Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hert

    Gisteren wandelingetje met de hond gemaakt, en deze stonden ergens in een weide, heb er dan maar eens van geprofiteerd omdat ze niet mensenschuw waren
    One life, live it!
    vernieuwde site: natuurbeeld

  • #2
    Re: Hert

    Exposure Time = 1/320"
    F Number = F4.5
    Exposure Bias Value = +0.33EV
    ISO Speed Used = 400
    Quality = RAW

    Ik heb het idee dat er nogal wat ruis op zit. Je hebt hier een isowaarde van 400 gebruikt met een snelheid van 1/320 .
    Dat is jammer. Met iso 200 of misschien zelfs wel iso 100 zou dat een stuk minder geweest zijn.

    Omdat er nogal grote contrasten zijn is het moeilijk om goed te belichten.
    Je hebt in RAW gefotografeerd dus je zou kunnen proberen om deze foto 2x te ontwikkelen, 1x met de shadows/highlights even flink aan het dier trekken zodat de vacht wat natuurlijker kleur krijgt. Volgens mij hoort ie niet blauw/grijs te zijn. En 1x om te proberen wat doortekening te krijgen in de lucht (of deze zelfs geheel vervangen door een andere lucht) . Deze 2 foto's kan je dan samenvoegen in PS of in een apart programma zoals bv Photomatix
    Mijn foto´s zijn hier te bekijken: http://www.pbase.com/marga_dd
    en hier http://www.als-kat-en-hond.nl
    Ik fotografeer met Olympus E3 en E 510

    Comment


    • #3
      Re: Hert

      Nu zou ik graag weten hoe jij aan die info komt van die iso-waarden enz. ik zie die nergens staan?

      En Sparrow ik vind je foto's altijd sober maar mooi ik zou zelf ook willen beginnen en ik ben begonnen met een eindwerk over digitale fotografie (ik zit in het zesde jaar ASO) Het is hier zeer moeilijk om alles mooi achter elkaar uigelegd te zien. Ik heb al veel gelezen maar wat ik me nu nog steeds afvraag is hoe je nu exact weet welke diafragmaopening,isowaarde,sluitertijd,objectief.. . je moet kiezen om bv een foto te nemen van een vogel in je tuin. Het lijkt me onlogisch zomaar een juiste foto te trekken met van de eerste keer al deze waarden correct...

      Ik heb al veel gelezen en zie het wel zitten om voor men 18de verjaardag een d80 aan te schaffen maar ik wil eerst nog meer alles begrijpen nu weet ik niet goed welk objkectief te kiezen (tzou eerder voor foto's zoals jouw mezen en mussen zijn. Kan het dat ik goed begrepen heb dat je dan met een objectief met een grotere brandspuntafstand moet gaan bv 200mm? Ben ik dan verplicht een bepaalde waarde van diafragmagetal te nemen dat daar bijhoord?
      Dit zijn misschien lastige vragen maar het is zo onoverzichtelijk hier op het forum.
      Mensen die me kunne helpen met i.v.m. mijn eindwerk gelieve een seintje te geven. mijn é-mail: de_scholliers@hotmail.com

      Comment


      • #4
        Re: Hert

        Oorspronkelijk geplaatst door Fazant Bekijk bericht
        Ik heb al veel gelezen maar wat ik me nu nog steeds afvraag is hoe je nu exact weet welke diafragmaopening,isowaarde,sluitertijd,objectief.. . je moet kiezen om bv een foto te nemen van een vogel in je tuin. Het lijkt me onlogisch zomaar een juiste foto te trekken met van de eerste keer al deze waarden correct...
        Oefenen hé! Dan weet je na een tijdje wel ongeveer welk diafragma je moet nemen of welke sluitertijd je moet hebben.
        En dan is het proberen hé. Voordeel van digitaal is dat je direct het verschil ziet
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: Hert

          Oorspronkelijk geplaatst door Fazant Bekijk bericht
          Nu zou ik graag weten hoe jij aan die info komt van die iso-waarden enz. ik zie die nergens staan?
          Die informatie (ook wel EXIF data genoemd) zit gecodeerd in het JPG file. EXIF wordt door je camera weggeschreven, en bevat allerlei informatie over de omstandigheden van de opname. Het ziet er voor deze foto als volgt uit:

          [Image]
          Make = NIKON CORPORATION
          Model = NIKON D50
          Orientation = top/left
          X Resolution = 300
          Y Resolution = 300
          Resolution Unit = inch
          Software = PictureProject 1.5 W
          Date Time = 2006-11-17 17:37:59
          YCbCr Positioning = centered
          Exif IFD Pointer = Offset: 220

          [Camera]
          Exposure Time = 1/320"
          F Number = F4.5
          Exposure Program = Normal program
          Exif Version = Version 2.2
          Date Time Original = 2006-11-16 17:40:46
          Date Time Digitized = 2006-11-16 17:40:46
          Components Configuration = YCbcr
          Exposure Bias Value = +0.33EV
          Max Aperture Value = F4
          Metering Mode = Pattern
          Light Source = Fine weather
          Flash = Off

          [MakerNote (Nikon)]
          Makernote Version = 0210
          ISO Speed Used = 400
          Quality = RAW
          White Balance = SUNNY
          Sharpening = AUTO
          Focus Mode = AF-A


          enz., enz.

          Sommige browsers laten standaard toe om die EXIF weer te geven, of anders betaan er ook plug-ins voor je browser. Ik gebruik de (gratis) Opanda IExif viewer. Heel handig bij het bekijken/analyseren van foto's!
          Let op: bij sommige bestanden ontbreekt de EXIF!

          Paul
          BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

          Comment


          • #6
            Re: Hert

            mooi shot hoor, alleen effe de kleuren aanpassen .
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X