Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eekhoorntje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eekhoorntje

    Na mijn slecht onthaalde hondje nu eens een ander beestje


  • #2
    Re: Eekhoorntje

    schepte? compositie? witbalans?

    nope, vind ik in showcase niet op z'n plaats.

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Eekhoorntje

      Forum regels zeggen 1 topic per dag.
      Nikon D300 • Nikkor 18-200mm VR • Sigma 70-300mm Macro • Sigma 150mm Macro • Sigma 50-500mm • Sigma 10-20mm

      Comment


      • #4
        Re: Eekhoorntje

        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        schepte? compositie? witbalans?

        nope, vind ik in showcase niet op z'n plaats.

        mm
        Hallo?
        Heb jij de foto's hier al eens goed bekeken?
        Ik vind het ook niet echt correct dat iedereen hier het forum vol foto's van zijn laatste kindje zet, maar ik laat ze maar doen. Veel last heb ik daar niet van.
        Enfin, kzal mij maar beperken tot landschappen waar ik wel gewaardeerd wordt.
        Niet dat ik deze foto een meesterwerk vind, maar als ik bekijk wat er hier dagelijks gepost wordt, dan vind ik niet dat dit zo vreselijk is.

        Comment


        • #5
          Re: Eekhoorntje

          Oorspronkelijk geplaatst door Dapla Bekijk bericht
          Forum regels zeggen 1 topic per dag.
          Domme regels vermits ik die 2 in 1 topic wel had kunnen posten, maar smijt hem er maar af, geen probleem.
          Als er tenminste een moderator aan het meelezen is....

          Comment


          • #6
            Re: Eekhoorntje

            Ik moet mm hier toch wel gelijk geven.
            Zo'n foto moet eigenlijk wel scherp zijn. Dat is deze niet.
            Ook de kleuren lijken me niet helemaal te kloppen. Achtergrond is onrustig.
            Links teveel ruimte.
            Maar ga vooral door hoor met beestjes fotograferen, oefening baart kunst
            Last edited by Psychonaut; 21 november 2006, 13:13.
            Van alles...

            Comment


            • #7
              Re: Eekhoorntje

              Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
              Ik zie geen foto, jammer want ik ben nu wel benieuwd.
              Dat is vreemd want ik zie dat onding nog steeds :-)

              Comment


              • #8
                Re: Eekhoorntje

                Misschien had je beter in fotodiscussie gepost?

                Ik weet dat ik nog ver af ben van 'Showcase' foto's.
                PS. Ik wou dat ik het kon

                Comment


                • #9
                  Re: Eekhoorntje

                  Zo'n onding is het nu ook weer niet
                  Met jouw goedvinden (anders haal ik hem wel weer weg)



                  Wat ik trachten te verbeteren heb : crop (compo), kleurzweem en een tikkeltje scherpte toegevoegd (vervangt natuurlijk niet de scherpte die de foto zou moeten hebben)
                  Blijft de té drukke achtergrond...lager diafragma gebruiken
                  Last edited by mexicano; 21 november 2006, 13:27.
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eekhoorntje

                    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                    Zo'n onding is het nu ook weer niet
                    Met jouw goedvinden (anders haal ik hem wel weer weg)


                    Wat ik trachten te verbeteren heb : crop (compo), kleurzweem en een tikkeltje scherpte toegevoegd (vervangt natuurlijk niet de scherpte die de foto zou moeten hebben)
                    Blijft de té drukke achtergrond...lager diafragma geruiken
                    Het topic zou toch weg moeten blijkbaar.
                    Ok, die kleurzweem, dat is juist. Al die andere factoren , daar had ik op die 3 seconden niet echt tijd voor toen ik de foto maakte.

                    Maar zeker bedankt voor de constructieve kritiek.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eekhoorntje

                      why bother ...

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eekhoorntje

                        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                        Kijk, ik ben hier ook nog maar pas begonnen met het posten van foto's, alhoewel ik het forum al een jaartje volg.
                        Dagelijks komen er vrij waardeloze foto's voorbij waar niemand op reageert. Moet kunnen vind ik.
                        Ik moet ook toegeven dat het aantal slechte foto's in de rubriek dieren duidelijk lager is.
                        Misschien had ik wat langer moeten nadenken voordat ik die foto hier plaatste, maar langs de andere kant neemt die post nauwelijks plaats in op het forum, vermits de foto toch op een andere webserver staat.

                        De eindeloze discussies over materiaal nemen veel meer plaats in en zijn maar zelden echt interessant.
                        Wat mij wel opvalt is dat er hier een aantal mensen zijn, gelukkig een kleine minderheid, die graag negatieve commentaar posten.
                        Negatieve kritiek moet kunnen, maar zonder beledigend te zijn en altijd opbouwend.

                        Een tijd geleden waren er enkel mensen die kritiek hadden op de vele foto's van kinderen. Ik vind ook dat die foto's hier niet thuishoren, of op z'n minst een gescheiden rubriek moeten krijgen.
                        Die foto's zijn maar zelden origineel, maar toch beslisten de moderators dat dat moet kunnen.
                        Wel, in dat geval vind ik dat een eekhoorn met een kleurzweem ook moet kunnen. Waar trek je de lijn? Vanaf wanneer is een foto goed genoeg?
                        Misschien zijn er wel mensen op aarde die houden van een magenta kleurzweem en wat soft focus? Er zijn ook mensen die houden van de lomografie bvb.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eekhoorntje

                          Een dierenfoto die overduidelijk niet scherp is hoort gewoon niet in showcase thuis. Iedereen vindt en weet dat dat een eerste vereiste is.
                          Soft focus en dierenfotografie gaan niet echt samen.
                          Als je hier al een jaar rondkijkt dan weet jij dat ook.
                          Als je de foto wil plaatsen om er wat van te leren dan is er het forumonderdeel "fotodiscussie".
                          Van alles...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eekhoorntje

                            Kijk, als jij vindt dat die foto in showcase thuishoort dan mag je die daar posten.
                            Maar als de overgrote meerderheid van de kijkers/posters de foto slecht vind, dan moet je daar ook tegen kunnen vind ik.
                            Er zijn reeds verschillende mensen die opbouwend hebben gereageerd op jouw foto.
                            Leer daar uit en trek uw conclusie bij het posten van je volgende foto: showcase of fotodiscussie. In fotodiscussie krijg je echt die opbouwende kritiek die jij blijkbaar wilt.

                            en nu gaat dit dicht tot morgen. Je mag inderdaad maar 1 thread openen per dag/per showcaseonderdeel

                            Sam
                            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eekhoorntje

                              Ik vind hem goed, na. Enfin, toch na de bewerking van Mexicano.

                              Ik stond overlaatst ook oog in oog met zo'n snelle jongen, jammer genoeg was er echt te weinig licht om 'em te vatten.
                              Last edited by Adri H; 22 november 2006, 20:11.
                              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                              Comment

                              Working...
                              X