Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eentje met een verhaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eentje met een verhaal

    Vanmiddag even het veld in geweest.
    Op een bepaald moment zie ik daar een beestje, twee keer gekeken en idd een fret in open veld
    Eerste reactie was : foto nemen
    Hij gaf me juist de tijd voor twee clicks en dan nam hij de vlucht. Intussen had ik dus wel gezien dat het beest teneinde krachten was. Ik heb dan mijn dochters opgebeld, die zijn met de jeep gekomen met de nodige atributen (handschoenen, draagren). Hebben we eerst zijn vluchtplaats afgezet, het gras platgelegd om hem te zien weglopen, ene kant een twee meter brede beek, andere kanteen conduit (ken het nederlandse woord niet )
    Eens de vluchtplaats afgebakend ben ik dus begonnen met een zakmes al het lange gras en riet aan de beekkant weg te snijden. Na drie kwartier heb ik hem uiteindelijk gevonden : uitgeput en totaal van streek maar toch hard bijtend.
    Mijn vermoeden is dat deze fret zondag kwijtgeraakt is bij de jacht. Normaal gezien zou hij het einde van de week niet gehaald hebben (te koud, te nat en geen eten).
    Op het ogenblik van deze post ligt hij te bekomen bij mij thuis.

    fotosite

  • #2
    Re: Eentje met een verhaal

    Of gedumpt door de rechtmatige eigenaar?

    Als het dier zo verzwakt was zal het inderdaad wel een gedomesticeerd exemplaar zijn, maar hoe zie je dat dit een fret is?
    Ik dacht dat fretten de albinovorm waren van bunzings?

    Foto is mooi, maar ik had hem op de kop scherpgesteld.
    Last edited by WouterVS; 22 november 2006, 16:52.
    Birdwatching ... it's a way of life!

    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

    Comment


    • #3
      Re: Eentje met een verhaal

      lijkt me ook een bunzing ...
      asap binnenbrengen in een opvangcentrum voor wilde dieren, zou ik zeggen.
      malderen: 052/33.64.10

      idd beetje jammer van de foute scherpte.

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Eentje met een verhaal

        Eslan echte dieren liefhebber!!
        Zo objectief als mijn objectieven.....
        bd 616 be MVG Jan

        Comment


        • #5
          Re: Eentje met een verhaal

          Bunzing is stukken groter dan een fret. Er zijn idd albino fretten, maar da's een kweekvariante. Wildkleur zoals deze hier is de normale kleur, verder heb je sandy (peper en zout) en nog 't één en 't ander. Iedere fret is gedomesticeerd. In 't wild leven er alsdusdanig geen fretten.
          BTW : een fret durf ik pakken, een bunzing daar blijf ik af, absoluut !!
          Over de foto : scherpstelling had idd beter op de kop geweest, mar 't was een secondenspel en eerlijk, ik was ook wat van mijn melk om zomaar een fret tegen het lijf te lopen
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Eentje met een verhaal

            ik vind het een hele mooie foto en een gave ervaring. Je ziet ze inderdaad niet gauw en al helemaal niet dat ze dan ff voor je camera blijven staan(ook al was het maar een seconde!)

            Comment


            • #7
              Re: Eentje met een verhaal

              Sorry om kortaf te zijn, maar vind hem niet scherp en dat is toch een eerste vereiste he ...
              Zou i.m.h.o. iets beter zijn moest je meer ruimte onderaan (in de looprichting) hebben ...
              Heb al veel betere foto's van je gezien hoor ...
              Wel tof verhaal.
              Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

