Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat heb ik nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat heb ik nodig?

    Op dit moment gebruik ik een SONY DSC-H1, wat ik wel een degelijk allround toestel vind. Ik maak tegenwoordig veel fotos van surfers, en daar schiet hij toch wel wat te kort. omdat de actie vaak op een redelijke afstand gebeurt is de 12x zoom niet altijd toerijkend. Daarom wil ik overstappen naar een SLR waar ik dan een groter objectief kan op monteren zodat ik wat meer kan vastleggen. Het zal waarschijnlijk een EOS 400D worden, maar welke lenzen/combinatie lens-TC gebruik ik het best. Ik weet erg weinig van wat er verkrijgbaar is, dus graag uw mening, thx.
    mijn verlanglijstje:
    -voldoende tele-zoom
    -snelle AF
    -goede lichtgevoeligheid(surfweer is zelden het ideale fotoweer)

    hier kun je zien waarvoor ik mijn nieuw materiaal zou willen gebruiken.
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

  • #2
    Re: wat heb ik nodig?

    euhm, 12* zoom komt overeen met 432 mm meen ik gelezen te hebben en als je daarover wilt gaan (rekening houdend met de 1.6 cropfactor van canon) moet je al voor een 100-400 L usm lens gaan !
    en deze lens is niet echt lichtgevoelig ! je kan ook voor een ef 400 2.8 L gaan maar daar betaal je al snel 6700 euro voor!
    1DX

    Comment


    • #3
      Re: wat heb ik nodig?

      Persoonlijk zou ik voor een zoomlens optere vermits je toch in een stofrijke (zand) omgeving bevindt.
      Vermits je huidig toestel reeds 400mm (kb) komt dit overeen met 300mm voor een DSLR. Een 400mm lens is dan ook aan te bevelen.
      De AF bij telewerk zal stukken beter zijn van een spiegelreflex.

      Aanrader van Canon:
      100-400/4.5-5.6L USM IS
      70-200/2.8L USM + 2x TC (als je veel met tele werkt is de bovenste lens aan te bevelen) Persoonlijk vind ik de 1.4x TC stukken beter, maar voor jou is het blijkbaar te weinig.

      Sigma:
      Dit Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO Can DG HSM objectief, is mogelijks nog de beste keuze, redelijk betaalbaar, USM motor en een groot zoombereik.
      De Sigma 80-400mm F4.5-5.6. zou optisch goed zijn, echter weet ik niet of de AF snel genoeg zal zijn.

      Beeldstabilisatie (IS bij Canon en OS bij Sigma) zijn voor u van weinig nut vermits je toch het beeld wil vervriezen. Een diafragma van f5.6 moet voldoende zijn om met 400asa je foto's te maken, is het echt heel slecht weer dien je mogelijks 800asa te gebruiken. Vermits je voor de 400D kiest denk ik niet dat een 300/2.8 met 1.4x TC een verdedigbare optie is.
      Een monopod is zeker aan te bevelen bij alle lenzen.

      Lenstests:


      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: wat heb ik nodig?

        Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
        Persoonlijk zou ik voor een zoomlens optere vermits je toch in een stofrijke (zand) omgeving bevindt.
        Dus beter een schuifzoom in stofferige omgevingen dan een fixed !

        Wat je wil bereiken is toch al heel wat, misschien eens denken aan een Canon 400mm 5.6 [niet echt lichtsterk, maar nog betaalbaar]
        Canon 300mm 4.0 + 1.4 TC [zelfde lichtsterkte als hierboven, maar met of zonder TC iets flexibeler]
        Samen met een 400D is dat toch al 640mm of 672mm.

        J.
        johnvde

        Comment

        Working...
        X