Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrondvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • achtergrondvraag

    Ik heb een vraag. Wie herkent het volgende:

    een witte muur met een ronding aan de onderkant die overloopt in de vloer?!

    ik wil graag verder in (baby en kinder) studiofotografie, maar dan aan huis. Ik heb 1 slaapkamer over en nu heb ik iemand gehoord over een witte achtergrond met een ronding aan de onderkant, zodat je de overgang tussen vloer en muur niet ziet. Wie kent dit?!?! of zou je zoiets zelf kunnen maken?!?!..

    De kamer is maar twee meter breed, is dit wel te doen als ik met flitsers / softbox wil werken? (en dan alleen op het gebied van kinder en babyfotografie) de kamer is vijf meter lang. Of moet ik dan toch echt uit gaan kijken naar een andere locatie?!.

    Groetjes,
    flokkie.

  • #2
    Re: achtergrondvraag

    Oorspronkelijk geplaatst door Flokkie Bekijk bericht
    ik wil graag verder in (baby en kinder) studiofotografie, maar dan aan huis. Ik heb 1 slaapkamer over en nu heb ik iemand gehoord over een witte achtergrond met een ronding aan de onderkant, zodat je de overgang tussen vloer en muur niet ziet. Wie kent dit?!?! of zou je zoiets zelf kunnen maken?!?!..
    Tsja, je kunt het zelf maken, maar handig is anders. De goedkopere (en net zo effectieve) oplossing is achtergrond papier dat doorloopt over de vloer van je studio.

    De kamer is maar twee meter breed, is dit wel te doen als ik met flitsers / softbox wil werken? (en dan alleen op het gebied van kinder en babyfotografie) de kamer is vijf meter lang. Of moet ik dan toch echt uit gaan kijken naar een andere locatie?!.
    2 x 5 is wel heel erg krap. Probeer het eens zou ik zeggen, maar ik verwacht dat je problemen gaat krijgen met zowel breedte als diepte. Je zal ook problemen krijgen met reflecties vermoed ik.

    Comment


    • #3
      Re: achtergrondvraag

      Ja dat kan maar is niet gemakkelijk , we zijn er best wel een aantal dagen mee zoet geweest en is het op deze foto bij lange na niet af (inmiddels wel en ook al gebruik van mogen maken ) Overigens is het idee niet van mij maar van Erik en ja ja hij is niet alleen handig met een fototoestel maar ook met een hamer (dit voor degenen die hem menen te herkennen )



      Gr. X.

      Comment


      • #4
        Re: achtergrondvraag

        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
        Ja dat kan maar is niet gemakkelijk , we zijn er best wel een aantal dagen mee zoet geweest en is het op deze foto bij lange na niet af (inmiddels wel en ook al gebruik van mogen maken ) Overigens is het idee niet van mij maar van Erik en ja ja hij is niet alleen handig met een fototoestel maar ook met een hamer (dit voor degenen die hem menen te herkennen )



        Gr. X.
        oke.. ja dat ziet er wel handig uit !

        Comment


        • #5
          Re: achtergrondvraag

          Oorspronkelijk geplaatst door Flokkie Bekijk bericht
          Ik heb een vraag. Wie herkent het volgende:

          een witte muur met een ronding aan de onderkant die overloopt in de vloer?!

          ik wil graag verder in (baby en kinder) studiofotografie, maar dan aan huis. Ik heb 1 slaapkamer over en nu heb ik iemand gehoord over een witte achtergrond met een ronding aan de onderkant, zodat je de overgang tussen vloer en muur niet ziet. Wie kent dit?!?! of zou je zoiets zelf kunnen maken?!?!..

          De kamer is maar twee meter breed, is dit wel te doen als ik met flitsers / softbox wil werken? (en dan alleen op het gebied van kinder en babyfotografie) de kamer is vijf meter lang. Of moet ik dan toch echt uit gaan kijken naar een andere locatie?!.

          Groetjes,
          flokkie.
          Ik ben daar ook aan toe, en heb in een DIY-zaak plafondmoulures gevonden, met de juiste ronding. Die leg je gewoon tegen de muur en klaar is kees. Zo nodig is het ook meteen weer afgebroken. Maandag ga ik ze halen. Opletten voor kleurverschillen!
          Fullator
          Fotostudio Candela Zone
          website: http://www.chronax.be
          website: http://www.marquisemodels.eu

          Comment

          Working...
          X