Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De grote jagers + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De grote jagers + update

    1.

    2.

    3.


    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Elke op en/of aanmerking is welkom(mits niet te hard )

    Mvg Vmotion
    Last edited by Hellcat; 23 november 2006, 14:39. Reden: foto's bij geplaatst
    Durf bijna niks meer te zeggen

  • #2
    Re: Bijtertjes

    zal hier toch een hard oordeel over moeten geven hoor:
    heel mooie reeks met als topper de laatste opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Bijtertjes

      voor mij is het vrij simpel.. de laatste vind ik te "onscherp" eigenlijk... is misschien maar een gevoel... maar de bewegingsonscherpte van die eerste is gewoon prachtig... dus voor mij nummertje 1
      Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

      Comment


      • #4
        Re: Bijtertjes

        1: lucky shot
        3: mooie foto, alleen zijn de kleuren niet natuurlijk, té oranje naar mijn gevoel... Zwarte plekken worden 1 met de achtergrond, stoort me vooral bij de oren ...
        Ik ben hier om te leren, dus graag eerlijke commentaar aub!

        Patricia

        Comment


        • #5
          Re: Bijtertjes

          Oorspronkelijk geplaatst door indyana Bekijk bericht
          1: lucky shot
          3: mooie foto, alleen zijn de kleuren niet natuurlijk, té oranje naar mijn gevoel... Zwarte plekken worden 1 met de achtergrond, stoort me vooral bij de oren ...
          Lucky shot? No way, op het juiste moment afgedrukt!!!
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: Bijtertjes

            @ Bouk bedankt voor je harde oordeel

            @ Anteros de onscherpte bij de derde foto snap ik dus niet helemaal.Ik wil niet veel zeggen maar er zijn hier wel andere foto's op het forum die minder scherp zijn en toch perfect bevonden worden.Dus ik vind het eerlijk gezegt een beetje onterecht maar goed ieder zijn mening.

            @ indyana bij foto 1 duidelijk op gewacht hoor!!!..En voor de rest zwijg ik maar.

            @ Doc_Holiday bedankt voor je bijval van inyana het was inderdaad geen toeval heb op dit shot gewacht.

            Mvg Vmotion
            Durf bijna niks meer te zeggen

            Comment


            • #7
              Re: Bijtertjes

              Ik vind je eerste en derde heel mooi
              Het zwart maken van de achtergrond vind ik niet zo goed gelukt eerlijk gezegd. Bij foto drie geeft dit met name bij het recher oor en nek een raar effect. Op foto twee is de rug een beetje vreemd.
              Scherpte lijkt me in orde. Kleur is niet helemaal 100% natuurlijk volgens mij maar het is wel een hele mooie kleur
              Van alles...

              Comment


              • #8
                Re: Bijtertjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
                @ indyana bij foto 1 duidelijk op gewacht hoor!!!..En voor de rest zwijg ik maar.
                Ten eerst die "lucky shot" was positief bedoeld...
                En voor de rest mag ik mijn mening toch geven, ook al ben ik maar een leek in het fotograferen, goesting is koop... toch? Smaken verschillen nu eenmaal...

                Sommige mensen hebben lange tenen
                Ik ben hier om te leren, dus graag eerlijke commentaar aub!

                Patricia

                Comment


                • #9
                  Re: Bijtertjes

                  Ach Indyana als jij mijn comment zo opvat ....heb ik daar ook vrede mee hoor

                  Mvg Vmotion
                  Durf bijna niks meer te zeggen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijtertjes

                    prachtig die eerste!
                    (misschien ietsje minder saturatie ? (bij allen dan) (persoonlijk hé )

                    Comment


                    • #11
                      Re: De grote jagers

                      Qua foto is de eerste het best.

                      Bij de tweede en derde vindt ik het jammer dat je ook de zwarte/donkere vlekken van de panter, die grenzen aan de achtergrond, mee hebt bewerkt/verdonkerd.

                      Je ziet heel goed de omlijning van wat wel en niet is bewerkt. Vooral de oren en de nek in de derde foto en de rug in de tweede foto.

                      Jammer , waren misschien mooie plaatjes.
                      Groetjes
                      ----JO

                      Comment


                      • #12
                        Re: De grote jagers

                        Als reeks en ok, misschien was de derde een echte topper geweest mat wat meer scherpte...

                        Comment


                        • #13
                          Re: De grote jagers

                          @ yowan-kenobi bedankt voor je reactie.

                          @ jo99841 zou je me dat wat gedetailleerder uit kunnen leggen?
                          Wat ik niet snap is dat als je een achtergrond hebt en die wordt
                          ( wel of niet ) bewerkt dan zie je toch altijd een scheidinglijn?

                          @ picasso ik denk persoonlijk dat de foto wel scherp is. Maar ik kan het
                          uiteraard fout hebben.



                          Gr Vmotion
                          Durf bijna niks meer te zeggen

                          Comment


                          • #14
                            Re: De grote jagers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht

                            @ jo99841 zou je me dat wat gedetailleerder uit kunnen leggen?
                            Wat ik niet snap is dat als je een achtergrond hebt en die wordt
                            ( wel of niet ) bewerkt dan zie je toch altijd een scheidinglijn?




                            Gr Vmotion
                            Klopt, maar als je het goed doet is het niet zichtbaar.

                            Wat ik bedoel is dat je heel waarschijnlijk, bij het selecteren van de achtergrond, ook de zwarte vlekken van de panter die grenzen aan de achtergrond, mee hebt geselecteerd en hierop de bewerking hebt uitgevoerd.

                            Ik vermoed dat je het toverstafje gebruikt hebt, dat op kleurvlakken/schakeringen de selectie maakt.

                            Beter ware het dat je de lasso of magneet selectie gebruikt had.

                            Nu zijn de vlekken van de panter, die grenzen aan de achtergrond, samengevloeid met de achtergrond.

                            Bij de derde foto is op de kop goed te zien dat een paar zwarte vlekken, die elkaar raken, bijna tot tussen de ogen mee bewerkt zijn. Deze zijn felzwart van kleur, terwijl de normale vlekken een softe, zwarte kleur hebben.

                            Misschien kijk ik te kritisch, maar dit valt (voor mij) toch fel op. Sorry
                            Groetjes
                            ----JO

                            Comment


                            • #15
                              Re: De grote jagers

                              Jojo ,nee ........ik wil juist dat je kritisch bent !

                              Daarom post ik ook.Hoewel ik soms sommige comments ''vaag vind''

                              Bij mijn weten heb ik juist niet met stafje geselecteerdmaar met totale selectie van panter.

                              Ik denk persoonlijk at ik voortaan beter eerst achtergrond kan bewerken en dan suration kan uitvoeren .
                              Persoonlijk denk ik dat volgens jou verhaal hier het euvel schuild.

                              Maar hartelijk dank voor je nadere uitleg!

                              Mvg Vmotion
                              Durf bijna niks meer te zeggen

                              Comment

                              Working...
                              X