heb maar heb totaal geen benul van de rest. Ik heb nu met de S3 een enorm zoombereik en ik weet dat mijn budget (500 euro voor de lens) het niet zal toelaten een lichtsterke zoom te kopen. Iemand een tipje?
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

  • #2
    Re: concertlens voor canon 400D

    de sigma 70-200 f2.8 is de ideale concertzoom als je zo weinig mogelijk wil uitgeven...(daar betaal je zo'n 600 euro 2dehands voor met filter, de niet dg versie weliswaar, ik heb de mijne gisteren gekocht van platho voor 600euro)
    als je nog minder wil uitgeven, dan koop je je de 50mm f1.8 voor 80 euro tweedehands of 90euro nieuw en dan heb je een ongelooflijk lichtsterke lens met vlijmscherpe foto's, maar dan moet je het stellen met 50mm vast brandpunt en redelijk trage AF...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: concertlens voor canon 400D

      Ik gebruik voor de concerten ook meestal de Sigma 70-200 f2,8.
      Je zal er wel één tweedehands moeten zoeken, anders kom je niet toe met 500 euro (dat zal zelfs voor een tweedehands al heel scherp zijn ).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: concertlens voor canon 400D

        Hangt ook een beetje af van de zalen waar je fotografeert. Normaal gebruikte ik mijn Sigma 24-70 2.8(nu vervangen door de Nikkor 28-70 2.8) voor concerten in kleine zalen, waar je met de 80-200 echt niet uit de weg kan, die is dan hooguit geschikt voor close-ups.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: concertlens voor canon 400D

          Het hangt er natuurlijk vanaf in wat voor omstandigheden die concerten juist zijn maar voor dergelijke omstandigheden raad ik het gebruik van primes aan.

          Comment


          • #6
            Re: concertlens voor canon 400D

            Als je voldoende dichtbij kan komen is de 85mm 1.8 (ik geloof wel dat Canon er ook zo één heeft) een prachtlensje

            Twee voorbeeldjes vind je hier en hier
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: concertlens voor canon 400D

              mss moet ik wel die 85 mm f1.8 aanschaffen ipv die kitlens die op de eos 400D zit of niet? zou dan eventueel de 70-200 als zoomlens bijkopen.

              Dit weekend is het 30% op toebehoren bij aankoop van een digitaal toestel. Eens kijken of dat wat geeft voor die lenzen.
              WWW.JOPIX.BE
              Just one click away...

              Comment


              • #8
                Re: concertlens voor canon 400D

                Zelf heb ik een tijdje geleden foto's gemaakt op Rock Herk met de sigma 70-200 2.8 waar ik best tevreden over ben. Foto's staan op m'n site, bekijk het eens en succes met je aankoop.

                Hans.
                www.rallyandraces.com

                Comment


                • #9
                  Re: concertlens voor canon 400D

                  Kan de Sigma 50-150mm f 2.8 een alternatief zijn? kostprijs is flink lager..maar nog niet veel gelezen over de kwaliteiten (of het gebrek ervan)

                  Comment


                  • #10
                    Re: concertlens voor canon 400D

                    ik kan zeker de 85mm 1.8 aanraden, lichtsterk en snelle AF
                    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                    Fuji : Fuji X10

                    Comment


                    • #11
                      Re: concertlens voor canon 400D

                      De 50 1.8 AF is mss niet zeer snel, maar voor concerten werkt ze perfect.

                      Comment


                      • #12
                        Re: concertlens voor canon 400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                        mss moet ik wel die 85 mm f1.8 aanschaffen ipv die kitlens die op de eos 400D zit of niet? zou dan eventueel de 70-200 als zoomlens bijkopen.
                        Als je begint vanaf 85mm (met alleen een 85mm, zonder een kitlens), dan zal je heel wat foto's niet kunnen maken. Een breedhoek zal je waarschijnlijk toch niet kunnen missen, en dan is de kitlens de goedkoopste oplossing. Die begint niet voor niets op 18mm .
                        Ik ken zelf ook iemand die zich niet goed had laten informeren, en die had een D50 gekocht met alleen maar een 55-200mm, daar kan je niet echt veel mee aanvangen .

                        Je kan ook een andere lens kiezen in plaats van de kitlens, maar dan zal je wel meer geld moeten uitgeven.
                        Een vaste 85mm is trouwens alleen bruikbaar als je de mogelijkheid hebt om het podium vanuit verschillende hoeken en afstanden te benaderen, anders is een lichtsterke zoom veel handiger. Als er echt te weinig licht is, dan zal je toch met een lichtsterkere prime moeten werken, omdat een zoomlens nooit een grotere diafragma-opening heeft dan f2,8.
                        Om het in die omstandigheden toch goedkoop te houden is een 50mm f1,8 ook al een goed begin. Die is heel goedkoop en geeft goede resultaten . Met die 50mm zal je wel vrij dichtbij moeten komen.

                        Hierboven is al vermeld dat de nieuwe Sigma 50-150 f2,8 een goed en betaalbaar alternatief is voor de 70-200 f2,8. Dat zoombereik zal je ook het meest kunnen gebruiken voor concerten.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: concertlens voor canon 400D

                          is prime ook een merk of zo?
                          WWW.JOPIX.BE
                          Just one click away...

                          Comment


                          • #14
                            Re: concertlens voor canon 400D

                            Een prime is een lens met vaste brandpuntsafstand
                            Canikon 40D - D200, D300

                            Comment


                            • #15
                              Re: concertlens voor canon 400D

                              jaja, deze namiddag ga ik hem halen.
                              De 400D met de kitlens 18-55
                              + Sigma 50-150 2,8
                              + canon 85 1,8
                              CF card 2 gig ultra.


                              da zal wel volstaan om te beginnen met concertfotografie zeker?
                              De sigma en canon lens moeten wel besteld worden want zijn niet in stock. Maar ik kan al beginnen met mijn toestel wat te leren kennen.

                              Aan allen bedankt voor de grondige uitleg.
                              WWW.JOPIX.BE
                              Just one click away...

                              Comment

                              Working...
                              X