Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

samsung tft

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • samsung tft

    Mijn vraag:zou graag overstappen naar een tft-lcd scherm omdat dit een rustiger beeld geeft dan een crt monitor.Bij een tekst lezen heb ik vrij snel hoofpijn omdat ik een aangeboren afwijking heb op mijn ogen(heb nl last van een 'lui oog' zoals ze dat noemen).Heb al eens rondgekeken en mijn eventuele keuze is gevallen op een samsung syncmaster 931 bf.Deze heeft een reactiesnelheid van 2ms en een contrast van 700/1 volgens hun website,maar heb hem al in de winkel(mediamarkt) zien staan en daar kleeft een sticker op die zegt dat hij een contrast kan geven van 2000/1 ,zou dit aanpasbaar zijn?Zijn er mensen die ervaring hebben met dit scherm?Hoe zit het met de kleuren voor fotobewerking?Ben wel geen pro maar ben ook niet kleurenblind hé Heb hem wel al aan zien staan in de winkel en zag er vrij goed uit maar je kan er je eigen monitor niet naast zetten om te vergelijken De verkoper raade mij aan aan om een Acer te nemen voor fotobewerking omdat die een grotere helderheid geeft(ik dacht 400cd/m tov 300 bij de samsung,weet de juiste cijfers niet meer)maar bij deze zat een blinkend glas voor.Daar ik overdag nogal wat last heb van lichtinval van buitenaf,vooral bij zonnige dagen,twijfel ik er wel aan om deze te nemen omdat dit bij mijn crt-monitor ook wel een probleem geeft,daarom zou ik opteren voor een matte afwerking,al moet ik zeggen dat in de winkel die acer wel een iets meer helderder beeld gaf,maar je zag er wel de verlichting in reflecteren.Iemand tips,want ik twijfel en wil de juiste aankoop doen?Alvast bedankt.
    Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

  • #2
    Re: samsung tft

    Ik ben ook nog in het "zoekstadium"
    Hier dan enkele van mijn ervaringen:

    Die"glossy"reflecterende schermen vallen er voor mij reeds uit want dan moet je echt in een "donkere kamer"werken en ik denk dat het voordeel van een "meer helder beeld" niet zal opwegen tegen het feit dat de ogen zeker meer belast gaan worden.

    Het beoordelen van een scherm in een winkel is ook niet gemakkelijk.Eigenlijk staan daar waarschijnlijk weinig echt gecalibreerde schermen.Het enige dat je kan doen of vragen is autocalibratie.En behalve in Mediamarkt of Fnac zijn er weinig winkels(die ik bezocht)met een redelijk assortiment in demo.
    Ik zou ook niet weten waar ik tussen Antwerpen en Gent bv.eens een Eizo of Viewsonic in demo kan vinden TIPS WELKOM!

    Dus uiteindelijk blijven er de reviews en dan kan je hier alvast heel wat info vinden


    hier vind je dan weer interessante links.

    Schermen met TN panels zijn wegens kleinere kijkhoek niet aan te raden.Veel schermen zijn ook op de markt gebracht voor gamers en die moeten wat sneller zijn maar voor PS is dat mijn inziens niet zo belangrijk.Contrast,scherpte en kleurgetrouwheid wel.

    Zelf zou ik naar een 20'' of 21'' gaan en mijn kandidaten zijn:Samsung 215 TW of Viewsonic VX 2025 wm.
    Het grotere werkblad is zeker een pluspunt (denk maar eens aan clonen )
    Ik zag ergens een Mirai 22' wide en dat was handig,die paste zich automatisch aan naar 4:3 maar het beeld was wat flets(of niet goed gecalibreerd of niet op temperatuur)

    Tja kiezen is moeilijk...
    Mvg.
    EdDu
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

    Comment


    • #3
      Re: samsung tft

      Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
      ik denk dat het voordeel van een "meer helder beeld" niet zal opwegen tegen het feit dat de ogen zeker meer belast gaan worden.
      Bij fotobewerking is "meer helder beeld" een nadeel en geen voordeel.

      Comment

      Working...
      X