Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschikbaarheid 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beschikbaarheid 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

    Hallo,

    Sedert deze zomer ben ik aan het uitkijken voor een DSLR camera. Eerst was mijn oog gevallen op een Canon 350D maar 14 dagen na de start van mijn zoektocht kwam de 400D uit. Ideaal, gelukkig had ik nog niet gekocht. Nu kwam het er op aan om nog een fijn allround lensje er bij te vinden. Ik heb veel reviews gelezen over de Sigma 18-200 en de Tamron 18-200 en besloot voor de Sigma te gaan. Maar o nee! Net op dat moment (eind september) kondigde Sigma diezelfde lens aan maar nu met de OS feature (Optical Stabelizer, dat wat Canon IS noemt, staande voor Image stabelizer). Omdat ik in die reviews gelezen had dat je op 200mm inderdaad nogal wat kans maakte op bewegingsonscherpte lag het voor de hand om mijn aankoop nog even uit te stellen tot deze lens beschikbaar kwam op een shop (Konijnenberg, Corné, TopFoto, ...)

    Maar ja,

    We zijn nu al anderhalve maand verder, en mijn handen beginnen echt wel te jeuken.

    Heeft er dus iemand een idee hoeveel tijd er is tussen de aankondiging van een product en het effectief beschikbaar zijn in Belgische (of Europese) winkels.

    Ter info, aankondiging van Sigma:
    http://www.sigmaphoto.com/news/news.asp?nID=3277

    En omdat het mijn eerste post is geef ik mijn (héél klein) portfoliootje mee. http://www.dxb.be/photography/

  • #2
    Re: Beschikbaarheid 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

    Februari - Maart prijs rond de 600,- Euro
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Beschikbaarheid 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

      Ik heb de 18-200 gehad en bewegingsonscherpte heb ik nauwelijks gehad.
      Je moet gewoon op 1/150ste ofzo blijven. Wil je lager gaan dan moet je wel stabilisatie hebben. Maar met of zonder OS , dit objectief maak je niet scherper ermee !!!
      Je kan van een 11,11x zoom niet hetzelfde verwachten dan van een 4x zoom ofzo.

      Misschien een leuke vakantielens, maar voldeed toch niet voor mij (kwa scherpte) , ligt wel goed in de hand en degelijk afgewerkt.
      Goed voor kiekjes maar niet voor echt scherpe fotos.


      -M-
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Beschikbaarheid 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

        Bedankt voor de reacties.

        Jammer dat er zoveel tijd is tussen het aankondigen van een product en het beschikbaar zijn in de winkel.

        Wat moet ik nu? Mijn body kopen en een kitlensje op ebay gaan zoeken in afwachting van deze lens?

        @Mordred: Als ik het goed begrijp zijn bewegingsonscherpte en algemene scherpte dus twee begrippen die niet met elkaar mogen verward worden? Algemene scherpte is afhankelijk van de kwaliteit van je lens (een prime scoort hier bijvoorbeeld het best) en bewegingsscherpte kan je bijvoorbeeld krijgen door op 200mm even je camera te bewegen bij het indrukken van ontspanner? Heb ik het zo goed?

        Ik gebruik nu een FujiFilm F601Zoom, dus die algemene scherpte gaat er voor mij waarschijnlijk sowieso op vooruit gaan?

        DPReview Fujifilm F601Zoom: http://www.dpreview.com/reviews/fujif601z/

        Ik wil gewoon met comfort leuke kiekjes kunnen nemen, dus veronderstel ik dat de combinatie van een 400D met een 18-200 een goede keuze is?

        Comment


        • #5
          Re: Beschikbaarheid 18-200mm F3.5-6.3 DC OS

          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
          Ik heb de 18-200 gehad en bewegingsonscherpte heb ik nauwelijks gehad.
          Je moet gewoon op 1/150ste ofzo blijven. Wil je lager gaan dan moet je wel stabilisatie hebben. Maar met of zonder OS , dit objectief maak je niet scherper ermee !!!
          Je kan van een 11,11x zoom niet hetzelfde verwachten dan van een 4x zoom ofzo.

          Misschien een leuke vakantielens, maar voldeed toch niet voor mij (kwa scherpte) , ligt wel goed in de hand en degelijk afgewerkt.
          Goed voor kiekjes maar niet voor echt scherpe fotos.


          -M-

          MORDRED !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Was dat de reden dat je hem zo snel wou verkopen ??????????? het was toch zo'n goede lens , en de tam - tam die je er rond maakte .lees maar eens je eigen recenties !!!!!!!!!!!
          En nu schrijf je dat deze lens niet voldoet

          lees eens je eigen woorden :

          Gechreven door MORDRED :

          Mordred
          Junior Member Geregistreerd: July 2005

          Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Nikon

          --------------------------------------------------------------------------------

          Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Nikon + beschermfilter (b+w);
          1,5maand oud, dus nog 22,5maand garantie (konijnenberg)
          (nieuwstaat en werkt prima)

          elk goed deftig bod is welkom.

          ?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????


          Comment

          Working...
          X