Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maurice !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maurice !!

    Bij deze foto's zou ik even jullie hulp willen vragen.

    Ik werk momenteel aan een project voor een fotosalon.
    Mijn project noemt " lamp " ( kweet het...., ik kan niks anders verzinnen ) !!
    Het is mijn bedoeling dat ik in iedere foto die ik gebuik voor mijn project, dezelfde lamp gebruik. Maar telkens met een ander model !
    Het zijn niet de modellen die jullie gewoon zijn van mij, maar allemaal mensen met een karakterkop en met een verhaal achter.

    Ik wil geen fotoreeks tentoonstellen maar één grote foto waar 8 verschillende modellen in verwerkt zijn en in het midden een dichtbijopname van mijn lamp zonder reflecties in, daarmee hoop ik een lamp te krijgen die brand maar toch dood is ( dat is voor later ).
    Mijn foto bevat dus 9 beelden waarvan 3 op een rij horizontaal en 3 vertikaal met in het midden die lamp.

    Mijn eerste model voor mijn project is Maurice.

    Maurice is een créme van een vent, hij is maar 1,50 meter groot maar eigenlijk is Maurice een " groot man ".
    Maurice helpt waar hij kan, luisterd steeds naar andermans zorgen en staat steeds klaar voor andermans problemen.
    Dé man dus om met mijn project te starten.

    Ik heb een selectie gemaakt van 3 beelden, waaruit ik jullie één beeld laat kiezen die voor jullie " De " foto is.
    Deze foto gebruik ik dan in mijn project.
    Dus graag één foto kiezen en waarom je deze gekozen hebt.

    Dank u.





    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: Maurice !!

    Ik vind dat een heel leuk project wat je daar aan het doen bent, heel creatief.

    Ik zou zelf voor no1 gaan. Die komt niet te geposeerd over, wat ik wel van no2 vind. Ook kijk je van de lamp naar het mannetje.

    NO3 zou ook nog gaan, maar ik zou dan toch alle 9 plaatjes bij elkaar moeten zien.
    Nadeel van no 3 vind ik dat er 2 objecten los van elkaar staan... je kijkt van boven naar beneden en weer terug.

    Dus voor mij no1 en dan no3.

    (mijn persoonlijke mening he Ik hoop dat je er iets mee kunt en ik ben benieuwd naar het eindresultaat).
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Maurice !!

      Lieven, dit is prachtig werk , kan het project alleen maar toejuichen !

      Foto 1 voor mij graag, vooral door de afstand + expressie...
      Foto 2 zou mooi kunnen doorgaan voor stockfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Maurice !!

        Wat een mooie reeks!
        Alle drie mooie foto's.

        Persoonlijk vind ik de tweede de beste. Hij is wel erg geposeerd, maar ook wel het meest dynamisch, en de interactie tussen de lamp en Maurice is het best.
        Het model zelf komt er ook het best in beeld.

        Daarna kies ik voor nummer één. Vanwege de mooie compositie met het interessante motief in de tafel en leuk vind ik ook dat Maurice er zo wat kleiner op lijkt, wat bij zijn beschrijving past.

        De derde vind ik de minste, er is geen interactie met de lamp, en Maurice zelf staat er zo beteuterd op.

        Comment


        • #5
          Re: Maurice !!

          Voor mij foto1,een speciale compositie waarbij je wat langer bij stilstaat maar
          de andere zijn ook mooi hoor.
          ___________
          canon 50D

          Comment


          • #6
            Re: Maurice !!

            Ik vind foto 1 ook de beste
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Maurice !!

              Mooi reeksje, niet makkelijk om te kiezen.

              Qua beeldvulling en interactie tussen objecten, zou ik de voorkeur geven aan nr2 maar je ziet wel duidelijk dat het geposeerd is.

              Dan zou ik voor nr 1 kiezen. De diagonale positie vind ik hier ok.

              Bij nr3 vind ik het jammer dat hij naar jou kijkt en niet stiekem naar de lamp loert.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Maurice !!

                Moet ik voor 1 foto kiezen, zeker de 2de. Interactie Maurice/lamp en evenwicht vind ik heel goed.

                Ik heb niet zo graag die groot stuk tafel voor en "stand-alone" foto. Veel te zwaar volgens mij, maar voor jouw project in zijn geheel kan dit juist perfect zijn.



                Groetjes,

                edwin

                Comment


                • #9
                  Re: Maurice !!

                  Als het uiteindelijk 8 foto's moeten worden, dan zal de compo van de andere foto's toch ook mee bepalen welke van deze reeks de beste is.
                  Dus nu is het moeilijk kiezen in functie van je project.
                  Voor mij levert nr2 de mooiste foto.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maurice !!

                    idd, ik zou ok eerder voor foto 2gaan,
                    maar kvind alle 3 de foto's erg mooi!
                    Nog steeds, Nikon D50

                    Comment


                    • #11
                      Re: Maurice !!

                      Eén is statisch, twee en drie zijn expressiever. Een lichte voorkeur voor foto 2 wegens de ongewone pose, die vragen oproept.

                      Opmerking: op geen enkele foto is het effect van de lamp weergegeven. Ze brandt wel, maar er zou toch iets van lichtschijnsel moeten zijn. Nu komt het licht vooral van bovenaan links, en dat is wat onnatuurlijk.

                      Overigens: drie superbe foto's, zeker qua belichtingstechniek. Maar dat zijn we van jou al gewoon.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • #12
                        Re: Maurice !!

                        Nummer 2. Dat is de enige foto waar de lamp enigszins bij betrokken wordt. In de overige twee hangt de lamp erbij voor Piet Snot en kan die even goed weggelaten worden. Bij de tweede is er nog een soort van interactie doordat Maurice naar de lamp opkijkt.


                        seppuku.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Maurice !!

                          Voor mij nr 2, en omwille van de volgende redenen (de inspiratie is zoek ):

                          - Fullator: "Een lichte voorkeur voor foto 2 wegens de ongewone pose, die vragen oproept."

                          - Filipo: "Qua beeldvulling en interactie tussen objecten, zou ik de voorkeur geven aan nr2"

                          - Seppuku: "Nummer 2. Dat is de enige foto waar de lamp enigszins bij betrokken wordt."
                          My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Maurice !!

                            Nummer 1 voor mij. De leegte van de tafel doet het.
                            natwork.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Maurice !!

                              eerst 1 dan 3 dan 2

                              grtz

                              Comment

                              Working...
                              X