Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opanda Exif vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opanda Exif vraagje

    Als je de EXIF van een afbeelding bekijkt en leest dat de focal length 133mm is bijvoorbeeld, is dat dan 133mm zoals bij een oude analoge camera, of moet je die 133 eerst nog eens vermenigvuldigen met die multiplier van 1.5 - 1.6 door het sensorformaat?
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Opanda Exif vraagje

    Als je in Opanda even verder scrollt, zie je daar staan: equivalent in 35mm of iets dergelijks. Dus neen, de eerste waarde is nog niet gecorrigeerd...

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Opanda Exif vraagje

      Ik vond die 35mm referentie eerst niet, maar op een andere afbeelding heb ik hem dan wel gevonden. Niet op elke afbeelding is alle EXIF informatie beschikbaar jammer genoeg.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Opanda Exif vraagje

        Er verscheen eens in een tread dat het mogelijk is om met opanda exif te zien hoeveel clicks er reeds waren met een bepaald toestel. Bij mij vind ik die gegevens niet terug. Moet hiervoor iets speciaal intesteld worden ?

        THX
        Groeten
        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Opanda Exif vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf Bekijk bericht
          Er verscheen eens in een tread dat het mogelijk is om met opanda exif te zien hoeveel clicks er reeds waren met een bepaald toestel. Bij mij vind ik die gegevens niet terug. Moet hiervoor iets speciaal intesteld worden ?

          THX

          Probeer het maar eens op een foto die zo uit je Cam komt,dus niet bewerkt .
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: Opanda Exif vraagje

            Heb ik gedaan maar ik vind geen verwijzing naar een totaal aantal shots. Misschien is er een of andere instelling niet correct ofwel laat mijn toestel (Panasonic Lumix) het niet toe.

            Thx
            Groeten
            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Opanda Exif vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf Bekijk bericht
              Heb ik gedaan maar ik vind geen verwijzing naar een totaal aantal shots. Misschien is er een of andere instelling niet correct ofwel laat mijn toestel (Panasonic Lumix) het niet toe.

              Thx
              Misschien dat je hier wat wijzer word
              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=136333
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment

              Working...
              X