Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

master/slave

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • master/slave

    Hallo,

    momenteel experimenteer ik met de speedlight 420EX op mijn 350D

    eigenlijk is het de bedoeling om deze als slave te laten reageren op de opklapflits van de camera zelf, zodat deze op een andere plaats extern dan de camera kan werken.
    Klopt het inderdaad dat op deze manier werkt? of dien ik zowieso te werken met een flitsdraad of een draadloos systeem??

    bedankt!
    Canon 350D + 18-55, 55-200, 420ex speedlight + bounce

  • #2
    Re: master/slave

    helemaal onderaan die flits staat een knopje met het wireless symbooltje bij .. met de mogelijkheid die aan of uit te zetten. als die aan staat, gaat hij normaalgezien als slaaf meeflitsten.

    Bij Canon weet ik niet 100% juist hoe het werkt, maar bij Nikon kan je makkelijk met meerdere "slaven" draadloos iTTL flitsen (lichtmeting door de lens, en automatische dosering van al je draadloze flitsen)

    Comment


    • #3
      Re: master/slave

      Zo staat het op de website van Canon

      Nee, u kunt de interne flitser niet gebruiken om een externe flitser aan te sturen. Vanwege de E-TTL-meting van de digitale EOS-camera gaat er een externe flitser met fotodiode af wanneer de camera de voorflitser uitschakelt. Hierdoor krijgt u een donkere foto, omdat de externe flitser te vroeg afgaat. De voorflits wordt gebruikt om de benodigde flitsbelichting te bepalen.
      De Speedlite EX-serie kan draadloos communiceren, maar niet met de interne flitser van de EOS-camera. Hiervoor hebt u de Speedlite-Transmitter ST-E2 of een Speedlite 550EX of 580EX voor nodig als master.

      De enige slave-flitser die kan worden aangestuurd door de interne flitser van de EOS-camera of door een andere externe E-TTL-flitser is de HF-DC1.


      Groeten,
      Canon 30D; Canon 300D; EF-S 18-55mm f/3.5-5.6; EF 24-70mm f/2.8L USM; EF 70-200mm f/2.8L USM; 580EX

      Comment

      Working...
      X