Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits setje, of daglicht lamp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits setje, of daglicht lamp

    Hey

    Ik ben nu al een tijd bezig met fototjes te trekken met men canon eos 350D, het enige ambetante is dat ik dus vrij veel last heb met die witbalans goed te krijgen...

    Als ik op fotografeer en direct resultaat zien op mijn beeld ( en verzet de witbalans, het beste resultaat dat ik dan krijg is nog geelig vaak en dit komt door de slechte belichting of gewoon aan mij). Nu goh ik kan een aantal zaken naar mijn weten doen... een externe flitser aanschaffen... maar ik werk meestal in kleine kamertjes... enja die externe flitsers lijken mij nogal vrij duur...

    ik had eender gedacht aan een falcon eye flits setje.. met paraplutje zo.. om een mooi helder effect te krijgen.. en dan kan ik ineens op een iso waarde van 100 heldere fotos trekken dan dat ik anders iso 800 enz moet nemen...

    maar ik had ook een Falcon Eyes LHD-500 Daglichtset gezien... maar wat is het verschil ? ik wil natuurlijke kleuren krijgen van het gezicht en kleding..

    kan ik dat verkrijgen door de flits set of zou ik beter af zijn met zon Falcon Eyes LHD-500 Daglichtset... en zijn dit dan ook 2 van die lampen of hoe werkt zon daglichtsetje... ?

    Alvast bedankt voor de uitleg !!!!
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

  • #2
    Re: Flits setje, of daglicht lamp

    Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
    ... maar ik werk meestal in kleine kamertjes...
    om met een studioflitsset te werken heb je toch iets van plaats nodig.

    als je kleuren niet juist zijn, dan scheelt er iets met de Whiteballance. koop dan liever een grijskaart die met het aanwezige licht laat belichten, stel op die grijskaart je whiteballance in, je kan er je licht op meten .. en 't resultaat zal al stukken beter zijn.

    koop eignelijk liever ipv een grijskaar zo een whitebal kaart met zwart, grijs en wit, dan kan je gelijk je witpunt en zwartpunt juist zetten.

    wat externe verlichting aangaat .. In een kleine ruimte zou ik enkele externe flitsers kopen ,maar geen studioflitsers wegens te veel ruimte nodig. Heb je maar één externe flitser, probeer dan te plafondflitsen als dit mogelijk is, of in ieder geval indirect flitsen.

    Comment

    Working...
    X