              Comment


              • #8
                Re: Eentje met een verhaal

                Oorspronkelijk geplaatst door DVdB Bekijk bericht
                Sorry om kortaf te zijn, maar vind hem niet scherp en dat is toch een eerste vereiste he ...
                Zou i.m.h.o. iets beter zijn moest je meer ruimte onderaan (in de looprichting) hebben ...
                Heb al veel betere foto's van je gezien hoor ...
                Wel tof verhaal.
                Misschien dat mijn bedoeling niet echt duidelijk is overgekomen, da's dan mijn fout. Uiteraard kan deze foto beter, in de zoo maak je ze stukken beter. Alleen, dit was in het veld, je hebt geen tijd voor instellingen : 't is klikken of niks. En dan kan je ze zeggen : waarom plaats je dan die foto , Wel, uit sentiment zeker.
                Ik hecht heel veel belang aan de kwaliteit van een foto, in bij 99 % van de foto's is dit het punt voor mij om te plaatsen, kwaliteit. Eén percent is sentiment, één percent van de foto's mag voor mij iets minder zijn, het sentiment gaat dan primeren boven het technische.
                BTW : het fretje is intussen gestorven. Naast compleet uitgeput, bleek ze ook een immense buikwonde te hebben. We hebben ze nog aan baxter gelegd, maar ze was te ver.
                Toch ben ik blij dat ik ze gevonden heb, en heb ik het liever dat ik ze moet laten gaan dan dat ik ze gewoon zou laten zitten creperen hebben.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Eentje met een verhaal

                  Tof
                  Trouwens leuk die Belgische uitdrukkingen.
                  Grt,
                  Hexagon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eentje met een verhaal

                    je hebt gelijk elsan, het gaat niet altijd zoals je wilt in het wild, ik heb de indruk dat sommigen dat nogal snel vergeten.
                    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eentje met een verhaal

                      Oorspronkelijk geplaatst door DVdB Bekijk bericht
                      Sorry om kortaf te zijn, maar vind hem niet scherp en dat is toch een eerste vereiste he ...
                      Zou i.m.h.o. iets beter zijn moest je meer ruimte onderaan (in de looprichting) hebben ...
                      Heb al veel betere foto's van je gezien hoor ...
                      Wel tof verhaal.
                      je bent precies heel kortaf vandaag...
                      iedereen is plots zo negatief als een foto niet de beste is (plots ligt bijna elke showcase foto onder vuur), kijk ook eens naar de omstandigheden waarin de foto gemaakt is en als je voordien al sorry zegt, waarom post je je commentaar dan??


                      Respect voor wat je gedaan hebt elsan, jammer dat hij niet meer leeft...
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

                      FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eentje met een verhaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht

                        Respect voor wat je gedaan hebt elsan, jammer dat hij niet meer leeft...



                        Ne echte!!
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eentje met een verhaal

                          Zeer mooie foto maar....de daad is nog veel mooier
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eentje met een verhaal

                            Aan een baxter gehangen? Ben je dierenarts ofzo?

                            Alle fretjes zijn inderdaad gedomesticeerd, maar ik dacht dat ze allemaal albino's waren, niet dus
                            Grootte is trouwens nogal moeilijk in te schatten.

                            Als ik me niet vergis eten fretten trouwens niets op, wat ze niet krijgen van hun baasje? Ze kunnen wel iets vangen in het wild maar zouden het dan niet opeten? Ik vind het een vreemde gedachte, maar als je dierenarts ofzo bent kan je er waarschijnlijk meer over vertellen.
                            Birdwatching ... it's a way of life!

                            http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eentje met een verhaal

                              Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                              Aan een baxter gehangen? Ben je dierenarts ofzo?

                              Alle fretjes zijn inderdaad gedomesticeerd, maar ik dacht dat ze allemaal albino's waren, niet dus
                              Grootte is trouwens nogal moeilijk in te schatten.

                              Als ik me niet vergis eten fretten trouwens niets op, wat ze niet krijgen van hun baasje? Ze kunnen wel iets vangen in het wild maar zouden het dan niet opeten? Ik vind het een vreemde gedachte, maar als je dierenarts ofzo bent kan je er waarschijnlijk meer over vertellen.
                              Mijn oudste dochte is dierenartsassistente, vandaar. Een fret eet idd frettekorrels en op de jacht is het voornamelijk de reuk van de fret die het konijn uit de pijpen jaagt. Toch moet je er mee opletten, als je ze van jongsaf de smaak van bloed leert, gaan ze dat natuurlijk harder proberen te bemachtigen.
                              Mijn twee fretten thuis lusten dus geen vlees, ze verhangen zich wel aan een stukje chocola of wat pudding (krijgen ze alleen maar af en toe als een beloning hoor)
                              Deze was dus een vrij forse man, niet gecastreerd,wildkleur, en eerder aan de oude kant, wat mijn vermoeden bevestigt dat een fret is die is kwijtgespeeld door jagers.
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X